Motorisk utvikling 4mnd..

Babyfisimagen

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen.

Pluggen min er 4mnd idag, og når jeg leser månedsteksten her inne blir jeg plutselig litt bekymret... :confused:
Han klarer å gripe etter ting, men han bommer når han skal føre det inn i munnen sin....?! Er sterk på magen, men strekker seg likevel ikke opp på strake armer. Ruller ikke over på noen måter ennå... Men han er en veldig "stiv" baby i forhold til broren som føltes mer som å bære på en potetsekk liksom, så han er "flink" til å sitte på fanget, eller sånn... Ikke alene altså. Han må jo holdes..

Jeg vet jo det alltid er forskjeller, 3barns mor som jeg er... Men det hadde vært interessant å høre hvordan det ligger ann for dere andre...? :anyone:rolleyes:
 
Jeg har ikke lest månedsteksten, men ville ikke bekymret meg for å bomme på munnen. Hun jeg har stikker ting jevnlig inn i egne øyne:blackeye:

Jeg blir egentlig like imponert hver gang jeg har en baby. De lærer så mye, så fort. Noen prioriterer å rulle rundt og strake armer, andre observerer og analyserer og lager lyder, og noen må bruke litt ekstra energi på magesmerter og fordøyelse.
 
Hei alle sammen.

Pluggen min er 4mnd idag, og når jeg leser månedsteksten her inne blir jeg plutselig litt bekymret... :confused:
Han klarer å gripe etter ting, men han bommer når han skal føre det inn i munnen sin....?! Er sterk på magen, men strekker seg likevel ikke opp på strake armer. Ruller ikke over på noen måter ennå... Men han er en veldig "stiv" baby i forhold til broren som føltes mer som å bære på en potetsekk liksom, så han er "flink" til å sitte på fanget, eller sånn... Ikke alene altså. Han må jo holdes..

Jeg vet jo det alltid er forskjeller, 3barns mor som jeg er... Men det hadde vært interessant å høre hvordan det ligger ann for dere andre...? :anyone:rolleyes:
Jeg er førstegangsmor og vet ikke så mye om hva som er vanlig osv, men er det noe jeg vet om så er det bekymringer, og det er så forferdelig vondt. Håper alt bare er bra med babyen din :)
 
Tindra (født 14/5) ruller seg over på magen, og har gjort det siden hun var litt over 3mnd. Ligger fint på magen, med hodet høyt, men har aldri løftet seg på strake armer.. (ikke prøvd engang, som jeg har sett..) Hun fører ting til munnen, men som Sandra, stikker stadig noe i øyet, og lugger seg selv:joyful: Ikke bekymre deg, det er mest sannsynlig ubegrunnet ;) De utvikler seg veldig forskjellig, og det er normalt :)
 
Hei alle sammen.

Pluggen min er 4mnd idag, og når jeg leser månedsteksten her inne blir jeg plutselig litt bekymret... :confused:
Han klarer å gripe etter ting, men han bommer når han skal føre det inn i munnen sin....?! Er sterk på magen, men strekker seg likevel ikke opp på strake armer. Ruller ikke over på noen måter ennå... Men han er en veldig "stiv" baby i forhold til broren som føltes mer som å bære på en potetsekk liksom, så han er "flink" til å sitte på fanget, eller sånn... Ikke alene altså. Han må jo holdes..

Jeg vet jo det alltid er forskjeller, 3barns mor som jeg er... Men det hadde vært interessant å høre hvordan det ligger ann for dere andre...? :anyone:rolleyes:

  • Frøkna mi ei 4 mnd og ei uke, hun griper etter ting og putter det i munnen, men hun strekker seg ikke opp på strake armer og hun ruller seg bare over på siden (kommer seg ikke over på magen), hun er heller ikke så glad i å ligge på magen over lengre tid men er sterk i både rygg og nakke likevel, vil helst sitte på fanget og har god kontrollpå hodet sitt. (født med hofteleddsdysplasi så hadde pute i 3 mnd og det gjorde at det var ubehageligå ligge på magen).
 
Sandra begynte å rygge i går. 4 mnd 17 dager.
 
Tusen takk for svar alle sammen.
Jeg er nok ikke sånn superbekymret på ordentlig altså.. men man tenker liksom litt over det likevel... :rolleyes:
Uansett så syns jeg det er spennende å høre hvordan det ligger ann med alle deres småtroll også. :)
 
Var på 4 mnd gruppe for noen uker siden, og der var også alle mai-babyene ulik i utvikling. Fysio var veldig tydelig på at utvikling skjer i eget tempo, noen er raske, andre treigere, og noen ligger midt i mellom, og alt er visst like normalt. ☺️ Men jeg forstår at man tenker litt på det ❤️

E griper etter ting, men bommer ofte på munnen, og stikker det gjerne på øyne eller oppi og på nesa. Litt sånn som mora som av og til bommer på munnen når hun spiser og er stresset:rolleyes: Har så vidt begynt å rulle rundt fra rygg til mage, men tar egentlig livet greit med ro på rygg enda. Ligger stødig på magen og ganske høyt, men strekker seg ikke opp med strake armer. Prøver å sette seg opp hvis hun sitter bakoverlend på oss eller i vippestol, trener da framside.
 
Guttn min blir 5mnd 3 okt:)

Han ruller fra rygg til mage,har gjort det siden 3 mnd. Han rygger bak når han ligger på magen,har strake hender , setter seg nesten opp i krabbestilling.Griper lekene å smaker på alt men slår ofte lekene mitt i hode også flere ganger etter hverandre:hilarious:
 
Hei alle sammen.

Pluggen min er 4mnd idag, og når jeg leser månedsteksten her inne blir jeg plutselig litt bekymret... :confused:
Han klarer å gripe etter ting, men han bommer når han skal føre det inn i munnen sin....?! Er sterk på magen, men strekker seg likevel ikke opp på strake armer. Ruller ikke over på noen måter ennå... Men han er en veldig "stiv" baby i forhold til broren som føltes mer som å bære på en potetsekk liksom, så han er "flink" til å sitte på fanget, eller sånn... Ikke alene altså. Han må jo holdes..

Jeg vet jo det alltid er forskjeller, 3barns mor som jeg er... Men det hadde vært interessant å høre hvordan det ligger ann for dere andre...? :anyone:rolleyes:
Jeg syns det høres helt normalt ut, Akkurat det samme du beskriver at babyen din gjør, gjør min baby også, Verken mer eller mindre ( han er 16 uker) og jeg har ikke vært bekymret. Og jeg er som regel super hysterisk og super bekymret for alt. Så hvis ikke jeg bekymrer meg, så trenger ikke du bekymre deg ;) og du vet de forskjellige nettsidene vil si forskjellig om hva babyen skal klare ved 4 mnd osv Så vi får finne den siden som Sier det babyene våre klarer :)
 
Back
Topp