Muggsopp på babyrommet

Fly

Elsker forumet
Hvordan kan jeg få sjekket om det er noe muggsopp på babyrommet? Hun er ikke flyttet inn på det rommet enda, sover på gjesterommet... Veggen ble revet og det ble satt vifte og div for å få det vekk, for å så bygge opp alt på nytt (var fuktskader i den vegg, ca et år siden) og jeg er litt bekymret for å sette henne inn på det rommet, i tilfelle det kan være noe sopp der enda.

Aner ikke. Men vet man kan få kjøpt fuktmåler på bl.a. Clas Ohlson.

Det finnes en sånn måler man får lånt, er svin dyrt, men verdt det. Men fant selv sagt ikke igjen siden nå. 
Den bare setter du inne på rommet en liten stund, så suger den til seg luften og partiklene som er i luften. Målingen sender man tilbake til det firmaet, så analyserer de prøven og man får høre om de finner soppsporer eller partikler i luften. 

Tusen takk :)

ohoi.. muggsoppsporer flyr jo i lufta.. så om det har stått på vifter der og dere har åpnet døra er det jo over hele boligen :S.

Jeg har ultraangst for mugg. Vi pakket og flyttet da vi oppdaget der vi bodde.
Hør med noen eksperter tenker jeg...

TonjeJenta skrev:

ohoi.. muggsoppsporer flyr jo i lufta.. så om det har stått på vifter der og dere har åpnet døra er det jo over hele boligen :S.

Jeg har ultraangst for mugg. Vi pakket og flyttet da vi oppdaget der vi bodde.
Hør med noen eksperter tenker jeg...

Hele leiligheten ble sjekket før vi flyttet inn igjen, men jeg blir bare litt usikker (og sikkert paranoid...) og vil bare sjekke det rommet på nytt :p

Back
Topp