Motivasjon under fødselen

MammaMø

Flørter med forumet
Måtte du ha noen form for motivasjon da du presset(se i speil, ta på hodet o.l)??
Jeg følte at ungen aaaaldri kom, så da jm sa at hodet sto i åpningen og at hun snart var ute, måtte jeg kjenne på hodet. Da fikk jeg ny giv, og ungen kom fort :D Har litt lyst til å se i speil neste gang, men vi får se hvordan jeg stiller meg til den saken når den tid kommer.

fekk spørsmål denne gongen om eg ville kjenne på hodet, - det ville eg ikkje :P Trengte ingen motivasjon, skjedde fort nok :P og eg kjente at hodet var heilt ute uansett, fordi det var slik ein befrielse :P

Med førstemann pressa eg i ca ein halvtime, men det fantes ikkje vondt, så det gjekk heilt fint :P var så redd for å bæsje, at eg syntes det var det verste :P

Trengte egentlig ikke motivasjon, men fikk kjenne på hodet. Syns egentlig det bare var ekkelt, kjenes ut som en våt mus eller noe :p

fekk spørsmål denne gongen om eg ville kjenne på hodet, - det ville eg ikkje :P Trengte ingen motivasjon, skjedde fort nok :P og eg kjente at hodet var heilt ute uansett, fordi det var slik ein befrielse :P

Med førstemann pressa eg i ca ein halvtime, men det fantes ikkje vondt, så det gjekk heilt fint :P var så redd for å bæsje, at eg syntes det var det verste :P
Presset ikke så lenge tror jeg, men følte at jeg ikke kom noen vei. Kjente på hodet da bare toppen sto i åpningen. At hele hodet var ute kjente jeg, for det var deilig :P Da sklei bare ungen ut, hehe

Presset ikke så lenge tror jeg, men følte at jeg ikke kom noen vei. Kjente på hodet da bare toppen sto i åpningen. At hele hodet var ute kjente jeg, for det var deilig :P Da sklei bare ungen ut, hehe
Ja, når hodet var ute slapp eg den sviinga :p

fekk spørsmål denne gongen om eg ville kjenne på hodet, - det ville eg ikkje :p Trengte ingen motivasjon, skjedde fort nok :p og eg kjente at hodet var heilt ute uansett, fordi det var slik ein befrielse :p

Samme her. :P Pressinga var over etter 9 minutter, så rakk liksom ikke å få behov for noe motivasjon :P

Jm. var så opptatt med å be meg holde igjen så det ikke skulle gå for fort så det var egentlig hele fokuset mitt. Trengte ikke motivasjon, og måtte bruke all min energi på å ikke presse når jeg ikke fikk lov. Resultatet var at jeg ikke måtte sy et eneste sting, mot grad 2 revning forrige gang.

Jm. var så opptatt med å be meg holde igjen så det ikke skulle gå for fort så det var egentlig hele fokuset mitt. Trengte ikke motivasjon, og måtte bruke all min energi på å ikke presse når jeg ikke fikk lov. Resultatet var at jeg ikke måtte sy et eneste sting, mot grad 2 revning forrige gang.
Oj... Kan ikkje desse gradene, men berre det at du har fått ei grad høyres fælt ut...:/

Trengte ikke noen motivasjon, var veldig opptatt med å bare få ham ut fortest mulig så ikke hjerteslagene skulle forsvinne hele tiden.
Da krevde det mye mer når jordmoren sa "Hva du enn gjør nå så ikke press".

Auu! Lå og holdte igjen i 3-4timer jeg(fikk pressrier på 6cm) så ble ganske vant til slutt :P Grusomt å måtte presse, og må jobbe mot kroppen på den måten :/ Fikk meg et skrubbsår og et par sting i ene leppa jeg, så det ikke skulle svi ifølge jm.

Hmm.. Jeg fikk beskjed om at det ble hastekeisersnitt om han ikke kom ut på 3 press. Han kom på det fjerde. Jeg hadde ikke behov for at de timene med pressing og smerter skulle være forgjeves.. ;)

Nei. Min motivasjon var å få ungen ut... syns det gikk greit unna så hadde ikke behov for å verken se eller ta :p

Nei. Min motivasjon var å få ungen ut... syns det gikk greit unna så hadde ikke behov for å verken se eller ta :p
Samme her!

Og så tok de henne med vakuum, så der gikk fort på slutten.

Pulsen falt flere ganger, så de ville ha henne ut fort :p Mer enn det vet jeg ikke ;)

Kjenner jeg er glad jeg slapp vakuum, selv om overjordmor og barnelege sto klar utenfor døren i tilfelle

Kjenner jeg er glad jeg slapp vakuum, selv om overjordmor og barnelege sto klar utenfor døren i tilfelle
Det gikk veldig fint, altså. Var livredd for KS en liten stund, og var bare glad jeg slapp det! :D

Trengte ikke noe motivasjon men fikk kjenne på hode:)) eller Jm var sjokka over at hu hadde så mye hår å skrøyt å skrøyt så jeg blei jo drit nyskjerrig:p

Back
Topp