Mountain buggy urban jungle

maiava

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Noen som har erfaringer med denne vognen? Jeg har vært så sykt frem og tilbake vedrørende vognvalg. Men etter å ha endelig fått mannen til å være med å kikke var det denne han likte best, og jeg er i grunn enig i argumentene hans og liker selv vognen godt. Men lurer på om andre med erfaring anbefaler denne?

Har null erfaring med den, men vi har fått den, bare ikke pakket den opp enda :shy:
Har lest mye om den på nettet og ser at den har fått mange positive tilbakemeldinger og gjør det forholdsvis bra i tester. Det jeg har lagt merke til at mange kritiserer den for er at den ikke har håndbrems, men som førstegangs har jeg ingen kunnskap om hvorvidt dette er noe man egentlig trenger :p
Lykke til med vognvalget! :)

Vi hadde den til storesøster og var kjempefornøyd. Eneste ulempen i mine øyne er at sittedelen ikke er vendbar. Håndbrems savnet jeg aldri.

Ok, det med håndbrems blir nok ikke noe problem da det er svært få vogner som har det :) jeg hadde en trehjuling som sportsvogn til eldste og jeg elsket den, han sov godt i vognen og den var så enkel å dra med seg da den tok så liten plass :)

Vi hadde den til storesøster og var kjempefornøyd. Eneste ulempen i mine øyne er at sittedelen ikke er vendbar. Håndbrems savnet jeg aldri.
De har en sittedel som kan brukes i overgangen fra bag til sportsdel som går opp til 9 kg tror jeg det var :) og då går det fint å sitte andre veien etter det tenker jeg, i hvertfall var min gutt veldig nysgjerrig :) denne:

8d6456d8d1a84e195ce9224121e9d4be.jpg

De har en sittedel som kan brukes i overgangen fra bag til sportsdel som går opp til 9 kg tror jeg det var :) og då går det fint å sitte andre veien etter det tenker jeg, i hvertfall var min gutt veldig nysgjerrig :) denne:

8d6456d8d1a84e195ce9224121e9d4be.jpg
Denne kom vel rett etter storesøster, eller iallefall etter storeøster var 9kg! Varierer jo veldig på barnet om det vil sitte frem eller tilbake, min ville gjerne sitte mot meg, så vi kjøpte en annen vogn i mellomfasen. Mange andre har ingen problemer med å gå rett på fremovervendt.

Jeg hadde denne vognen (sportsdelen) for noen år tilbake og var den gangen knallgod iallefall. Den har en heller liten bag syns vi, så vi valgte en Emmaljunga frem til han skal over i sportsdelen. Da blir det kjøpe en Urban Jungle igjen uten tvil. :) Har aldri hatt håndbrems på mine vogner og har heller ikke vært et savn. :)

Jeg kikket på denne og likte ikke bagdelen i det hele tatt, liten og kunne ikke fordra kalesjen, kjentes ut som jeg nesten knakk hele greiene hver gang jeg skulle ta den ned? Lagte en knekkelyd og veldig vanskelig.

Jeg kikket på denne og likte ikke bagdelen i det hele tatt, liten og kunne ikke fordra kalesjen, kjentes ut som jeg nesten knakk hele greiene hver gang jeg skulle ta den ned? Lagte en knekkelyd og veldig vanskelig.
Bagen er faktisk ikke så liten som mange skal ha den til, vi brukte den helt uproblematisk første 6mnd på førstemann, og da på slutten med pose. Den er ikke så lang, men igrunn ganske bred! Gjør den mer rommelig enn man skulle tro. Ang. knekk kan jeg forstå hva du mener, men vår var ikke vanskelig,..:) Men du kjenner at den knepper inn og ut av et hakk. Kanskje du har prøvd et butikkherpa eksemplar om den var veldig vanskelig? :)

Har to stk urban jungle. Den ene er fra 2010, den andre en v3 fra 2015. Den første har fotbrems (savnet ikke håndbrems), og den andre har brems på siden av styret. Helt greit det og. Bagene til de to er ganske forskjellige. Brukt til ca 6 mnd begge to. V3 har dypere bag, lunere om vinteren. Og bagen kan gjøres om til en liten sittedel man kan ha mot seg første tiden. Se på begge versjoner og se hva du liker best. Men veldig god vogn å trille synes jeg! (bare husk å låse svingingen på framhjulet i snø og slaps, ellers går det treigt) Har en eldre emmaljunga og en brio også. Briobagen (ikke alle) er god og stor. Men mountain buggy er lettest og best på trilletur :) lang bruk av bag er heller ikke så viktig, da det vil være vår og forhåpentligvis litt varmt når vi bytter til sportsdel.

Back
Topp