MR og graviditet?

Maya91

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Hei dere fine damer! :Heartred
Noen som vet noe eller har noen råd?

Jeg er blitt henvist til MR og hvis jeg blir gravid denne PP’en så får jeg positiv test i dagene rundt timen til MR. På skjemaet står det at jeg må krysse av om jeg er gravid.
Noen som vet noe om dette og om de evt lar være å ta MR hvis det viser seg at jeg faktisk er gravid da? Punkt to er jo at svigermor jobber der, så hadde ikke veldig lyst at hun skulle finne ut av det på den måten og evt så tidlig!!! :nailbiting::smiley-ashamed004

Hei , jeg tok MR uvitende om at jeg var gravid , og svarte neida og lo det bort når jeg ble spurt om jeg var gravid. Var noen uker på vei men ikke langt på vei .
Jeg var visst gravid , og i uke 13 ca hadde jeg en MA, hadde sluttet utvikle seg i ca uke 8-9. Aner ikke om dette hadde sammenheng med MR ( 99,9999% sikkert ikke ) men ville bare si fra :)
Jeg kan ikke tro det kan skade så tidlig , du forventer jo event mens sier du samme tid som MR. Men siden man aldri vet med sikkerhet er jo en " føre var" skikk for oss gravide , man tar ingen sjanser så fremst man kan unngå det og så lenge man vet man kanskje er gravid ville jeg heller bedt om.MR time tidligere eller utsatt det. Lykke til

Hei dere fine damer! :Heartred
Noen som vet noe eller har noen råd?

Jeg er blitt henvist til MR og hvis jeg blir gravid denne PP’en så får jeg positiv test i dagene rundt timen til MR. På skjemaet står det at jeg må krysse av om jeg er gravid.
Noen som vet noe om dette og om de evt lar være å ta MR hvis det viser seg at jeg faktisk er gravid da? Punkt to er jo at svigermor jobber der, så hadde ikke veldig lyst at hun skulle finne ut av det på den måten og evt så tidlig!!! :nailbiting::smiley-ashamed004
Tror jeg hadde testet samme dag, så om du har tid ringt på forhånd, og håpet på at det ikke var svigermor som tok telefonen :dead: :knegg: og så forklart situasjonen, og at du ikke ønsker at Xx Skal høre hvorfor (kan jo ikke garantere at det holdes, men det ville vært en forventning utfra normal folkeskikk).

Hei , jeg tok MR uvitende om at jeg var gravid , og svarte neida og lo det bort når jeg ble spurt om jeg var gravid. Var noen uker på vei men ikke langt på vei .
Jeg var visst gravid , og i uke 13 ca hadde jeg en MA, hadde sluttet utvikle seg i ca uke 8-9. Aner ikke om dette hadde sammenheng med MR ( 99,9999% sikkert ikke ) men ville bare si fra :)
Jeg kan ikke tro det kan skade så tidlig , du forventer jo event mens sier du samme tid som MR. Men siden man aldri vet med sikkerhet er jo en " føre var" skikk for oss gravide , man tar ingen sjanser så fremst man kan unngå det og så lenge man vet man kanskje er gravid ville jeg heller bedt om.MR time tidligere eller utsatt det. Lykke til
Tviler på at det er mulig med tidligere, kan selvfølgelig ringe dem å si at jeg gjerne kan ta en avbestillingstime hvis noen skulle gjøre det plutselig. Ellers får jeg bare spørre når jeg kommer dit da evt.

Tror jeg hadde testet samme dag, så om du har tid ringt på forhånd, og håpet på at det ikke var svigermor som tok telefonen :dead: :knegg: og så forklart situasjonen, og at du ikke ønsker at Xx Skal høre hvorfor (kan jo ikke garantere at det holdes, men det ville vært en forventning utfra normal folkeskikk).
Jeg kommer nok til å ta en test den dagen, ja. Å det er 99% sikkert at det er svigermor som tar telefonen hvis jeg ringer for å spørre om dette :smiley-ashamed004

Jeg tok MR på sykehuset når jeg var 6 mnd på vei pga myomnekrose. Fikk beskjed om at det ikke var farlig for foster.
skulle ta MR på kneet sist svangerskap, og da kansellerte de timen min mot min vilje når jeg sa jeg bar gravid (9 uker). Så jeg er svært forvirret om det er farlig eller ikke med MR. Vil helst tro at det ikke er farlig, siden gyn på sykehuset sendte meg på MR

Haff, så vanskelig :knegg: :dead: kanskje du nå ta en spansk en "jeg har så diaré" eller noe :laughing001
Koster faktisk 1600kr for å ikke avbestille timen 24 timer før, så den sjansen tør jeg ikke ta :smiley-ashamed004 får i såfall bare møte, så får dem som skal utføre MR vurdere eller noe da :hilarious:

Jeg tok MR på sykehuset når jeg var 6 mnd på vei pga myomnekrose. Fikk beskjed om at det ikke var farlig for foster.
skulle ta MR på kneet sist svangerskap, og da kansellerte de timen min mot min vilje når jeg sa jeg bar gravid (9 uker). Så jeg er svært forvirret om det er farlig eller ikke med MR. Vil helst tro at det ikke er farlig, siden gyn på sykehuset sendte meg på MR
Jeg prøvde å Google litt, å noen plasser sto det at det ikke var farlig og andre plasser sto det at det ikke var anbefalt i 1. Trimester. Så jeg ble ikke helt klok på det :confused013

Jeg tok også MR og nevnte at jeg mulig var gravid og det gikk fint .

Jeg skulle egentlig ta MR i 1. trimester, men det ble avbrutt mens jeg var der. Jeg var selv usikker og spurte sikkert sju ganger om graviditet hadde noe å si, før fyren faktisk oppfattet/brydde seg om hva jeg sa... Glad jeg ikke ga meg. Bittesmå embryoer kan bli for varme av MR. Om du vet at du er gravid: Dropp det.

Hadde skrevet nei og avlyst timen hvis du var gravid når timen kom.
Men er jo opp til deg og legen hvor prekært det er å få tatt MR.

Vedlegg

• IMG_0783.png
    IMG_0783.png
    526,6 KB · Visninger: 25
Høres ut som det er veldig delte meninger angående dette temaet, gjorde det ikke akkuest lettere da :hilarious: tenker jeg får bare vente å se, ta en test dagene før og vurdere om jeg skal ringe å høre/evt møte opp til timen å ta en prat med dem da. Vil som sagt ikke at svigermor evt skal få vite det på denne måten heller!

Eg tok MR av hjertet når eg var 15 veker på vei. Det var ingen problem sa dei :happy: Gjekk fint med babyen (no snart 3 år):Heartblue

Eg tok MR av hjertet når eg var 15 veker på vei. Det var ingen problem sa dei :happy: Gjekk fint med babyen (no snart 3 år):Heartblue
Åhh, så godt å høre da! :Heartred

Back
Topp