Mugg på vogn

Kalle Klovn

Elsker forumet
Har en vogn som har stått lagra på låven en vinter, så det har komt muggflekker på den. Noen tips til hvordan bli kvitt dem? Har vaska i maskina på ullprogram med milo flere ganger, men det hjelper ikke. Står håndvask på den så vet ikke om jeg tør vaske den litt hardere???

Hadde prøvet å spraye på litt flekkfjerner og latt det ligge noen timer, biotex eller noe annet du har?

Mamma brukte flekkfjerner først og vask i maskin etterpå.. På trekket til vippestol brukte hun noe annet, kommer bare ikke på hva det var! :p

Domestosh eller Klorin sin DORENS fjerner jordslag, mugg og også bakteriene som hører med. :D

Smør det på det fuktige stoffet, la virke i 10 min og kjør så i maskinen. Gjenta om ikke alt forsvinner.

Jeg fikk rengjort innsiden av en kalesje på den måten. :D

Her endte vi opp med å kjøpe ny vogn. Dessverre følte jeg at det aldri ble rent, selv etter vasking og frysing.

Klorin kan bleke, bare så du er obs på det. Går muligens fint an å bruke vann over 60 grader, for å drepe soppen altså, bare ikke i maskin. Legg det i en balje med varmt vann, og ikke gnukk og gni, så skal det mye til at det blir ødelagt. Flekkfjerner i tillegg for å få bort misfarging selvfølgelig, eller prøv gallesåpe, det brukes på alle flekker på alt slags tøy her i huset :-)

Ville kjøpt ny vogn. Om ikke en ny, så finnes det mange fine og pent brukte vogner på finn til en billig penge. Ville ikke tatt sjansen med å ha en baby i en vogn som har vært muggen.

Samme skjedde med meg og jeg fikk beskjed om at selv om det synlige var borte kunne det være mer "inni". Dette kan være allergi femkallende og er ikke å anbefale for babyer.
På min vogn var det kalosjen og jeg fikk kjøpt bare den ny på Babyshop.

Back
Topp