Movicol

• Trådstarter Trådstarter malien
  • Opprettet Opprettet
M

malien

Guest
Noen av dere som har gitt movicol til barna deres? Tips til hva jeg kan blande det i som tar bort den vonde smaken?
Prøvde blande det i saft, men det var ingen suksess...
Er en tre-åring som skal ha det.

Tar svært gjerne imot tips[;)]

Har aldri hørt om det engang...hva er det? [8|]

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Avføringsmiddel[;)]

ORIGINAL: malien

Avføringsmiddel[;)]

Åja [;)] Men om saft ikke hjalp, så vet jeg ikke..noe med mye smak kanskje?
Ikke bland safta med vann? [8|]
Jeg aner ikke altså...[&:]

Håper du finner ut av det og at 3-åringen blir bedre [;)]

ORIGINAL: malien

Avføringsmiddel[;)]

Åja [;)] Men om saft ikke hjalp, så vet jeg ikke..noe med mye smak kanskje?
Ikke bland safta med vann? [8|]
Jeg aner ikke altså...[&:]

Håper du finner ut av det og at 3-åringen blir bedre [;)]

Takk[;)]

Duphalac og parafin? Fungerer det?
Har prøvd duphalac 15 ml daglig nå uten videre effekt. Men parafin har jeg vel nesten ikke hørt om? Reseptfritt?
Kan jeg spørre hvilken form for forstoppelse barnet deres har?
Her dreier det seg om funksjonell forstoppelse, gutten holder seg i opp til 5 døgn[&:] Er veldig interessert i gode tips ser du[;)]

Tusen takk for gode råd[;)]

Har vært hos fastlegen ang dette problemet, og fikk beskjed om i første omgang prøve duphalac evt movicol. Tenkte jeg ville se om movicol virker bedre før jeg kontakter lege igjen. Men er jo en fordel å få det i ham da...[8|][8D]
Skal forhøre meg om et opplegg med parafin, håper det kan hjelpe bedre[;)]

Vi bruker jo Movikol og har blandet det i vann (ikke populært) i grøt (funket, men grøten ble så blaut) og melk eller MME. Sistnevnte funker bra her.
Men så er det jo noe med at gutten vår har fått det daglig siden han var 4-5 mnd gammel, så han er jo vant med smaken...Er en kvalm sitronsmak på det.

Håper dere finner ut av det, fælt at han fremdeles sliter sånn[&o]

PS veldig viktig å få i ham ekstra væske hvis han skal bruke Movikol, siden Movikol trekker væske inn i tarmen.

vi blander det i biola! også gir vi det på flaske morgen og kveld.
dette er kosen vår samtidig som hun faktisk drikker opp, så derfor har vi ikke sluttet med flaske morgen og kveld selv om hun blir 3 år i mars.
om morgenen er det det første hun får, så dermed er hun tørst og sulten, så om morgenen går det knirkefritt.
om kvelden så avhenger det av hvor mye hun har spist til kvelds (får det rett før tannpuss), og da KAN hun protestere om hun ser hvite movicolrester i bunnen av flaska, for da forstår hun at vi har blanda i noe. hehe... men tror ikke movicol forringer smaken til biola egentlig..l.

her har jentungen gått fast på movicol i ca 1 1/2 år nå, hun!!
vi blander den i saft, men sterkere saft enn vanlig... appelsinsaft eller bringebærsaft er de mest populære..
men nå er jenta vår så stor at hun vet hun MÅ drikke det opp, så litt lettere der...
lager bare et halvt glass saft, og gir heller mer drikke etterpå...

-hun foretrekker faktisk smaken på movicolen fremfor konsistensen på duphalacen, for den er så seig og søt!!

har bare brukt det til syke barn som blir matet med sonde...men er det ikke en eller annen frukt smak på det egentlig?? syns det luktet godt...men har desverre ingen tips til deg.

Jeg måtte gi det til min da ho var rundt 2 år. Fikk ho ikke til å drikke det i vann og ikke i noe annet. Så jeg tok bare litt vann og rørte det ut så det ble ganske konsentrert. Så tok jeg det i en sprøyte og sa at det var medisin som ho måtte ta. Og da ble det ikke så masse på en gang og da fikk vi det i ho. [:)] Så klappet vi masse etterpå og skrøyt at ho var kjempe flink! [:)] Det funka heldigvis her

Lykke til [:)]

ORIGINAL: mamma81**

Jeg måtte gi det til min da ho var rundt 2 år. Fikk ho ikke til å drikke det i vann og ikke i noe annet. Så jeg tok bare litt vann og rørte det ut så det ble ganske konsentrert. Så tok jeg det i en sprøyte og sa at det var medisin som ho måtte ta. Og da ble det ikke så masse på en gang og da fikk vi det i ho. [:)] Så klappet vi masse etterpå og skrøyt at ho var kjempe flink! [:)] Det funka heldigvis her

Lykke til [:)]

Ja det var jo kanskje en mulighet[8|][;)] Takk[;)]

Jenten vår har brukt Movicol i 1 år nå!
Vi måtte også prøve oss frem,og ble tilslutt
anbefalt å blande pulveret i yoghurt!
Blander da anbefalt mengde pulver i et lite beger!

Dette funker kjempe bra hos oss,så kanskje det er
verdt et forsøk!
Ellers så er vi veldig fornøyde med Movicol,
vi har fått en helt ny jente [:)]

Husk at man må drikke masse når man bruker Movichol, Duphalac ol, ellers vil det ikke funke! [8D]

Sønnen min går på Movicol. Sleit veldig med å få det i han,men endte med å blande det i kald eplejuice=)

ORIGINAL: Lilla87

Husk at man må drikke masse når man bruker Movichol, Duphalac ol, ellers vil det ikke funke! [8D]

PØH!
laktulose så stemmer dette med, men movicol er noe helt annet så nå er du maks på bærtur.

Vet ikke om samme tipset kan brukes på dette, men jeg sliter med å få i eldstemann pencilin og annen medisin som smaker dritt....

fikk et tips av en kollega....ho hadde en sprøyte med medisinen i og et glass med drikke og sugerør. Sugerøret får han i ene munnviken og sprøyta i andre. Mens han suger i seg drikke, sprøyter jeg medisinen inn  munnen hans....plutselig bel medisineringen til en lek

Back
Topp