Motiverende ord til førstegangsgravid

Freia1997

Gift med forumet
Junispirene24❤️
Julibarna2024☀️
Hei alle fine damer! :love017

Jeg er nå straks 7 uker på vei (6+6), førstegangsgravid og har vært så heldig å se lille spiren sitt bankende hjerte på TUL, så jeg er ytterst privilegert og fullstendig klar over det! Ikke meningen å klage, bare så det er sagt.

Siden jeg ble gravid, til og med før positiv test, har brystene mine vært så ømme at trening er klin umulig (hvertfall løping og hopping), samleie er komplisert, og jeg uffer og klager hele tiden over brystene.

De siste ukene har jeg hatt masse smerter i magen, som nok er at livmoren tøyes. Jeg sliter masse med kvalme, spiser hele tiden og er veldig spesifikk på hva jeg vil spise (kokt potet og fiskeboller er en favoritt, hater godteri og kjeks), og er potte tett i nesen. Er også avhengig av å sove 1-2 ganger i løpet av dagen, på tross av relativt god søvn om nettene. Blir helt utslitt av å gå på butikken.

Per nå har vi ikke delt det med noen, og tenkte å vente til uke 11/12. :Heartred

Spørsmålet mitt til dere som har vært gravide før, NÅR BLIR DET BEDRE? Jeg savner trening og samleie, og drømmer om å kunne holde en samtale uten å brekke meg og rape. :knegg: Hadde også vært fint å kunne fullføre en arbeidsdag snart..

Tar gjerne imot både gode og negative erfaringer. Har et stort håp om at 2. trimester er peaken av å være gravid - stemmer det? :smiley-angelic001

Føler med deg ❤️ ja, det blir bedre, og det blir dager som er dritt igjen..men så blir det bra igjen :)
Plutselig har du dager hvor du ikke får nok av typen din, også får du totalt avsmak av samleie en stund :playful: kroppen din er i en kjempe forandring ! :)