MR av hodet, barn

Tre troll

Betatt av forumet
Noen som har hatt barnet sitt på MR av hodet sitt? Eller kjenner noen som har hatt barnet sitt på det og vet litt om det?

Skal snart med 6-åringen min og vet ingenting. Fastlegen tok en blodprøve for å se etter nyreproblemer i tilfelle de måtte gi kontrastvæske.

Lurer fælt på hvordan det foregår. Om jeg trenger å forberede på noe mer enn at 'kroppen skal ligge helt stille på en benk som kjører hodet inn i en stor maskin som bråker litt'?

På forhånd takk for svar!

Jeg var nylig selv på MR da.

Men fikk hørselvern og ett slags gitter over hodet. Men jeg sammenligna det med å ha hodet i en boks maling som blir rista i sånn maskin.. Bråka veldig tross for hørselvern. Endte med tidenes hodepine etter 20 min inni der for min del.

Veldig viktig å ligge stille ja. Fikk en alarm i hånda OM jeg fikk panikk. Men om man trykker må man jo begynne på nytt da :(

Jeg var nylig selv på MR da.

Men fikk hørselvern og ett slags gitter over hodet. Men jeg sammenligna det med å ha hodet i en boks maling som blir rista i sånn maskin.. Bråka veldig tross for hørselvern. Endte med tidenes hodepine etter 20 min inni der for min del.

Veldig viktig å ligge stille ja. Fikk en alarm i hånda OM jeg fikk panikk. Men om man trykker må man jo begynne på nytt da :(
Æsj,da. Såpass.
Har fått beskjed om at det er satt av 15 min til undersøkelsen. Hodepine er seksåringen dessverre alt for godt vant med, derav undersøkelsen, men greit å være litt forberedt på det. Men den andre biten med bråk og gitter tror jeg at jeg drøyer til vi sitter på venterommet etter registrering. Av erfaring vet jeg at Seksåringen har en tendens til å bygge opp unødvendig frykt hvis beskjed om ting gis for tidlig.

Tusen hjertelig takk for svar!

Æsj,da. Såpass.
Har fått beskjed om at det er satt av 15 min til undersøkelsen. Hodepine er seksåringen dessverre alt for godt vant med, derav undersøkelsen, men greit å være litt forberedt på det. Men den andre biten med bråk og gitter tror jeg at jeg drøyer til vi sitter på venterommet etter registrering. Av erfaring vet jeg at Seksåringen har en tendens til å bygge opp unødvendig frykt hvis beskjed om ting gis for tidlig.

Tusen hjertelig takk for svar!
Sikkert like greit ja. Ble litt paff selv over hvor godt man kunne høre bråket. Og mange lyder. Både piping og mer bråkete lyder. Og til tider følte jeg at bråket gjorde at jeg også rista da :p Men det var gjerne bare følelsen. Jeg var ikke godt forberedt selv kjente jeg på det hehe.

Masse lykke til. Går nok så bra atte :)

Kun tatt røntgen og ultralyd av min gutt så lite kunnskap

Back
Topp