mr.lee farlig?...

kailin

Glad i forumet
noen som vet om det er farlig å spise mr.Lee? i forhold til at det inneholder palmeolje?... :S 

Nei det er ikke farlig i den forstand :) Naturligvis bør du kanskje tenke på mengden du spiser - er det flere pakker om dagen så kan du få forhøyet kolesterol. Hvis du allerede har litt høyt kolesterol så er det jo klart en av de matvarene du burde kutte ut/ned på..

Ellers så er det vanskelig å unngå matvarer med palmeolje fullstendig  om en kjøper noen ferdige og halvfabrikata..hvem gjør vel ikke det? Men jeg personlig forsøker å unngå i det daglige..er noe med den etiske biten også synes jeg i tillegg til at det inneholder mye mettet fett. 

Amnion skrev:
Nei det er ikke farlig i den forstand :) Naturligvis bør du kanskje tenke på mengden du spiser - er det flere pakker om dagen så kan du få forhøyet kolesterol. Hvis du allerede har litt høyt kolesterol så er det jo klart en av de matvarene du burde kutte ut/ned på..

Ellers så er det vanskelig å unngå matvarer med palmeolje fullstendig  om en kjøper noen ferdige og halvfabrikata..hvem gjør vel ikke det? Men jeg personlig forsøker å unngå i det daglige..er noe med den etiske biten også synes jeg i tillegg til at det inneholder mye mettet fett. 

aha.. tusen takk for svar! 
Jeg syndet, og spiste en boks mr.lee nudler... Er på jobb, og det er raskt å "lage", tilfelle vi må ut å jobbe(ambulanse).. 
Første og siste gang jeg spiste de nudlene.. beste er vel å prøve å unngå mye mettet fett, og palmeolje etc, som du sier. 
Men men, ble en sunn "middag" da i det minste, med asparges, svinefilet, og rødløk:) veier liiitt opp mot samvittigheten..

Hei jenter :)
Tenkte jeg bare skulle skyte inn med noe jeg vet :). Er så og si palmeolje i all ferdigmat i Norge. Mr.lee, tacolefser... nesten hva som helst. Det er i babygrøt og mme også. Vi slipper ikke unna... unntatt om vi lager alt fra bunnen selv. Maten er heller ikke alltid merket. Så.... mr.lee kan man spise på lik linje som alt annet. Så spiser man annen ferdig mat, spiller det ikke noen rolle om du spiser 1-2-3-4 pakker om dagen med dette. Det er vel ikke sundt... men de fleste av oss får i oss palmeolje uansett. 

Kose dere i sommervarmen :)

Back
Topp