Motivasjon...

Frøken solskinn

Flørter med forumet

.....DET trenger jeg...

Er det noen her inne som har slanket bort 20kg noen gang, sånn bevist??

For viss det er det, har DU lyst til og dele med meg hvordan i all verden du greide det å hva din motivasjon var??

Jeg må snart få gjort noe med vekten min, for dette går bare en vei å det er opp opp opp.....:((

Jeg har gjort det emoticon

Det vanskelige er ikke å gå ned syns jeg. Jobben er å holde vekten stabil og det er utfordrende :/
Jeg har gått internett kurs på grete roede 2 ganger. Første kurs var vekta 3 sifra :(
Gikk ned 10 kilo og 80 cm på kroppen, så drev jeg på egenhånd en god stund før jeg tok et kurs til. Gikk vel ned 30 kg totalt ;))) 

DETTE KLARER DU emoticon

Noen tips ;)

-sett deg delmål og gi deg selv en belønning når du har klart det. f.eks hudpleie, ny bukse, blomster, sko ol.

-Drikk masse vann, 2-3 liter pr dag.

-Spis regelmessig , spis før du blir kjempesulten (gjerne hver 3 time)

-Velg magre produkter. Pynt maten med garnityr og krydder, da ser det med et mye bedre ut!

-Skjær opp frukten, da ser det mere delikat og fristende ut og ha gjerne på vanilje-kesam om du har lyst på noe søtt ;)

-Ikke tenk kilo hele tiden. Målebånd er så mye mere morsomt og motiverende ;)

-Start i det små med trening. Begynn å gå både med og uten barnevogn! Gå i raskt tempo så du kjenner at du får opp pulsen ;) Om du har mulighet på ettermiddag/kveld så gå med staver, når du får med armene forbrenner du mere ;)

-Kosedag og snop kun på lørdager ;) Greit å ha en dag hvor man spiser det man vil uten å tenke kalorier!!

-Har man en sprekk, så glem den dagen og fortsett ;)

Jeg er igang igjen og første mål er 10 kg ;)

Masse lykke til !! ;)))

Jeg slanket meg 22 kg for endel år siden..
Det som gjorde at jeg klarte det var at jeg var nyforelsket! Faktisk!emoticon
Ville så inderlig ta meg godt ut for drømmemannen så jeg bestemte en dag at NÅ er det slutt på fråtsing i godteskåla!
Jeg spiste hver 3.time, knekkebrød, og halverte middagsporsjonene.. Snop var bare tillatt på lørdager, men da vekten stupte mistet jeg lysten på sjokolade i det hele tatt!
Også kjøpte jeg meg en nyyydelig kjole som var altfor liten... Tok den fram fra skapet for å drømme meg bort en gang iblant..
Jogget ca 45 minutter hver eneste kveld...og tok sit-ups hjemme i stua hver dag..
Nå, ca 10 år etter, sliter jeg med å være like standhaftig....uuurgghh... Har 5 kg jeg vil ha bort, og det SKAL jeg klare!!
Masse lykke til!! Motivasjonen må være tilstede skal man klare det!emoticon

Jeg gikk ned litt over 20 kg for noen år siden.

Jeg jobba skift og hadde alltid god tid til å trene en gang i løpet av dagen.

Jeg sykla,svømte eller var på saltimer ihvertfall 1-2 t minst 5 ganger i uka.
Og jeg hadde et timelangt styrkeprogramm som jeg kjørte igjennom hjemme annenhver dag.

Jeg kutta også ut all usunn mat,ikke saus,ikke godteri,ingenting usunt i det hele tatt.

Med denne metoden gikk jeg ned 22-23 kg på 3 mnd..

Også ødela jeg kneet og måtte sitte stille i 6 uker og fikk ikke lov til å trene på 3 mnd etter det :( så da gikk jeg opp ganske mange av de kilo igjen!!

Så mitt viktigste tips er : IKKE GÅ NED FOR MYE PÅ FOR KORT TID MED SUPER KURER!!!

Det funker der og da,men man går dessverre altfor ofte opp igjen når man kutter ned på hard treninga og begynner å spise vanlig igjen.

Så det beste er å trene så mye man orker/rekker/får til og prioritere det framfor å sitte flere timer forran datan ;) eller andre steder ;)

Og at man spiser variert vanlig kosthold som man klarer å holde ut på lenge ikke noen kjappe dietter som er så urimlige at man ikke kan fortsette på det over lang tid!

Også selvfølgelig å spise mellommåltider, spiser man for lite på dagen,så blir man veldig sulten og fysen på kvelden!Har selv flere ganger vært flink og spist knekkebrød og yoghurt på dagen og på kvelden blir jeg ikke ordentlig mett,men spiser masse frukt og grønnsaker for å prøve å holde meg unna sjokolade å sånt.Men etter at jeg begynte å spise mellommåltider og littt mer mat på dagen så går det mye bedre på kvelden!

Masse lykke til :)

Tuuusen takk for mange gode råd og tips :D :D

Dere er jo sååå flinke, håper dere er veldig stolte av dere selve, for jeg er i vertfall veldig stolt av dere :)))

Det er ikke lett å ha disiplin nok å motivasjon til og gå ned i vekt, men når man ser at andre greier det uten og sulte seg i hjel så er det med og bygger opp motivasjonen til en annen en :)

Problemet mitt er at jeg spiser ikke ofte, men når jeg først spiser så spiser jeg alt for mye, så spørs om jeg skal begynne spise ofte og lite, å mosjonere litt mer enn vanlig.

Lykke til, til meg :P

Jeg har aldri slanket meg altså, men vil bare tipse deg om vektklubb.no. Suupert verktøy du kan bruke for å finne ut hva hver matvare innholder, å stortsett alle matvarene er registrert.
For meg er det hvertfall gullverdt, sånn at jeg slipper å lese bak på alle pakker og regne meg til kalorier. Dessuten kan du sette opp ett forslag til hva du ønsker å spise, for så å se om du holder deg innenfor det du skal.( Mitt tilfelle 1300 kcal) Jeg synes det er tungvindt å følge menyene som blir foreslått,siden jeg hater å lage mat. Så her går det i brødskive med philadelifia og nutrilett bar til lunsj ;o))

Jeg vilogså ned!!! Men jeghar vist fått barn og da kan man ikke få noe egen tid iføge mannen... Og det er ikke lett for mamma hjertet å levere fra seg lille snuppa si til barnepass på treninga når hun hyler hjerteskjærende og ulykkelig HVER gang noen tar i henne... Det gjelder ogå besteforeldre og venner hun ser ofte... Også syned jeg det går ut over melka om jeg trener... for jeg har prøvd tre ganger siden snuppa ble født... så satser på at jeg klarer det det når amming er over....

Jeg gikk ned en god del den sommeren jeg og venninna mi var hjemløse i København, men det var ikke akkurat å anbefale!! Kort fortalt leide vi aven idiot som ikke betalte leia videre også ble vi lurt av e to neste vi skulle leie av...

var mange gode tips her!! Så jeg trenger ikke komme med flere, men det jeg ville si er at når du først starter å trene, eller være mer aktiv enn det du er nå, samtidig som du kutter ned på godsakene, så vil du gå ganske raskt ned i vekt, men ikke mist motivasjonen om vekta går saktere og saktere nedover. Det er helt naturlig og de siste kiloene blir nok de vanskeligste. Men lov meg, ikke gi opp selv om det går sakte!!!

Sett deg mål mot slutten om få kilo i gangen, kansje bare gram.

Jeg har en idealvekt jeg vil nå, å for å nå den må jeg ned 3 kg (er ikke så mye, jeg vet det) Men jeg har satt meg som mål å klare det innen jula er kommet, og har jeg gått ned 30 gram på to uker, er jeg meget fornøyd!

Så, bare stå på, for dette klarer du!! Og alle dere andre som ønsker det samme!

Back
Topp