Motlaus...........

livemor

Betatt av forumet
Huff,alt er bare drit for tida... Det blir jo ingen liten spire her.. Det er så slitsomt å vær månede ha håpet oppe men så kommer tanta.. har sjekket oss, å det er meg det er no galt med.. Defekt luteal fase.. Så jeg bruker femar, sprøyter å så crinone.. Dette er 3 syklusen jeg gjør dette. Å alt fungerer som det skal. Men likevel, nederlag vær månede.. Dette får meg til å skjemmes faktisk, at jeg ikke "virker" som kvinne liksom. Spurte sist jeg var til baby legen hvor lenge jeg kan hole på med disse medisinene og hva blir veien videre.. fikk til svar at jeg kan holde på i 6 sykluser, så er det ingenting mer å gjøre. Jeg får ikke ivf pga vekta mi.. Så det vil jo si at om 3 mnd å jeg ikke er blitt gravid, kan vi bare gi opp håpet om en lille bror/søster... Dette stresser meg noe voldsomt...

Huff, dette ble langt. Men måtte bare få det ut. Takk for at dere " lytter" :eek:

Uff, det er vanskelig å føle det sånn :( Kjenner meg igjen i mange av tankene dine.
Krysser alt jeg har for at dere lykkes innen 3 mnd! Hvis ikke håper jeg at det er noe annet dere kan prøve. Sender deg mange trøsteklemmer

Uff.. Sender deg mange klemmer <3 håper dere lykkes innen 3 mnd!!

Kjenner igjen følelsene du beskriver! Påvirker hele hverdagen! Finnes det virkelig en vektgrense for ivf? Går det an å spørre hva den er på? Vil tro jeg er farlig nær. .

Men deter idiotisk, detkommer an på hvordan man bærer vekta si mener jeg. Om manhar utviklet sykdommer osv pga det. Å ja jeg skjønner at det blir ett risiko svangerskap når man er større enn gjenomsnittet.. Men, når jeg gikk gravid sist var jeg akkurat like tung som nå. Å gikk opp 3kg hele svangerskapet. Å har aldrig vært så fin form noen gang,,,, skjønner jo at ting ikke trenger å bli sånn i svangerskap nr 2men.....

Huff da, dette var leit. Det er veldig bra at legen fant ut at lutealfasen var defekt, for det gjorde ingen av mine leger. Jeg fant det ut selv etter å ha registrert syklusen min over 2 år - og googlet hvorfor EL var så sen hver måned (selv om mens kom til vanlig tid..) Ganske kjipt å tenke på alle de prøveperiodene som gikk i vasken pga at lutealfasen min var for kort, og da rekker ikke egget feste seg før det blir skyllet ut med mens...
Jeg kjenner godt følelsen av å være utilstrekkelig som kvinne, vi er jo liksom skapt for å lage barn. Jeg har i tillegg til problemene med lutealfasen, endometriose og for lave hormonverdier (få egg igjen dessverre), og da kan man føle seg ganske ubrukelig iblant..

Angående lutealfasen så har jeg fått hjelp av akupunktur. Hun har faktisk stabilisert den slik at den lang nok, så det kan jo være et tips. I tillegg så bruker jeg progesteronkrem, som også hjelper for meg. Sørg for å bruke en god akupunktør, som kan noe om barnløshet. Masse lykke til iallfall!

Jeg vet også om flere som ikke en gang har hatt mens, som har fått stabilisert syklus med akupunktur og/eller homeopat. Jeg messer om mitt nye vidunderhormon i flere tråder (og nei, jeg er ikke kjøpt og betalt), men testet selv ut DHEA etter anbefaling fra en god venninne, og hadde supert resultat med det. Skal revitalisere egg, eggledere osv. Kan jo også være noe å sjekke ut. Lykke til!!

Huff,alt er bare drit for tida... Det blir jo ingen liten spire her.. Det er så slitsomt å vær månede ha håpet oppe men så kommer tanta.. har sjekket oss, å det er meg det er no galt med.. Defekt luteal fase.. Så jeg bruker femar, sprøyter å så crinone.. Dette er 3 syklusen jeg gjør dette. Å alt fungerer som det skal. Men likevel, nederlag vær månede.. Dette får meg til å skjemmes faktisk, at jeg ikke "virker" som kvinne liksom. Spurte sist jeg var til baby legen hvor lenge jeg kan hole på med disse medisinene og hva blir veien videre.. fikk til svar at jeg kan holde på i 6 sykluser, så er det ingenting mer å gjøre. Jeg får ikke ivf pga vekta mi.. Så det vil jo si at om 3 mnd å jeg ikke er blitt gravid, kan vi bare gi opp håpet om en lille bror/søster... Dette stresser meg noe voldsomt...

Huff, dette ble langt. Men måtte bare få det ut. Takk for at dere " lytter" :eek:

Håper det ordner seg for deg, uff så trist at det skal vær så my motgang, at det skal vær så vanskeli å bli gravid lissom, hadd alltid trudd at d kom av sæ sjøl. Det lært vi på skolen ikke sant? samleie=graviditet.
Æ fikk beskjed om at æ mått ned 10-15 kg før jeg fikk ivf av gynekolog pg av bmi, men når jeg møtte legen på sykehuset så sa han at 5kg var nokk for mæ pg at man kan ikke stol blindt på bmi
Håper virkelig at det ordner sæ for dæ :hug013

Så trist :( ...men hvis du virkelig vil ha ivf så får du gjøre noe me vekta da.. Legen sier ikke sånn for å være slem.. :)

Back
Topp