Muggsopp!

~Kathrine~

Forumet er livet
Heisann!

Er det noen her som har kjennskap til muggsopp i hjemmet?
vet det er forskjellige typer osv...jeg bare leier denne leiligheta som har muggsopp i begge soverom, på gangen og på stua! Det oppdaget jeg etter juleferien,
men de som jeg leier hos har visst det hele tiden [:@]

Det er svart på det ene rommet, men på de andre ser det ut som veggen smuldrer bort!

Har lest en del om det på nettet, men da ble jeg redd!
Sønnen min har astma og jeg som er gravid, dette kan ikke være bra????

NOEN ERFARINGER.....?

Kathrine *meget fortvilt*

Jeg ville flyttet ut - muggsopp kan være veldig farlig (men ikke alle typer tror jeg), og jeg ville ikke tatt sjansen.

Ja jeg har bestemt meg for det, har brutt kontrakten med de jeg leier oss. Hadde kontrakt til 1. Juli, uten oppsigelse. Men de skjønte godt st det ble sånn her, å de bor ikke her å jeg passer katte deres. Men ikke for enhver pris liksom, så jeg hadde planlagt å flytte i slutten av mars. Men nå begynner jeg å lure på om det åsså er for sent ????????

Det er liksom ikke bare bare å snu på dagen, kjenner ingen her så jeg kan ikke bare dra på dagen. Sønnen min har det flotte opplegget på skolen, å ville at han skulle få fullføre mest mulig av det.

Sukk....kjempr frustrert her nå [:'(][:@][&:]

Ikke bare litt sinna på de opp!

Kathrine

Jeg har erfaring med det! MUggsopp er absolutt IKKE bra for barn med astma! Veldig ofte er det fuktskader som igjen fører til muggsopp i spesielt kjellerleiligheter! Finn deg et annet sted å bo, så kommer nok ungen din til å bli bedre av astmaen også! [:)]

Muggsopp kan være skadelig for både deg og ungen din så kom dere ut.Dere blir også mye fortere syk fordi imunforsvaret jobber iherdig med å kontrolere bakteriene dere allerede får i dere.For de som har astma kan dette være skikkelig plagsomt!
Kom deg ut å finn ett bedre sted til dere![;)]

Om eierne har visst om muggsoppen og leid ut allikevel, uten å informere dere om det, synes jeg dere skulle hatt tilbake store deler av leieutgiftene - kan jo ikke ta betalt for en helsefarlig kåk!![:@]

Akkurat det der har jeg åsså tenkt på, at jeg har betalt for å bo her å dem visste at det var muggsopp her. De vet åsså at sønnen min er astmatiker, å enda sa de ikke noe om det til meg på forhånd. Jeg er "tvungen" til å bo her enda i alle fall 1 mnd (sønnen min er på PPT utredning, å jeg vil ikke abvryte den) å da forventer de jo at keg skal betale husleie for den tiden....

Kansje jeg burde bruke hardt mot hardt der, de har sikkert ikke lovt til å drive på sånn her! Har sotte i hele dag å styrt med flyttebil å greier. Å det blir dyrt, kjempe dyrt! Fan åsså....vet ikke helt hva jeg skal gjøre!

Men klart jeg skjønner at det IKKE er bra å bli, men jeg må få med meg tingene mine osv... Å ikke minst avslutte ting på sykhuset her. Uff ja det er så mye..vet ikke helt hvor jeg skal begynne!

Takk for hjelpa jenter [:D]

Kathrine

ja nu har jeg lest enda mer om den sabla soppen....fader åsså!!!

Det ser ikke ufarlig ut nei [:(]

Kathrine

Takk Tammis [:D]

Muggsopp er absolutt IKKE BRA!!! Vi hadde det på badet forrige stedet vi bodde, og vi krevde å ikke få oppsigelsestid pga det. De vi leide av visste ikke noe om dette, men da de fikk se hvordan det var, så gikk de med på at vi flyttet så fort vi fant oss noe annet.. Vi sov hos mine foreldre frem til vi fikk flyttet, og heldigvis fant vi ny leilighet rimelig fort..

Hvis de du leier av har visst dette hele tiden, bør du ha krav på å få tilbake en del av utgiftene, for det kan være farlig å bo der det er muggsopp..

du bør flytte. Det hjelper ikke å male/tapesere over det heller. Jeg leide en leilighet der det kom sopp fra kjelleren og opp i leligheten vår. Dattteren min som har astma hadde anfall ofte, mye syk og hostet masse. Det er faktisk farlig å bo i muggsopp. både for deg, babyen i magen og barnet ditt. har vært så mye snakk om det på nyhetene.
Vi flyttet, etter vi flyttet så har ikke datteren min hatt ett eneste astma anfall(på 1,2år) og i har ikke vært så mye syk som vi var når vi bodde i den andre leiligheten.

Du bør virkelig flytte eller få rette opp på det. Muggsopp er det verste som er for de som har allergi, slik sønnen din har. Trur nok babyen også kan reagere på det. Lykke til!!

Takk for svar syrran!

Jeg var å snakkes med eierne igjen i dag, å de var ikke villig til å redusere eller tilbakebetale noe som helst av husleia. Men de var villig til å kjøpe luftfukter til leiligheten...!!!

Ja jeg skal flytte så snart jeg får organisert flyttelasset og overflytting av skole for sønnen min.
Når det er 200 mil jeg skal flytte er det liksom ikke gjort i en fei [&:]

Men det irritere med grennseløst at de der oppe ikke ser at de faktisk har utsatt oss for noe som er helsefarlig, de visste jo om sønnen min sin astma og muggsoppen.... tenker på det hele tiden!!!

Kathrine

De jeg leier hos skal ikke pusse opp her etter at jeg flytter,
de skal ikke leie ut mer...
De skjønner vell at de ikke kan holde på sånn her...grrmmfff!!!!

Ja nå som jeg er midt oppi det, har snakker med dere, andre, leger lest på nett osv så ser jeg jo hvor farlig det er. Selv om jeg ikke vet hvilken type det er, så er det ikke bra uansett!!

Syns de jeg leier hos er uansverlig.
Å dette huset er en villa på beste vestkant i Bærum....hmmmm!!

Kathrine

Ja det er noe jeg tenker mye på, har babyen tatt "skade" av det...
hadde jeg bare visst det før [:(]

Kathrine

De vil ikke betale for at noen skal se på det, å jeg betaler IKKE det selv.
jeg skal flytte, så fort som mulig!!!

Takk for svar jente [:D]

Kathrine

Back
Topp