Mr av hodet

Nei, det er ikke vanlig med kontrastvæske når de tar mr av hodet. Det kommer dog litt an på hva du skal undersøke - i noen tilfeller brukes kontrast, men det er ikke normen.
 
Nei, det er ikke vanlig med kontrastvæske når de tar mr av hodet. Det kommer dog litt an på hva du skal undersøke - i noen tilfeller brukes kontrast, men det er ikke normen.
Ok:) Skal ta mr og er av en eller annen grunn bekymret for kontrastvæske. Er ille nok å ligge i det bråket:p
 
De gangene jeg har fått kontrastvæske, har jeg måttet ta blodprøve i forkant fordi de skulle sjekke et eller annet med leveren eller nyrene eller noe for å se om jeg kunne få kontrast.
Og jeg har som regel tatt både CT og MR samtidig da.
 
De gangene jeg har fått kontrastvæske, har jeg måttet ta blodprøve i forkant fordi de skulle sjekke et eller annet med leveren eller nyrene eller noe for å se om jeg kunne få kontrast.
Og jeg har som regel tatt både CT og MR samtidig da.
Jeg fikk faktisk beskjed av de som har henvist meg om at jeg måtte ta en blodprøve før mr-timen. Kom på det nå.
 
Jeg fikk kontrast ved MR av hodet (inkl hypofysen). Var tumorutredning da. Vet ikke om det er standard.
 
Her var først uten kontrast som kontroll ved veldig mye og sterk hodepine. Det var da uspesifikke funn og det ble tatt ny mr med kontrast.
 
Har tatt både med og uten kontrastvæske, de var på jakt etter MS

Syns ikke det var så ille, venner meg fort til veneflonen.

Dessuten er jeg en av de som liker å ligge i den tunnelen.. varmt ullpledd og musikk på ørene..rene husmorferien :p
 
Nei, det fikk ikke jeg .

Men det merkelig er at jeg hadde piercingen i tunga ...Så har bilde av hode og piercingen haha...og det gikk bra.
 
Lykke til. Håper det går bra, men skjønner du gruer deg
 
Back
Topp