Motivasjonsgave til sambo

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Min samboer har strøket på teoriprøven for bil en del ganger og har mistet motivasjonen helt til å prøve mer. Jeg har maset/prøvd å motivert med ord i mange mnd nå, men ingenting skjer.

I sommer planlegger vi bilfrie gjennom Norge og jeg har lite lyst å være eneste som kjører.

Noen som har tips til en sak jeg kan kjøpe han som motivasjon? Han har veldig lyst på metalldetektor, men tenkte ikke bruke flere tusen på dette. Han har ikke et eneste romantisk bein i kroppen, så romantiske turer/spa er ikke vits å foreslå :dead:

Hva slags feil er det han får da? Så dere kan øve mer på det gjerne. Søstra mi sin mann strøk også hele tiden.. Hu bestilte ny oppkjøring så måtte han. Men han besto siste gangen da. Da øvde de mye på de grunnene som gjorde at han strøk. Så han ble mer selvsikker. Men han fikk det til til slutt da :)

Så det er håp :)

Føler de mister motivasjon på mas hvertfall. Dessverre.

Noe annet han ønsker seg som er billigere da? En date trenger ikke være romantisk heller. En kinotur med middag gjerne? Med hans valg av kino?

Dette er jo teorien, den kan være litt vanskelig til tider.
Om du er over 25 og har hatt lappen i 5 år, så er det ingenting i veien for at han kan øvelseskjøre i sommer.

Ellers kan kansje å kjøpe tester på nett/øve sammen med han en idé.

Men gave ja... hmm.. aner ikke [emoji28]

Teoritentamen.no sin teorikurs + teoriprøve I månedspakke, har beståttgaranti og er kjempebra. Anbefales på det sterkeste https://teoritentamen.no/teorikurs-for-bil/

Jeg kommer ikke på noe mer motiverende enn å ha lappen egentlig, så vet ikke helt. Gavekort på kjøretime? Klippekort på øvelseskjøring med deg/en alliert.

Hva slags feil er det han får da? Så dere kan øve mer på det gjerne. Søstra mi sin mann strøk også hele tiden.. Hu bestilte ny oppkjøring så måtte han. Men han besto siste gangen da. Da øvde de mye på de grunnene som gjorde at han strøk. Så han ble mer selvsikker. Men han fikk det til til slutt da :)

Så det er håp :)

Føler de mister motivasjon på mas hvertfall. Dessverre.

Noe annet han ønsker seg som er billigere da? En date trenger ikke være romantisk heller. En kinotur med middag gjerne? Med hans valg av kino?
Dette er jo teorien, den kan være litt vanskelig til tider.
Om du er over 25 og har hatt lappen i 5 år, så er det ingenting i veien for at han kan øvelseskjøre i sommer.

Ellers kan kansje å kjøpe tester på nett/øve sammen med han en idé.

Men gave ja... hmm.. aner ikke [emoji28]
Bruker han teoritentamen.no? Den hjalp meg veldig.

Litt off topic, men.

Jeg kan desverre ikke øvelseskjøre med han da jeg selv venter på oppkjøringen som er neste mnd:sorry: Jeg satt selve oppkjøringa på vent da jeg fikk sønnen min (som er snart 3 mnd) siden sambo sa han skulle få lappen før han ble født..)

Jeg har kjøpt han tilgang på teoritentamen flere ganger til han, men han er ikke så flink til å sette seg ned å prøve på den likevel. Føler selv det var denne siden/appen som hjalp meg til å bestå. Jeg har også skrevet opp alle spørsmålene han hadde feil der og øvd sammen med han.
Gikk til og med gjennom hele boka og omskrev alt det viktigste til han, men det ble ikke lest det heller....

Teoritentamen.no sin teorikurs + teoriprøve I månedspakke, har beståttgaranti og er kjempebra. Anbefales på det sterkeste https://teoritentamen.no/teorikurs-for-bil/

Jeg kommer ikke på noe mer motiverende enn å ha lappen egentlig, så vet ikke helt. Gavekort på kjøretime? Klippekort på øvelseskjøring med deg/en alliert.

Har kjøpt 1 uke av gangen, maaange ganger så å kjøre den måneds-dealen var jo ingen dum idé! Tenkte ikke på det.
Da tenker jeg at jeg kjøper han tilgang på den og håper på at han gjennomfører når det er jeg som har brukt penger *slem som satser på samvittighet*

Jeg kan desverre ikke øvelseskjøre med han da jeg selv venter på oppkjøringen som er neste mnd:sorry: Jeg satt selve oppkjøringa på vent da jeg fikk sønnen min (som er snart 3 mnd) siden sambo sa han skulle få lappen før han ble født..)

Jeg har kjøpt han tilgang på teoritentamen flere ganger til han, men han er ikke så flink til å sette seg ned å prøve på den likevel. Føler selv det var denne siden/appen som hjalp meg til å bestå. Jeg har også skrevet opp alle spørsmålene han hadde feil der og øvd sammen med han.
Gikk til og med gjennom hele boka og omskrev alt det viktigste til han, men det ble ikke lest det heller....

Virker ikke som du kan hjelpe han altså. Enten er han lat eller så har han en sperre her. Prestasjonsangst kanskje. Men du kan ikke ta testen for han. Du ender bare opp med å bruke mye mere tid og krefter på dette enn det han gjør.
Enten får du godta at han ikke vil kjøre opp, eller så får du bare avlyse bilferien. For du kan lede en hest til vannet, men du kan ikke tvinge den til å drikke.

Men da høres han litt lat ut... Ikke rart han ikke står om han ikke øver?

Jeg hadde ekstrem prestasjonsangst når det gjaldt både teorien og oppkjøring. Jeg holdt på fra jeg var gravid med storebror til 2 mnd før jeg fødte lillebror 2,5 år senere. For meg så løsnet det bare plutselig og en dag før jobb, uten å fortelle det til noen dro jeg og tok teorien. Gjennomførte på 11 min med 1 feil. Når jeg bare turte så gikk det kjempe bra.

Mannen min strøyk også på teorien, gang på gang. Faktisk så løy han til meg, det fikk jeg nettopp vite (sånn 8 år senere), han sa han bestod sånn 4. gangen og gikk over til å si at han strøyk på oppkjøringa, mens sannheten var at han klarte oppkjøringa på første forsøket, han bare skjemtes sånn av at han ikkr klarte teorien at han sa han hadde klart det.

Jeg ville vurdert å ta teorikurs om han ikke alt har gjort det. Og snakk med kjørelæreren, finn ut hva han sliter med, og øv sammen. Ta massevis av tester på nett. Og kanskje undersøk om det er mulig for ham å ta prøven muntlig?

Tenker at han må finne ut om han vil eller ikke. Høres ikke akkurat ut som at han vil ha lappen da.

Mannen min strøyk også på teorien, gang på gang. Faktisk så løy han til meg, det fikk jeg nettopp vite (sånn 8 år senere), han sa han bestod sånn 4. gangen og gikk over til å si at han strøyk på oppkjøringa, mens sannheten var at han klarte oppkjøringa på første forsøket, han bare skjemtes sånn av at han ikkr klarte teorien at han sa han hadde klart det.

Jeg ville vurdert å ta teorikurs om han ikke alt har gjort det. Og snakk med kjørelæreren, finn ut hva han sliter med, og øv sammen. Ta massevis av tester på nett. Og kanskje undersøk om det er mulig for ham å ta prøven muntlig?
Enig med deg i å prøve å få tatt den muntlig. For formuleringen på spm kan være helt forferdelig. Og om han kan det, men ikke får det til, så kan det flrt ligge litt dysleksi her..

Har kjøpt 1 uke av gangen, maaange ganger så å kjøre den måneds-dealen var jo ingen dum idé! Tenkte ikke på det.
Da tenker jeg at jeg kjøper han tilgang på den og håper på at han gjennomfører når det er jeg som har brukt penger *slem som satser på samvittighet*
Den er veldig fin, spesielt egentlig når man har den teori-del utvidelsen, fordi da kan man få filmer og diagrammer som forklarer hvorfor man svarer feil på et spørsmål, ikke bare det korrekte svaret.

For meg var beståttgarantien veldig motiverende, fordi om følger opplegget deres korrekt får man tilbake pengene om man stryker. Det forutsetter at man har bestått deres test 10 ganger på en måned (eller noe slikt, husker ikke helt), klarer man å karre seg til bestått test i appen, så får man det til i virkeligheten, med mindre det er noe annet bak.

...
Men, typen din høres litt ut som meg på enkelte områder. Jeg er perfeksjonist på en del ting, og om jeg ikke får det til, så vil jeg ikke engang prøve. Det er kjempevanskelig å gjøre noe som man ikke får til, og har man perfeksjonistiske tendenser så er det en sann lidelse.

Hvis han ikke klarer å øve til teorien, så hadde jeg latt det ligge ei stund, med mindre han sier hva som er problemet. Du kan dessverre ikke hjelpe han om han ikke vil hjelpe seg selv :/

Huff høres ut som det er lite jeg kan gjøre her. For meg virker det kanskje som han synes det er flaut å stryke så mange ganger, men jeg har prøvd å si til han at det ikke er noen andre som vet hvor mange ganger han har forsøkt. Prøver han ikke så klarer han heller ikke.

Jeg får vel bare ta den lappen selv og droppe å kjøre han rundt om kring (som jeg tror han forventer)

Høres ut som meg før jeg skulle ta teorien, jeg hadde ikke ork til å lese da jeg gikk siste året på vgs samtidig, men en dag så bestemte jeg meg. Jeg leste da gjennom hele boka og tok prøven gjentatte ganger på teoritentamen, og da bestod jeg! Men om han virkelig øver og enda ikke får det til så kan muntlig være en ide :)

Min samboer har strøket på teoriprøven for bil en del ganger og har mistet motivasjonen helt til å prøve mer. Jeg har maset/prøvd å motivert med ord i mange mnd nå, men ingenting skjer.

I sommer planlegger vi bilfrie gjennom Norge og jeg har lite lyst å være eneste som kjører.

Noen som har tips til en sak jeg kan kjøpe han som motivasjon? Han har veldig lyst på metalldetektor, men tenkte ikke bruke flere tusen på dette. Han har ikke et eneste romantisk bein i kroppen, så romantiske turer/spa er ikke vits å foreslå :dead:
Tror jeg ikke vil kjøpt gave, men heller sagt at nå skal vi øve sammen. Ta testene sammen på nett, les med han, vær en studiekamerat. Gaven er jo sertifikatet og biltur med deg.

Ta med en L på bilferien, så kan han jo kjøre uansett... Men da må du holde deg våken hele tiden :-P Og så kanskje pugge testspørsmål etterhvert som dere kjører og ser skilt /situasjoner.

Motivasjonen må uansett komme fra han selv. Du kan føre en hest til vannet, men du kan ikke få den til å drikke.

Back
Topp