Mountain buggy eller teutonia spirit s3?

s_lady85

Elsker forumet
Hey jenter! Har dere kanskje tenkt på barnevogn? Jeg har vært å sett litt de siste dagene for å få en liten pekepinne på hva det går i blant barnevogner.
Etter råd fra venninner og anbefalinger fra butikkene så anbefales det 3 hjuling... veldig lett svingbare uden at en trenger å "vippe" side til side + at de er mindre en 4 hjuling som betyr mindre plass i bilen, og da lettere å kjøre. Hjulet kan en lett låse slik at det blir bedre på grus o.l - noe som manger glemmer el låser i feil stilling (iflg. butikk dama) [:D] disse får da et dårlig forhold til 3 hjulinger men de glemmer dette....

Så har jeg da sett meg ut disse to.... fordelen me mountain buggy er at den er litt lettere og blir litt mindre når den er lagt sammen, men sportsdelen her kan kun stå fra deg - slik at barnet ser samme vei som deg.
Teutonia spirit er da pittelitt tyngre og litt større - men ikke mye... men denne sportsdelen kan en snu begge veier - tenker at når nurket akkuratt har vokst ut av bagen så er det litt tryggt å ha sportsdelen den veien slik at jeg ser barnet. og heller da snu sportsdelen når dette føles tryggt... også når det blåser er det greit å skjerme barnet ved å ha sportsdelen mot meg.... føler også sete i denne sportsdelen er litt større og solid itilegg til at en kan regulere fotstøtten - kan ikke dette med mountain buggy.
Men så er et sagt at levrandøren til teutonia er trege og at det kan forekomme små feil med vognen... hmmm....

Har jo ikkje peiling på hvordan disse vognene er i praksis .... vet dere? Tuusen takk for svar :)

Har selv hatt spirit. Den er deilig å trille <3 <3 elsk [:D]

Men den er IKKE liten sammenlagt.

Den er veldig stabil da, har aldri veltet den. Min niese veltet den nesten en gang, men hun var 7 år, og trillet den oppover en grusbakke (min feil)..

Ok plass i sportsdelen. Min gutt sov i den til han var 2,5.. men da ble det trangt på slutten.. Det dumme med fotbrettet er at det er en kant ytterst, om du skjønner.. så når de blir lange, og føttene stikker ut, så blir den kanten veldig dum.. Men jeg la et pledd, så det gikk bra. Ok plass til stor voksipose..

Jeg kjenner ikke til MB, men jeg kunne tenkt meg spirit på nytt igjen [:)]

jeg har hatt teutonia s3 og den ambefaler jeg ikke til noen
den er stor og klumpete sammelagt og har utrolig lett for å velte

MB har liten vogn og du må bytte over til sportsdelen tidlig mange må over alt når babyen er 3-4 mnd

da ambefaler jeg heller
easywalker som har større bag som gjør at minien kan bruke den lenger
den veier ikke mer enn ca 9 kg er liten sammenslått
vi har en sedan bil og får plass til den og litt til i bagasjerommet
den er utviklet i samarbeid med barnehageassistenter i nederland og foreldre
den er stødig og man kan ha svinghjul eller fast etter det terenget man er i der og da
hjula er store og med luft som gjør det lettere og mykere å komme seg rundt

Takk for info.... men var selv å så på teutonia i butikken, også sammenlagt, syns ikke denne var stor. 4 hjulinger med stoor bag - det er store vogner det. Vi skal kjøpe stasjonsvogn så det blir uansett ikke problem...

Ja såg helt grei ut den du sier, men den så så lite kompakt ut, ser de fleste bruker vognen fra barnet er fra 1 år og oppover. Kan vel heller ikke ha barnet vendt mot deg i sportsdelen på den?
Babydelen er kanskje ikkje den største i noen av disse to, og når blir jo dette et vår barn, så slepper å stappe alt for mye av dyner og poser o.l i de første 6 mndene alikevel [:D][:D]
Får se hva det blir... [:D]

jeg tenker selv å kjøpe mb. hørt den skal være kjempe grei. har ei vennine og som er stor fornøyd med den vognen. det eneste hun har å utsette om den, er at med sportsdelen så kan barnet bare sitte en vei.
ellers er den liten og lett. lett å legge sammen og trille + at du har full liggestilling med sittedelen, det er det mange vogner som ikke har.

Syns du har fått med deg veldig gode poeng!!

Har selv hatt MB (også kjent som OTH) og elsker den. Nå som snuppa er stor bruker vi bare den og har 4 hjulingen som sovevogn i barnehagen. Eneste som er å utsette er at sportsdelen er vendt fra deg som du sier, ellers er den fantastisk!!

Hadde teutonia spirit uten svinghjul en liten stund og syns den hadde fordeler men var tung og tok stor plass i bilen men det kan jo ha skjedd noe med den siden jeg hadde den. Ville nok ikke valgt den kontra MB men skulle absolutt hatt barnet mot meg da jeg foretrekker dette rett etter man slutter med bagen mest av grunnen du nevner med vind rett mot vogn etc og det å se når de sover etc..

Vognvalg er ikke lett så jeg er også inne i en tenke og vurdere fase. Elsket den store bagen til 4hjulingen jeg da, og brukte den ekstemt masse som reiseseng og som le når det var kaldt. syns også det er lunere i sportsdelen på disse enn 3 hjulinger men tror vel neppe barn lider i de heller.. nei, detta er ikke lett;)

Hehe ska si du har fått prøvd ud vogner :) hehe....

Var på Barnas hus her en dag.... fikk lagt begge vognene sammenlagt foran meg.... syns jaggu ikke det var mye forskjell altså.... syns og sportsdelen på teutonia er mer romsligere.... dette blir mitt første nurk, så kan tenke jeg blir litt hønemor, så tenker dette med at sportsdelen mot meg rett etter bagen er veldig viktig....
Hjulet var svingbart og ekstremt lett å trille å svinge.... dette gjaldt begge... og som sagt så kunne en låse hjulet for terreng osv....
Nej det er jaggu ikke lett....

nei det er utrolig vanskelig! jeg har og lyst på en vogn der jeg kan ha barnet mot meg i sportsdelen, men samtidig vil jeg ha tre hjul. det er ikke mange tre hjulinger du kan ha mot deg da...
jeg var og innom barnas hus her denne uken[:D] så langt tror jeg det blir mb, men leter enda etter en god vogn du kan snu sportsdelen på[:)]

Ja men teutonia har 3 hjul den også da som mb, på samme måte.... Tror faktisk jeg setter høyere å ha en sportsdel jeg kan ha begge veier.... så får den heller ver litt tyngre... det lille tyngre den var :)

har ikke hørt så mye om teutonia. men skal sjekke den opp[:D] tror quinny og kan snu på sportsdelen, men er ikke så fan av den vogna. har hørt en del dårlig om den...

Tror det nesten er sånn at man må velge hva som betyr mest, evnt bytte vogn underveis. Selv har jeg kjøpt og solgt brukt og endt opp med gevinst;) hehe..

Men vær veldig obs på 3 hjulinger vendt mot deg. De aller fleste går mot tyngdekraften og tipper lett bakover. men med de minste er jo kanskje ikke akkurat dette det største problemet. Er verre når de runder året og begynner å klatre...

Og vogndilla må jeg vel skrive under på.. er så mange fine vogner og alle har sine fordeler=)

ORIGINAL: s_lady85

Ja men teutonia har 3 hjul den også da som mb, på samme måte.... Tror faktisk jeg setter høyere å ha en sportsdel jeg kan ha begge veier.... så får den heller ver litt tyngre... det lille tyngre den var :)

de har den på baby shop :) Var den første jeg la merke til i butikken.... knall fin [:D] ja, felt mange å velga i... kunne det ikke bare vært 1 vogn?! hehe [:D]

Takk for info.... men var selv å så på teutonia i butikken, også sammenlagt, syns ikke denne var stor. 4 hjulinger med stoor bag - det er store vogner det. Vi skal kjøpe stasjonsvogn så det blir uansett ikke problem...

Ja såg helt grei ut den du sier, men den så så lite kompakt ut, ser de fleste bruker vognen fra barnet er fra 1 år og oppover. Kan vel heller ikke ha barnet vendt mot deg i sportsdelen på den?
Babydelen er kanskje ikkje den største i noen av disse to, og når blir jo dette et vår barn, så slepper å stappe alt for mye av dyner og poser o.l i de første 6 mndene alikevel [:D][:D]
Får se hva det blir... [:D]

det er sant på easywalkeren sitter også ungen vendt fra deg i sportsdelen men det er store forkjeller i baggen til EW kontra MB

Her står litt info om easywalker sky og teutonia s3[;)]

http://www.vogndilla.com/barnevogner/26-easywalker-sky
http://www.vogndilla.com/barnevogner/23-teutonia-spirit-s3

VANSKELIG!!! :) hehe uff.....
Har en venninne som nå anbefaler emmaljunga city cross... mener 4 hjuling er mer stabil og den vogna skal visst være veldig lett... sportsdelen her er også vendbar.....
hmmmmm.....

Jeg snoker også litt på den city crossen nå etter å ha lest flere her inne anbefale den... hadde stor glede av 3 hjuling og trenger en lett vogn, men har lyst på en lun god vogn i tillegg med sportsdel vendt mot meg. To vogner denne gangen blir litt i overkant. For nå skal jeg kjøpe ny har jeg bestemt meg for;) Liker best å ha 4 hjuling i barnehagen siden den er så god og stor og lun for barna å sove i (men sant nok hadde hun sikkert hatt det fint i en 3 hjuling også er bare oth/MB som er litt lite polstret rundt hodedelen syns jeg da).

Godt vi har en del måneder igjen til å finne ut hva som er viktigst på.. ;)

Har en venninne som nå anbefaler emmaljunga city cross... mener 4 hjuling er mer stabil og den vogna skal visst være veldig lett... sportsdelen her er også vendbar.....
hmmmmm.....

hmmmmm.....

jepp det stemmer det
4 hjulinger er klart mye mer stabile og city modelene til emmaljunga er veldig lette
de baggene de har er super syns jeg
savner emmaljungaen min litt innimellom
http://www.vogndilla.com/barnevogner/40-emmaljunga-city-cross

se der ja.... takk :) kanskje citycross då ja :) hehe....

Back
Topp