motorisk?

justair

Gift med forumet
Hvor langt er babyen deres kommet motorisk? og hvor gamle er de?

Her er han 15 uker og til nå så kan han løfte hode og bryste høyt og holde det lenge+bevege fra side til side. Han kan rulle fra rygg til mage og mage til rygg. Han kan le(type babylatter), han prøver å krabbe(så nå stikker han vel av snart), han elsker å stå, han kan ta skritt(altså en fot framfor andre osv), han liker å sette seg opp(med litt hjelp) og han eeelsker babygymmen sin å babler i et :D hihi

Så gøy :)
Jeg husker aldri hvor mange uker vi har kommet til, men han er nå 3,5 mnd.. Han ligger ganske lenge på magen hvis han har noe å se på (og spesielt når storebror ser på barne-tv) Han har rullet noen ganger fra mage til rygg, men ikke andre veien enda. Det ser ut som han snaaart kommer seg over. Han vil gjerne stå på fanget og småhoppe, til nød kan han sitte på fanget, men han skal absolutt IKKE ligge bakover mer! Han har virkelig skjønt hvordan man får lekene i munnen, det er så morsomt å se på for han blir helt frenetisk når han får tak i en leke :p

Lillevror er 16 uker og ligger veldig fint på en plass:D beveger armer og bein, men ingen antydning til å rulle rundt. Han rulla over på rygg to ganger når han skulle ligge på mage, men det var flaks:p

I mageleie kan han ligge opp til 15 min med hodet opp og snur det alle veier.

Hu er 4 mnd nå. Jenta mi er veldig sterk. Har vært sterk i nakken fra hu ble født syns jeg. Hu holder hodet selv i alle stillinger. Ligger fint på magen og har rulla fra både mage og rygg. Litt hipp som happ når hu får det til, men vi øver på det. Hu babler i et sett, men har ikke ledd enda. Hun er nysgjerrig og griper etter og tar i munnen alt hu ser. Når jeg rister en av lekene over henne blir hu kjempe ivrig og spreller med armer og ben. Hun tar tak i beina sine på stellebordet. Hun " står " litt når vi holder henne oppe på fanget.

Hu er 4 mnd nå. Jenta mi er veldig sterk. Har vært sterk i nakken fra hu ble født syns jeg. Hu holder hodet selv i alle stillinger. Ligger fint på magen og har rulla fra både mage og rygg. Litt hipp som happ når hu får det til, men vi øver på det. Hu babler i et sett, men har ikke ledd enda. Hun er nysgjerrig og griper etter og tar i munnen alt hu ser. Når jeg rister en av lekene over henne blir hu kjempe ivrig og spreller med armer og ben. Hun tar tak i beina sine på stellebordet. Hun " står " litt når vi holder henne oppe på fanget.

her står han og litt når vi holder han på fange, eller evt gulve, blir kjempegira. Han ska og gjerne smake på ting han får tak i, men er som regel henderne som går i munnen:P Ellers så lugger han! hehe

Back
Topp