Mot strekkmerker

YouNameIt

Elsker forumet
Myten om krem, smør, olje eller annet mot strekkmerker er fremdeles der. Noen har flaks og noen ikke av genetisk sett eller annet. Det varierer fra person til person.

Jeg har ikke strekkmerker, og har ikke lyst til å få det heller. Noen nevnte at de bruker noe til å smøre med, og jeg har googlet og funnet meg en smør som jeg vil prøve.

Det blir "Burt's Mama Bee Belly Butter with Shea Butter and Vitamin E", så håper jeg inderlig at denne vil klare forhindre strekkmerker. Gleder meg til å få den i posten om en uke eller senere emoticon

Har dere prøvd noe, virket det? Eller er det noe dere vil prøve?

Smørte med meg krem fra body shop forrige gang, men det hjalp ikke. De siste 4 ukene av svangerskapet kom strekkmerkene hos meg :p hehe...
Man kan egentlig smøre seg så mye man vil med kremer, men huden strekker seg veldig mye i løpet av ett svangerskap, og det er ingen kremer som vil forhindre at det kommer strekkmerker :) Men selvfølgelig, det er jo verdt å prøve.... :)

nei eg smøre meg isje me noe ! de komme om du vil eller ei , någen e bare heldige, mens andre e max uheldige! går isje ann å gjør noe me d anna enn kanskje en dyr laseroperasjon for å fjerne dødt vev i seinere tid ;)

strekkmerker kommer av at underhuden strekker seg og huden ikke klarer å produsere ny hud fort nok, så det er ingenting som tyder på at krem virker, men det skader ikke og jeg tror nok krem uansett vil gjøre huden mer elastisk å trekke seg bedre sammen igjen etter fødsel

Tror det er det samme om du bruker den dyreste strekkmerkekremen eller en annen billig en så lenge den tilfører huden godt med fuktighet. For det har vel ikke noe med kremen å gjøre om man får strekkmerker eller ikke. Noen får masse selv om de smører seg masse mens andre får ikke et merke selv om de aldri smører seg.

Jeg var kjempeheldig og fikk ikke et eneste strekkmerke på magen da jeg gikk gravid med mini. Smurte meg med noe så simpelt som Spenol. Om det var pga den vet jeg ikke men kommer til å smøre meg med Spenol denne gangen og. Vil absolutt ikke få strekkmerker!!

Brukte mandelolje sist og fikk ikke strekkmerker på magen, så den har jeg tro på. Fikk strekkmerker andre steder der jeg ikke smørte såeh... 

Tror også det hjelper å være flink å ta tran, da får man "smørt" innsiden også. :)

Trur at den som får strekkmerker får det uansett om enn smøre seg eller ikkje, noken e rett og slett heldige og andre ikkje.
Eg smørte ofte inn magen med både alovera og oljer/kremer når eg var gravid sist, men ser alikavel ut som en rosa sebra. Prøvde å telle kor mange eg hadde en gang, slutta å telle på 50..

Jeg gidder ikke investere i noe dyrt, for de kommer uansett :) Men livet mitt gikk ikke akkurat under selv om jeg fikk strekkmerker :)

Jeg kommer uansett til å smøre meg, men ikke på grunn av strekkmerker. På grunn av at jeg vil holde magen fuktig :)

Tine09 skrev:
Tror det er det samme om du bruker den dyreste strekkmerkekremen eller en annen billig en så lenge den tilfører huden godt med fuktighet. For det har vel ikke noe med kremen å gjøre om man får strekkmerker eller ikke. Noen får masse selv om de smører seg masse mens andre får ikke et merke selv om de aldri smører seg.

Jeg var kjempeheldig og fikk ikke et eneste strekkmerke på magen da jeg gikk gravid med mini. Smurte meg med noe så simpelt som Spenol. Om det var pga den vet jeg ikke men kommer til å smøre meg med Spenol denne gangen og. Vil absolutt ikke få strekkmerker!!

Det var mange interessante kommentarer :)

Spenol har svigerinnen min brukt, men likevel fikk hun strekkmerker på slutten av svangerskapet. Hun mistet troen på krem, men mener at det var verdt å prøve :) Du var heldig, og jeg håper at du er heldig denne gangen også :) Jeg prøver den jeg vil prøve, så får vi se til slutt. Syns det er koselig å smøre inn magen med krem :P

Isabella12 skrev:

Brukte mandelolje sist og fikk ikke strekkmerker på magen, så den har jeg tro på. Fikk strekkmerker andre steder der jeg ikke smørte såeh... 

Tror også det hjelper å være flink å ta tran, da får man "smørt" innsiden også. :)

Hmm, tran hørtes mer ...logisk ut? Håper den gjør underverker :) Det var en annen som kommenterte om kosthold som mye vann, frukt osv :)

Unnimamma91 skrev:
Jeg gidder ikke investere i noe dyrt, for de kommer uansett :) Men livet mitt gikk ikke akkurat under selv om jeg fikk strekkmerker :)

Jeg kommer uansett til å smøre meg, men ikke på grunn av strekkmerker. På grunn av at jeg vil holde magen fuktig :)

Ja, forstår :) Det jeg bestilte var ikke dyrt, jeg var ute etter hva som er i det :) Gjør meg ikke noe om jeg får strekkmerker, går jo ikke rundt og viser fram nakne magen min :)

Fucoc skrev:
Jeg fant at uraffinert sheasmør og evitaminolje reduserte strekkmerkene jeg allerede har, det er s8ikekrt med på å forebygge også. Fordelen er at det er så rent som det kan bli, og ikkesærlig dyrt :) Den selgeren jeg brukte har ikke lenger den varianten med vanilje, så la med denne istedet. Ren shea lukter ikke bra. 

http://www.ebay.co.uk/itm/Whipped-Unrefined-Shea-Butter-Vanilla-Essential-Oil-/280732176198?pt=UK_HeathBeauty_BathShowCons_RL&hash=item415cf10f46#ht_1154wt_1110

Det hørtes meget bra ut, men no som jeg allerede har bestilt et må jeg prøve først. Hvis ikke det virker kan jeg godt prøve det ("ditt") etterpå :) *Noterer*

Back
Topp