Mrsa testing etter pgd ivf

Brunette87

Forelsket i forumet
Er det noen som jobber som helsepersonell og gjennomgått pgd utenlands. Hvordan er det med mrsa testing og sånn?

Har ikke gjennomgått pgd men jobber på sykehus. Vi screener og isolerer alle som har vært behandlet ved sykehus/institusjoner i utlandet.

Er det noen som jobber som helsepersonell og gjennomgått pgd utenlands. Hvordan er det med mrsa testing og sånn?

Jeg har hatt behandling i utlandet og tatt mrsa, men ikke pgd. Er helsepersonell.

Det er i grunnen ingen sak. Jeg kontaktet min fastleges kontor og snakket med helsesekretær om at jeg ville ta testen. Jeg fikk tidspkt med oppmøte til deres lab. Enkel test: de tar prøver fra nese, svelg og du selv tar den siste nedentil. Tror ikke jeg betalte noe og fikk tatt testen straks jeg var hjemme fra Spania. Positiv test innebærer at du får behandling som gjør at du blir kvitt mrsa i kroppen.

Man anbefaler denne testen også etter tannbehandling i utlandet.

Jeg hadde nok gjort dette uansett. Du skal vel ha uttak i utlandet og innsett?

Om du jobber som helsepersonell er det ikke da et krav om denne testen?

Jeg har hatt behandling i utlandet og tatt mrsa, men ikke pgd. Er helsepersonell.

Det er i grunnen ingen sak. Jeg kontaktet min fastleges kontor og snakket med helsesekretær om at jeg ville ta testen. Jeg fikk tidspkt med oppmøte til deres lab. Enkel test: de tar prøver fra nese, svelg og du selv tar den siste nedentil. Tror ikke jeg betalte noe og fikk tatt testen straks jeg var hjemme fra Spania. Positiv test innebærer at du får behandling som gjør at du blir kvitt mrsa i kroppen.

Man anbefaler denne testen også etter tannbehandling i utlandet.

Jeg hadde nok gjort dette uansett. Du skal vel ha uttak i utlandet og innsett?

Om du jobber som helsepersonell er det ikke da et krav om denne testen?

Ja og ja. Akkurat derfor jeg lurer på hvordan man skal gjøre det i forhold til pgd og før man skal på jobb igjen. Må vel testes før man går på jobb. Skummelt med sykehus i utlandet

Har ikke gjennomgått pgd men jobber på sykehus. Vi screener og isolerer alle som har vært behandlet ved sykehus/institusjoner i utlandet.
Ja vet man screener på sykehuset, jobber selv på sykehus. Men lurte liksom på om det måtte gjøres etter pgd, og om det er fastlegen eller sykehuset som tar testen.

Men du måtte altså be fastlegen om å ta den? Ikke jobb/sykehuset?

Jeg ringte legekontoret og fikk time til laben deres. Var ikke innom eller snakket med fastlegen da, men snakket med han om det tilfeldig ved neste konsultasjon. Han skrev ut resultatet slik at det kunne fremvises v jm- kontroll på sykehuset+ v fødsel og evt andre konsultasjoner. Trenger ikke time til legen for dette. En legesekretær kan fint skrive rekvisisjon til dette. Kommer jo an på legekontoret og hva sekretærene får lov til å gjøre. Testen er kostnadsfri for helsepersonell..

Jeg sa i fra til arbeidsgiver om at testen var tatt.

Må du sykemeldes i påvente av testresultat ville jeg nok kontaktet fastlegen,( sikkert lurt hvis du får karantene fra jobb for behandling i utlandet,)

Jeg er selvstendig næringsdrivende i tillegg så, får uansett ikke noe lønn de første 16 dagene ved sykemelding.

Jeg jobber ikke på et sykehus. Jobber innen privat helsetjeneste. Men syntes det var min plikt å ta testen, ettersom jeg har pasienter med nedsatt immunforsvar, og anbefaler/ oppfordrer de som har gjort behandling i utlandet om å ta samme test i henhold til helsedirektoratets retningslinjer. Også tenkte jeg på meg selv, ønsket ikke å gå videre uten å ha utelukket denne risikoen.

Ville sjekket nærmere ut hvis behandlingen er i Norden eller utenfor. Hvis det er i Norden du får behandling, er det mulig du slipper unna testen.

Ok

Back
Topp