mosjonog trening etter fødsel

FrøkenNN

Ms.Fruktbar
Siden jeg er førstegangsfødende lurer jeg på når dere som har født før begynte å komme dere ut på trilleturer? Dere som trener, når kan man dra tilbake på helsestudioet å begynne med lett styrke?

6-8 uker for å trene trene.
Trille tur kunne jeg dagen etterpå.

Sent from my iPhone using BV Forum

Trening bør man vente til etter 6 ukers kontrollen hos fastlegen. Da får man gjerne klar signal på om man kan begynne å trene eller ikke. Trilleturer er så fort man orker det. Og bekkenøvelser kan man begynne med så fort som mulig etter fødsel :)

Jeg var på trilletur fjerde dagen. Nå prøver jeg å gjøre det hver dag. Er så godt å bevege seg og føle at kroppen er normal igjen!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

oki.. uasett er det vel ikke behagelig å gå i thighte treningsthights med bleier på et gymstudio heller. da blir det bekkenøvelser og masse trilleturer. deilig at det går mot vår

Jeg kommer til å trille hver dag fremover :) Begynner nok med trening etter 4 uker med mindre noe dukker opp, men jeg føler egentlig at jeg kunne dratt på løpetur i dag, er helt rart, men jeg synes det er absurd at jeg fødte for 3 dager siden, for føler meg alt helt "normal" igjen, var ikke sånn sist, da følte jeg at jeg var overkjørt av en traktor, hehe.

Var på tur og trilla i oppoverbakke idag, og det er ganske tungt ja. God trening det der.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg kommer til å trille hver dag fremover :) Begynner nok med trening etter 4 uker med mindre noe dukker opp, men jeg føler egentlig at jeg kunne dratt på løpetur i dag, er helt rart, men jeg synes det er absurd at jeg fødte for 3 dager siden, for føler meg alt helt "normal" igjen, var ikke sånn sist, da følte jeg at jeg var overkjørt av en traktor, hehe.

Sånn føler jeg det også. Sist klarte jeg verken gå på do eller sitte på lang tid etterpå. Og jeg fikk vondt om jeg overanstrengte meg. Denne gangen var jeg i full fart bare et par dager etter fødsel. Magen ble fortere borte også.

Det har vært så dårlig vær her, at vi ikke kom oss noe særlig ut før rundt 2 uker etter fødsel. Og nå blåser man jo ned, så ble med den ene ukaKjedelig!

Back
Topp