Brunette87
Forelsket i forumet
Er det noen som jobber som helsepersonell og gjennomgått pgd utenlands. Hvordan er det med mrsa testing og sånn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det noen som jobber som helsepersonell og gjennomgått pgd utenlands. Hvordan er det med mrsa testing og sånn?
Jeg har hatt behandling i utlandet og tatt mrsa, men ikke pgd. Er helsepersonell.
Det er i grunnen ingen sak. Jeg kontaktet min fastleges kontor og snakket med helsesekretær om at jeg ville ta testen. Jeg fikk tidspkt med oppmøte til deres lab. Enkel test: de tar prøver fra nese, svelg og du selv tar den siste nedentil. Tror ikke jeg betalte noe og fikk tatt testen straks jeg var hjemme fra Spania. Positiv test innebærer at du får behandling som gjør at du blir kvitt mrsa i kroppen.
Man anbefaler denne testen også etter tannbehandling i utlandet.
Jeg hadde nok gjort dette uansett. Du skal vel ha uttak i utlandet og innsett?
Om du jobber som helsepersonell er det ikke da et krav om denne testen?
Ja og ja. Akkurat derfor jeg lurer på hvordan man skal gjøre det i forhold til pgd og før man skal på jobb igjen. Må vel testes før man går på jobb. Skummelt med sykehus i utlandet
Men du måtte altså be fastlegen om å ta den? Ikke jobb/sykehuset?Ja, testen anbefales å gjøres før du kpmmer deg på jobb igjen.
Ja vet man screener på sykehuset, jobber selv på sykehus. Men lurte liksom på om det måtte gjøres etter pgd, og om det er fastlegen eller sykehuset som tar testen.Har ikke gjennomgått pgd men jobber på sykehus. Vi screener og isolerer alle som har vært behandlet ved sykehus/institusjoner i utlandet.
Men du måtte altså be fastlegen om å ta den? Ikke jobb/sykehuset?