Movicol junior til baby

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Noen som har tips på hva som funker for å få lurt movicol junior i ei bestemt lita frøken på syv måneder?

Har prøvd den som den er kun oppløst i vann, og utblandet med litt saft. Gitt fra tåteflaske, tutekopp og vanlig plastglass. Hun grøsser ved første slurk, og nekter drikke mer. Glemmer det heldigvis til neste gang jeg byr henne, men på en god dag får jeg tilsammen lurt i henne litt under halve dosen, men det blir ikke nok til å få gang på systemet hennes o_O Ammer henne ved siden av fast føde, så er ingen mulighet å blande det inn i flaske med mme.

Ja tror den kommer med forskjellige smaker (sjokoladesmak blant annet ) Movicol trenger mye å vann å blande ut med så det er mye å skulle drikke. Hvis hun liker det søte kan dere heller prøve Lactulose - klissete og seigt, men godt :)

Ja tror den kommer med forskjellige smaker (sjokoladesmak blant annet ) Movicol trenger mye å vann å blande ut med så det er mye å skulle drikke. Hvis hun liker det søte kan dere heller prøve Lactulose - klissete og seigt, men godt :)
Prøvde duphalac først, men det ble nok for søtt igjen, hun spyttet ut alt. Forsøkte også å blande den inn i forskjellige fruktmoser hun liker, men hun avslørte alle forsøk på juks, og bare brakk seg. Men takk for tips :)

Her går både 1 åringen og 2 åringen på movicol junior.
Tror junior bare er med nøytral smak, men at den til voksen finnes med sitron. Den til voksen er uten resept og er dobbelt så sterk, så om du prøver den må du bare bruke halv pose.
1 åringen drikker den uten spørsmål. 2 åringen kan jeg prate fornuftig med og hun vet hun får noe annet etterpå. Har du prøvd å pumpe deg og blande med morsmelk? Jeg blander den ikke med så mye væske som dem sier, så lenge jeg vet dem drikker mer rett etterpå. Da blir dem hvertfall kvitt det raskere. Legen sa det var greit.

Her går både 1 åringen og 2 åringen på movicol junior.
Tror junior bare er med nøytral smak, men at den til voksen finnes med sitron. Den til voksen er uten resept og er dobbelt så sterk, så om du prøver den må du bare bruke halv pose.
1 åringen drikker den uten spørsmål. 2 åringen kan jeg prate fornuftig med og hun vet hun får noe annet etterpå. Har du prøvd å pumpe deg og blande med morsmelk? Jeg blander den ikke med så mye væske som dem sier, så lenge jeg vet dem drikker mer rett etterpå. Da blir dem hvertfall kvitt det raskere. Legen sa det var greit.
Blande med morsmelk har jeg ikke tenkt på, bør kanskje finne fram pumpa og forsøke det :) Ja, legen nevnte også at hun til sine barn pleide bruke litt mindre væske enn det som ble anbefalt. Men jeg fryktet at jo mindre væske jeg blander i, jo mer konsentrert blir saltsmaken og jo mindre villig blir jenta mi til å drikke den. Må si jeg gleder meg til det går an å prate fornuft med henne ;)

Blande med morsmelk har jeg ikke tenkt på, bør kanskje finne fram pumpa og forsøke det :) Ja, legen nevnte også at hun til sine barn pleide bruke litt mindre væske enn det som ble anbefalt. Men jeg fryktet at jo mindre væske jeg blander i, jo mer konsentrert blir saltsmaken og jo mindre villig blir jenta mi til å drikke den. Må si jeg gleder meg til det går an å prate fornuft med henne ;)
Den smaker vondt uansett. I skikkelige kjipe perioder har jeg tatt det på sprøyter (uten spiss) og gitt. Tar lang tid, men har funket.

Den smaker vondt uansett. I skikkelige kjipe perioder har jeg tatt det på sprøyter (uten spiss) og gitt. Tar lang tid, men har funket.
Sprøyter har jeg, og tenkte det burde bli nødløsningen om jeg ikke finner på noe bedre, bare vegrer meg for å "tvinge" i henne noe dersom det finnes alternative måter. Forsøker trøste meg med hun blir vant til smaker etterhvert, gaviscon gikk fra noe hun gråt hysterisk av til det beste hun visste iløpet av noen få uker :)

Jeg ble nysgjerrig.

Hva er movicol, og hvorfor får de det?
Mine er kronisk forstoppet og får det pga det. Alt annet er prøvd uten hell. Det er ikke et avføringsmiddel, men det hjelper til å få avføringen mykere. Mine unger har bæsjet på do fra de var ca 5 mnd, fordi dem aldri fikk det til i bleia. Eldste slutta med bleie i sommer, 2 år gammel. Yngste på 1 år får det også bare til på do, men den var alltid så hard at hun blødde og skrek hver gang. De har også vært til utredning på sykehuset.

Mine er kronisk forstoppet og får det pga det. Alt annet er prøvd uten hell. Det er ikke et avføringsmiddel, men det hjelper til å få avføringen mykere. Mine unger har bæsjet på do fra de var ca 5 mnd, fordi dem aldri fikk det til i bleia. Eldste slutta med bleie i sommer, 2 år gammel. Yngste på 1 år får det også bare til på do, men den var alltid så hard at hun blødde og skrek hver gang. De har også vært til utredning på sykehuset.
Aha! Ja da ble jeg litt klokere :-)

Jeg ble nysgjerrig.

Hva er movicol, og hvorfor får de det?
Mi også er kronisk forstoppet. Hun har melkeallergi og div andre matallergier, så magen hennes har aldri vært helt bra, har vekslet fra blødende diare ved allergiske reaksjoner til store tørre klumper som må ut ved microlax på det verste. I tillegg har hun reflux som blir verre når hun ikke får tømt seg regelmessig. Håpet er at movicol skal regulere magen hennes slik at hun får regelmessig, myk avføring. Men det er en kamp å få i henne daglig dose, da det kjennes ut som å drikke sjøvann o_O

Back
Topp