Movicol junior å evig bæsj

Bkno6139010

Blir kjent med forumet
Hei, det er rett før jeg turner.

Jeg har en gutt på snart 3 år. Helt siden vi begynte fast føde for 2.5 år si har han hatt utrolig treg mage. I begynnelsen stoppa det seg helt opp i propp så vi måtte gi klyster å han fikk ut klumper som tennisballer. Dette var jo utrolig smertefult for han å legen anbefalte movikol.

Siden da har han gått på 1 pose movikol hver dag. Men selv med movikol er han utrolig treg. Han bæsjer aldri normalt.. jeg vet ikke hvordan det skal se ut en gang!

Det tetter seg selv om han går på movikol å vi har prøvt glutenfri/laktosefri å da ble han MYE verre.

Problemet vi har er at han bæsje litt å litt. Ca 1 spiseskje bæsj eller mindre. Å han setter seg ned 10+ ganger til dagen.

Noen dager mister vi helt telling men er 1 gang i halvtimen! Litt å litt å litt!

Ikke stykt ment men jeg klikker snart! Det likter alltid bæsj i huset å vi går ikke på besøk for det er flaut !
Hvis vi er på lekeland må vi bytte så mange bleier at det ikke er gøy i det hele tatt!

Vi var det idag å vi byttet 4 på 1 time.

Han presser ikke, lager ikke lyd, det er ikke vondt

Er det han som gjør dette med vilje?! Vil ikke bæsje skikkelig??

Vi blir så frustrert at vi gir klyster på det værste for å tømme skikkelig !
Alt er mykt som most banan så vi fatter ingenting?!

Er det movikolen så gjør han bæsjer litt å litt?!
Må vi heller stoppe??

Gir vi for lite movicol???
Må han ha mer dose for å få det ut??

Som jeg sa turner det for meg, har pågått me disse 10+ bleiene i månedsvis

Leger tar det lite seriøst, var akkuatt å tok blodprøve å venter på svar.

All erfaring hjelper!
Jeg har skrevet lang melding til fastlege

Men jeg trenger litt tanker

Dersom han er forstoppet må det en tømming til for å få normalisert det.

At det kommer litt og litt (det lille som kommer seg forbi) kan høres ut som forstoppelse. Og det kan være mykt som diaré det som kommer seg forbi.

Vi har vært gjennom tømming etter regime som står i bruksanvisning på mocicol noen ganger

2 poser. Neste dag 4. Neste dag 6. Neste dag 8 og så videre til det løsner. Oftest på dag fem for oss.

Men det var etter råd fra legen som trykket på magen og kjente at der var det forstoppelse, første gangen. Sidene gjorde vi det når det stoppet opp.

Har ei datter som sto på mocicol fra hun var 6 til hun var 12. Da fikk hun diagnosen ibs og er over på lav fodmap diett og da har hun ikke refluks og ikke forstoppelse lenger og sluttet på medisin mot begge.

Så jeg har noen år erfaring med mocicol

Dersom han er forstoppet må det en tømming til for å få normalisert det.

At det kommer litt og litt (det lille som kommer seg forbi) kan høres ut som forstoppelse. Og det kan være mykt som diaré det som kommer seg forbi.

Vi har vært gjennom tømming etter regime som står i bruksanvisning på mocicol noen ganger

2 poser. Neste dag 4. Neste dag 6. Neste dag 8 og så videre til det løsner. Oftest på dag fem for oss.

Men det var etter råd fra legen som trykket på magen og kjente at der var det forstoppelse, første gangen. Sidene gjorde vi det når det stoppet opp.

Har ei datter som sto på mocicol fra hun var 6 til hun var 12. Da fikk hun diagnosen ibs og er over på lav fodmap diett og da har hun ikke refluks og ikke forstoppelse lenger og sluttet på medisin mot begge.

Så jeg har noen år erfaring med mocicol
Hver gang vi har tømt magen ga vi 2 klyster, men det som kom ut var kun mykt?
Vi forventet jo en klump å jeg ble overassket det var helt mykt å mye

Er det en sjanse det sitter en klump etter noe sånn?

Klyster har vi aldri brukt, bare mocicol i stadig økende mengder.

Har du vurdert å slutte med bleie? Min sønn var akkurat likedan frem til han var 2,5 og sluttet med bleie.. Han var mye plaget med treg mage og forstoppelse. Vet ikke om det har noe med sittestillingen å gjøre, eller at han rett og slett ikke kunne slippe bare litt og litt, men det hjalp vertfall! Nå er sønnen min 4 år og går på do 1 gang om dagen, nøyaktig kl 16.15

Dette er helt typisk for at han fortsatt er forstoppet. Det sitter en propp der som bare slipper forbi flytende bærsj. De kjenner ikke når det kommer på samme måte og det kan komme mange ganger om dagen. Det er ikke noe han kan noe for. Hvor nye væske drikker han? Her har jeg store barn som har slitt med dette, må drikke mye vann for å forhindre det. Har brukt movicol i perioder og noen ganger klyster.

Har en gutt på 4 år med litt samme problem, bare at han ikke har slitt med forstoppelse. I snart to år nå har han stort sett bæsjet litt og litt. 4-10 ganger om dagen.

Vi har prøvd laktose- og melkefritt kosthold, og tatt blodprøve for å sjekke gluten uten at noe ble påvist. Han har sjeldent vondt i magen, virker bare som overaktiv tarm. Derfor har heller ikke vi følt at legene tar det på alvor.

De siste måndene har vi prøvd på bleieslutt, men det er utrolig frusterende når det hele tiden kommer småbæsjer i trusa. Så vi er ganske fortvilte og lei.

Har tidligere prøvd movicol, men det hjalp ikke på hyppigheten, bare konsistensen. Nå i det siste har vi prøvd vi-siblin, som jeg føler hjelper litt. Det er reseptfritt, så kanskje verdt et forsøk for dere?

Vet ikke om dette var til hjelp, men jeg synest i alle fall det var godt å høre at vi ikke er de eneste som har et slikt problem :angelic:

Back
Topp