Mugg på restaurant

caracara

Forumet er livet
Jeg bestilte fajitas på et spisested. Jeg fikk med tre lefser. Når jeg skulle ta fatt på nr to, oppdager jeg det som ligner på mugg på kanten. Ender opp med at måltidet blir gratis. Hadde du meldt til Mattilsynet?

Jeg bestilte fajitas på et spisested. Jeg fikk med tre lefser. Når jeg skulle ta fatt på nr to, oppdager jeg det som ligner på mugg på kanten. Ender opp med at måltidet blir gratis. Hadde du meldt til Mattilsynet?

Tja.... Hadde lefsene vært vakumpakket til rett før du fikk dem? Dessverre er det slik at selv om brødmat er vakumpakket, så kan det være litt luft i pakken som da igjen gjør maten muggen. Dette er jo ikke spisestedet sin skyld. Men produsenten av lefsene.

Hvordan var spisestedet ellers? Ryddig? Rent? Hvordan var personalet? Har dem ett bra eller dårlig rykte?

Jeg ville nok ha vurdert mange ting før jeg kontaktet mattilsynet (jobbet i faget noen år) , men du bør gjøre det du selv føler er riktig. Det er alltid bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite ;)

Aner ikke :) de var litt stive og virket med andre øyekast ikke ferske. Hang fast i en annen der det var mugg. Bordet var flekkere.

Aner ikke :) de var litt stive og virket med andre øyekast ikke ferske. Hang fast i en annen der det var mugg. Bordet var flekkere.
Jeg tenker du må kjenne litt på det selv. Hvordan var helhetsinntrykket? Føler du at de kanskje ikke er så renslige? Gjør det magefølelsen sier!

Som sagt over, helhetsinntrykket har mye å si. Det er menneskelig å feile, og det kan rett og slett ha vært en glipp. Når det er sagt er det mange restauranter som kunne trengt mer enn ett besøk i året fra Mattilsynet.

Jeg tenker du må kjenne litt på det selv. Hvordan var helhetsinntrykket? Føler du at de kanskje ikke er så renslige? Gjør det magefølelsen sier!
Henger meg på her.. Populært sted som selger mye, eller et sted som har lite besøk. Var resten av lokalet skitten? Hvordan var resten av maten?

Mattilsynet vurderer jo om standarden er god nok. Så er alt ok er det ikke farlig å få de på besøk... De tok det seriøst da maten ble gratis. Ville vurdert helhetsinntrykket ;)

Jeg ville ringt Mattilsynet. Det skader ikke med ett besøk uansett, alle har godt av og se at noen følger litt med :) vi fikk ofte de på besøk i min butikk, og det var ofte helt problemfritt. Det er ikke sikkert de gidder å bruke tid på det, men kanskje er det antall henvendelser som gjelder, og at din er den avgjørende for at restauranten får ett besøk de trenger :)

Jeg hadde ringt :) Enten så kan det være fra levering dersom de ikke lager selv, eller så kan de være direkte slurvete. Uansett skal ikke slikt gå ut av et kjøkken!!

Back
Topp