Mot strekkmerker

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Hei :-) hva bruker dere å smøre dere med for å unngå strekkmerker ? Jeg har nettopp bestilt meg bio oil, men så leste jeg at den skulle fjerne strekkmerker :p jeg vil helst bare unngå å få fler dette svangerskapet :pompus:

Jeg brukte denne etter fødsel, fordi huden var blitt helt funky. Den fjerner jo ikke alle strekkmerker, og vet ikke helt hvilken effekt den har hatt men jeg synes den funket til sitt formål :) Skulle jeg blitt gravid igjen ville jeg brukt denne når magen er stor og begynner å klø.

Hei :) hva bruker dere å smøre dere med for å unngå strekkmerker ? Jeg har nettopp bestilt meg bio oil, men så leste jeg at den skulle fjerne strekkmerker :p jeg vil helst bare unngå å få fler dette svangerskapet :pompus:

Beklageligvis kan du ikke gjøre noe for å unngå strekkmerker - det er utelukkende hormonelt betinget :)
Men oljen kan sikkert hjelpe mot tørr hud :)
Jeg brukte helt vanlig parfymefri bodylotion.

Du kan nok ikke unngå strekkmerker med å smøre deg, dessverre. Er nok gener som nevnt over :rolleyes: Men er godt å smøre etterhvert som magen vokser da, slipper forhåpentligvis unna den verste kløen. Jeg brukte tørrolje fra Nuxe, kjempegod til ansikt, hud og hår :)

Jeg brukte en fra Weleda som er for gravide begge svangerskapene. Fås på helsekost. Ingen strekkmerker, men det er nok mer genetikk enn akkurat hvilken olje du bruker som spiller en rolle. Den var også god mot kløe i huden følte jeg. Det holder nok fint med en god fuktighetskrem også.

Disse oljene og kremene er bare salgstriks. De som bruker det og ikke får strekkmerker er bare genetisk heldige :P Jeg smurte meg, men sprakk opp over hele magen.

Brukte aldri noe sånt. Fikk to merker med nr 1, fikk 2 merker med nr 2 og med nr 3 ble det veldig mange. Det har absolutt ingen funksjon og kommer heller mer ann på str på magen, hormoner og gener. Her var der en blanding av hormoner+ større mage+ lengre svangerskap som gjorde at jeg fikk mest med nr 3.

Brukte en dyrere bodybutter, men når det begynte å klø mot slutten av svangerskapet ble det bare såååå mye værre. Siste 2 månedene og etter fødsel har jeg rett og slett brukt natusan baby olje.

Back
Topp