Mugg under barnesetet! Hjelp?

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Oppdaget nå som vi skal vaske bilen og gjøre klar baksetet for enda et barnesete, at det har dannet seg mugg under storebror sitt sete. Ikke på barnesetet, men i bilsetet det står i.
Det er jo ikke så rart etter en lang og våt vinter, med våte sko og støvler.

Men kan vi fjerne det selv? Noen gode tips til å fjerne det helt? Er livredd mugg, og hater tanken på at guttungen faktisk har sittet mange timer i strekk rett oppi det :(
Er såpass hypokonder at jeg lett kan tenke at problemene hans med hoste og slapphet i vinter og vår stammer fra det der.

Noen erfaringer?

Og ja, nå har vi lært :) 

Gå på Biltema eller en lignende butikk å spør om de har noe middel du kan bruke for å bli kvitt problemet. Og først og fremst ville jeg tatt vekk det jeg klarte og luftet godt!

Lykke til!

vet om flere som har hatt dete problemme etter at de har hatt ungene sittende bakovervendt lenge.Det kommer ofte av at ungene sitter med våte klær og sko som får rendt ned i sette og ikke får tørket opp etterpå
Du får kjøpt en såpe på biltema hvis jeg husker rett som du kan vaske med så må du gjerne ha en vifte/varmeovn i bilen mens du har vinduene på gløtt slik at du får tøkret ordentlig ut av helle bilen

For å ungå dette ved seinere anledning er at en ungår at ungene setter seg i bilen med sko i setten , evnt kjøpe slik beskyttelste greie som er i bilsette og på ryggen. Pass også på å ta ut barnesettene slik at bilens sette får pustet og tørket uten barnesette i

De har økologisk møbelrens på flaske på møbelringen som man kan spraye på både bilseter og møbler inne. Den er super :-) ellers så annbefaler jeg et seterekk for å unngå slikt og slitasje på bilsetene

Back
Topp