MR røntgen og amming

sept14

Blir kjent med forumet
Skal gjøre en viktig MR røntgen om noen dager og fikk høre idag at jeg ikke kan amme 24 t etter undersøkelsen for at melken kan få en rar smak. Hun tar ikke flaska:(
Jeg vil ikke slutte å amme, hun er 5,5 måneder. Jeg er redd at hun ikke vil amme om hun ikke får det på 24 t.

Jeg gjorde en MR av hodet når hun var 2 mnd men ingen sa noe. Ammet uten problemer. Kanskje for at den tok bare 10 min og denne tar 40-60 min. Noen bra råd?

Kan ikke tenke meg at hun ikke vil ha pupp igjen etterpå, men det kan jo bli et utfordrende døgn etter undersøkelsen. Har dere prøvd flaske flere ganger? Ulike flasker? Ville kanskje prøvd at en annen enn du gir så hun ikke lukter din mel, hvis det er mulig å få til. Lykke til!

Kan ikke tenke meg at hun ikke vil ha pupp igjen etterpå, men det kan jo bli et utfordrende døgn etter undersøkelsen. Har dere prøvd flaske flere ganger? Ulike flasker? Ville kanskje prøvd at en annen enn du gir så hun ikke lukter din mel, hvis det er mulig å få til. Lykke til!
Vi har prøvd ulike flasker og at pappa gir. Vi får se hva vi skal gjøre. Vanskelig dette

Jeg googla det. På den siden jeg fant stod det at det var helt ufarlig. Så jeg tenker at da kan du nok amme. Men forsikerhetsskyld burde du vel kanskje undersøke det. Pass på å amme rett før, så holder det vel noen timer.
Vesla mi tar heller ikke flaske. Men kjøpte en tut-kopp og den er veldig populær.

Her bruker vi tutkopp til vann, og hvis hun spiser grøt og drikker vann så overlever hun et døgn ;) puppen glemmer hun nok ikke :)

Jeg skal ringe igjen og spørre om det er ufarlig på noe annen måte enn bare en evt rar smak på melka. Tenker at babyen kommer å reagere om det smaker rart. Da kan jeg la være å amme.
Tenkte amme rett før så holder det i noen timer. Hun spiser jo grøt og grønnsaksmos så er hun nok mett i noen timer.

Vilken tutkopp vil dere rekommendere til å begynne med?

Jeg skal ringe igjen og spørre om det er ufarlig på noe annen måte enn bare en evt rar smak på melka. Tenker at babyen kommer å reagere om det smaker rart. Da kan jeg la være å amme.
Tenkte amme rett før så holder det i noen timer. Hun spiser jo grøt og grønnsaksmos så er hun nok mett i noen timer.

Vilken tutkopp vil dere rekommendere til å begynne med?
Greitt å sjekke opp i det ja.
Bra at hun spiser grønnsaksmos og grøt da så har hun noe å spise vist det ikke går med melk.
Kanskje pumpe opp litt å bruke tutkopp?
Jenta mi liker godt tutkoppen fra Mam.
Har kjøpt en fra Avent også, men ikke prøvd ennå. Storebrødrene brukte mest Avent sine. De ville heller ikke drikke av flaske.
Prøvde flaske med vann igjen i kveld og da tok hun den jammen!
Så det er håp! ;)

Last edited:
Back
Topp