Motorisk utvikling

Mamsi91

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Hvor langt er deres barn kommet motorisk? Min gutt ruller og åler litt, mest rundt i ring og bakover. Strekker seg høyt opp i mageleie og vil opp i krabbestilling, men får det ikke til så litt frustrasjon om dagen. Ender med at han ligger og gnikker ansiktet i gulvet :p

Han sitter ikke selv enda, føler han egentlig er langt unna det. Noe sier meg at han er treg, siden veldig mange er kommet så mye lenger. Men jeg vet jo at det er store individuelle forskjeller :)
 
Barn er forskjellige noen er litt tregere enn andre uten at det er noe galt med det. :D
Min er åtte måneder, han har nettopp begynt å krabbe, sitter selv, og har nettopp begynt å spise brødskivebiter selv(gledet meg til det,hihi) , han har rullet siden han var 4mnd og tar egentlig alt i sitt tempo. :)
 
Jenta mi er snart 8 måneder. Hun har krabbet en god stund nå, og reiser seg opp ved bord etc.
Eldste var derimot avslappet til alt som het krabbing, yngste er langt foran henne på samme tid :)
 
Barn er forskjellige noen er litt tregere enn andre uten at det er noe galt med det. :D
Min er åtte måneder, han har nettopp begynt å krabbe, sitter selv, og har nettopp begynt å spise brødskivebiter selv(gledet meg til det,hihi) , han har rullet siden han var 4mnd og tar egentlig alt i sitt tempo. :)
Det er jeg fullstendig klar over :) Men om han er treg eller andre er tidlig ute er jo og et poeng :)
 
Min blei 8 mnd i går og har krabbet i to uker og reist seg opp I en uke. Sitter også selv. SKAL opp og stå hele tiden, men klarer ikke å sette seg ned fra stående stilling enda så blir veldig frustrert når han syns han har stått lenge nok.
 
Hvor langt er deres barn kommet motorisk? Min gutt ruller og åler litt, mest rundt i ring og bakover. Strekker seg høyt opp i mageleie og vil opp i krabbestilling, men får det ikke til så litt frustrasjon om dagen. Ender med at han ligger og gnikker ansiktet i gulvet :p

Han sitter ikke selv enda, føler han egentlig er langt unna det. Noe sier meg at han er treg, siden veldig mange er kommet så mye lenger. Men jeg vet jo at det er store individuelle forskjeller :)
Sniker.. Hvordan er han språklig? Jeg fikk høre av hs at babyer som er tidlig ute motorisk, gjerne er seinere med babling og ord, og omvendt, sein motorisk og tidlig med "språk". Jenta mi er 7 mnd, og kan ikke rulle annet enn fra mage til rygg enda.. men hun forstår en del ord/setninger og sier "heia" og "pus"..
 
Tror det er de andre som er tidlige ;) Min er tidlig, krabber bakover enn så lenge
 
Krabbet når han var 6 mnd. Stod oppreist når han var 6 mnd. (Støttet seg til bord/stoler ol)
Satt selv på gulvet når han var 7 mnd. Er 8 mnd nå. Var aktiv førstemann også, men ikke så tidlig ute.. Har vert en kjempetravel tid. Spesielt om morgningen... [emoji85]
 
Hvor langt er deres barn kommet motorisk? Min gutt ruller og åler litt, mest rundt i ring og bakover. Strekker seg høyt opp i mageleie og vil opp i krabbestilling, men får det ikke til så litt frustrasjon om dagen. Ender med at han ligger og gnikker ansiktet i gulvet :p

Han sitter ikke selv enda, føler han egentlig er langt unna det. Noe sier meg at han er treg, siden veldig mange er kommet så mye lenger. Men jeg vet jo at det er store individuelle forskjeller :)
Høres ut som jenta mi. :) Hun rullet fra mage til rygg da hun var seks mnd, og ligger stort sett i ro og titter med noe bevegelse i bena og bøyninger i knærne. Innimellom kan hun nesten løfte seg i krabbestilling. Men vi er langt unna åling, krabbing, heise seg opp og sitting. :)
 
Lillemann har vært tidlig ute, kunne krabbe og sitte selv ved 6 mnd og begynte å reise seg ved 6.5 mnd. Rullet fra rygg til mage når han vr 3 mnd. Men sier ingen ord enda, nærmeste han kommer snakking er mamamamama :p
 
Back
Topp