Muffins

Latterfrosken

Forumet er livet
Noen som har noen gode og enkle oppskrifter på muffins? Må bake til i morgen, har også prøvd å lete på nettet og masse mat sider. Men jeg finner ikke noe som er enkelt. Som ikke tar så laang tid. Blir takknemlig for all hjelp. Klem

Har du prøvd Toro sine sjokolademuffins?? Kjempegode og kjempelett og raskt!

Kjempegode!

Nå fikk jeg lyst på muffins oxo

Jeg lage mye muffins, og det er like enkelt og lage det uten ferdig mix. Og det er fort gjort!!
Visp 1 egg og 150 gr sukker, så bare hiver du i resten og blander godt. 50 gr smør, 1 ts vaniljesukker, 1 ts bakepulver og ca 250 gr mel.
Kjør det i hop med en håndmixer eller stavmixer, så går det kjempe fort.

Jeg bruker og ha i 1 ss kakaopulver og sjoklolade biter. Kan oxo bruke bær eller banan eller bare sånn som den er.
Det som tar tid er og pøte det ned i formene, bruk 2 ts og to former til en muffins.
Stek i 10 min på 200 gr

Skal jeg smelte smøret først? Og sånn ca hvor mange blir det? Tusen takk.. skal prøve denne..

Jeg bruker sånn flytende smør, syns det er enklest. Kan godt bar smelte smør, men pass så det ikke er for varmt og ha det opp i sist så ikke egget blir kokt. Det har jeg klart og gjort[:D]

Det er til ca 15 stk. Ikke vær så nøy når du har i formene, det var jeg de første gangene, sto bare og pøtet. Ha bare en go klatt i alle først og ikke bry deg om at det ligger litt på skeiva og sånn, det som blir det overs bare dele du ut på de som ser ut som det er minst i.

Og det kan bli karamell vist du har i for mye sukker, det har skjedd et par ganger md meg[:)]

Oki..takk for tipset. Får håpe jeg får de til. Men jeg har jo til i morgen på å klare de. Klem

Back
Topp