Motivere-hverandre-tråd :))

Ra2

Glad i forumet
Vet ikke om dere er med på dette, men prøver i tilfelle:)

Er det flere som har det sånn at det av og til er lett å la fristelsen ta over når det gjelder usunn mat og snop? Jeg prøver å komme meg ut av en dårlig periode når det gjelder nettopp dette....men er ikke alltid like lett da.

Vet jo at sukker og fett ikke er gunstig for den lille babyen som er helt avhengig av hva jeg putter i meg, men syns det er fristelser rundt meg stadig vekk (kake på jobben, smågodt hos en venninne, en kjap is på butikken osv). Jeg VIL leve supersunt for den lille, men er ikke sterk nok bestandig. Flere som har det slik??

Så min tanke er at hvis vi har en tråd hvor vi skriver inn de gangene vi klarer å motstå fristelser og tar de sunne valgene, og deler det med hverandre, så tror jeg vi lettere klarer å styre oss neste gang (da tenker vi på alle de andre på bf som er sååå flinke, og at vi får skrive inn hvor flink vi selv har vært).

Eks: i sted gikk jeg til fryseren for å ta meg litt is, MEN så tenkte jeg NEI! , og hentet meg en gulrot og et eple i stedet.

Tror mange av dere er veldig flinke, men hvis det skulle være noen der ute som "lider" av det samme som meg, så hiv deg med:))

Denne er jeg med på :)

becs skrev:
Denne er jeg med på :)

Flott!! Bare skriv inn når du har vært flink:)) Regner med du gjør noen kloke valg i morgen som kommer inn her:)

Tenkte på at evt også kan skrive inn når vi har trimmet også..., men det bestemmer dere selv:)

Jeg gjør stort sett kloke valg hver dag...Er mer enn gjennomslittlig opptatt av kosthold, men sliter litt mer cravings nå som jeg er gravid.  Trodde du mente man skulle skrive de gangene man har skikkelig lyst på noe usunt  men klarer å stå i mot likevel :) 

Det synes jeg var kjempe lurt! Jeg var innom butikken i ste for å handle inn middag men ettersom jeg ikke hadde fått i meg mat på aldri så lenge (2-3 timer!;) sto jeg lenge foran sjokoladehylla å siklet, men jeg snudde - gikk bort til nøtteavdelingen og valgte meg en liten pose med nøtter og tørket frukt som jeg spiste i stede. Kjempefornøyd! :)

becs skrev:
Jeg gjør stort sett kloke valg hver dag...Er mer enn gjennomslittlig opptatt av kosthold, men sliter litt mer cravings nå som jeg er gravid.  Trodde du mente man skulle skrive de gangene man har skikkelig lyst på noe usunt  men klarer å stå i mot likevel :) 

Vi kan veldig godt holde oss til det:)) Er jo det som er de store utfordringene i hverdagen nå:))

Mozzarella skrev:
Det synes jeg var kjempe lurt! Jeg var innom butikken i ste for å handle inn middag men ettersom jeg ikke hadde fått i meg mat på aldri så lenge (2-3 timer!;) sto jeg lenge foran sjokoladehylla å siklet, men jeg snudde - gikk bort til nøtteavdelingen og valgte meg en liten pose med nøtter og tørket frukt som jeg spiste i stede. Kjempefornøyd! :)

Veldig, veldig bra:)) DET skal jeg tenke på neste gang jeg havner fremfor snophylla i butikken. Hos meg er det lakris som frister så aaaaltfor mye;)

Lakris er sååå fristende :) Jeg prøver å kjøpe noen sukkerfrie lakrispastiller istedenfor når suget kommer. Ikke at søtstoffer er så veldig bra da, men jeg synes unasett at det er et bedre alternativ :)

Den nye IFA med salmiakk er farlig god:)) Men er jo med sukker i, så når ferien var over var det nei, nei til den:))

Hadde så innmari lyst på coca cola ikveld, og gikk på butikken for å kjøpe, men når jeg kom fram overtalte jeg meg selv til å heller kjøpe en Imsdal-flaske med vann :) Kjedelig å kjøpe vann, men iallefall MYE sunnere enn å komme ut med en cola :)

Hvor bra Lilliva!!
 I dag skulle jeg ut å kjøpe lunsj. Baguette med ost og skinke er en klassiker (det er jo ikke så veldig usunt foruten at det blir mange karbohydrater), men kjøpte i stedet inn masse grønnsaker slik at jeg kan lage med salat hver dag denne uken i stedet:))

Åi så flink!! Det må jeg si var imponerende Ra2 :D
Personlig sitter jeg med handa mi dypt nede i en bokstavkjeks eske for øyeblikket, men med vann til! Så er den ikke så super ille som det kunne ha vært ;) Så faktisk at den kom best ut i en test av usunne ting i dag ;) 
http://www.dagbladet.no/2011/08/16/tema/helse/bramat/trening/17700759/

Sliter en smule med viljestyrken altså, hadde ikke det her problemet før. Spiste nesten aldri godteri før jeg ble gravid. Men som dere sier, lakris er så godt nå! Og is. åh, is <3

Jeg tror ikke jeg skal begynne å skrive hva jeg har trøkka i meg i dette svangerskapet så langt.

Jeg har så lav viljestyrke som det er mulig å ha.

Men spiser salat-ish lunsj på jobben hver dag. Er veldig selektiv med grønnsaker da, fordi jeg ikke er 100% sikker på at det er vasket (selv om jeg tror det, men jeg er litt hysterisk faktisk). Blir mest mais, ananas, bønner og tunfisk hvis det er der.

Og fyyy søren så godt det er med cola.
Men jeg begrenser inntaket pga koffeinen. Men nå som jeg har hatt omgangssyken så er jeg nesten litt glad for at jeg kan drikke cola uten dårlig samvittighet

Men jeg skal prøve å holde øye med denne tråden, kanskje det hjelper!

Back
Topp