Motivmaling på innendørs vegg

lissjo

Forelsket i forumet
hva slags maling anbefaler dere?

veggen er tapetsert, med en fin (ikke grov) tapet, som skal males over med 'caffelatte'..
jeg har tenkt å male et disneymotiv rett på veggen..
dette skal bli et baby/barnerom.

bør jeg kjøpe vanlig maling som man får fra jernia, eller er hobbymaling det beste?

Prøvde å få svar på interiørforumet, men det var visst ikke mulig..[8|]

kjøp fargeprøve bokser fra Lady.. di koster ca 50 kroner stk og er en halv liter.. [:)] spørs jo selfølgelig hvor stort du skal male motivet da, men hvis det er bra stort ville jeg kjøpt disse!

Du kan jo kjøpe prøvebokser med vanlig acrylmaling (0,5 l), så slipper du å brenne inne med så mye. Vil tro at dette har både samme kvalitet og blir like fint som å kjøpe svindyr hobbylack på Panduro etc.

Når vi malte motiver på veggen til Poden, så kjøpte vi prøvebokser, funket som bare det :-)

Eller ennå enklere, kjøp slike klistremotiv du kan klistre rett på veggen og lett ta av igjen hvis du finner ut at du vil bytte... De selger slike klistremotiv hos fargehandler. Jeg var på Flügger farge og så igjennom en hel katalog med forskjellige motiv til å klistre på veggen... De hadde forskjellige disneymotiv også [:)]

Ja de har Flügger bl.annet på Orkanger ved den Shellstasjonen-Bårdshaug.
Jeg var innom Flügger på Tiller og så i katalog, mye spennende og fint der altså [:)]

Back
Topp