Moseskurv?

Hilde89

Forelsket i forumet
Hva skal dere gjøre den første tiden med å plassere bebi? Skal dere ha spiren i senga deres, vugge/kurv/vogn?
Sjesker litt på en moseskurv, de er jo så søte!;) Menne, er det nødvendig?

Jeg har ei vogge min gamle bestefar laget til meg da jeg ventet jentungen. Den står riktignok i stuen som et pyntemøbel nå, men skal brukes iallefall på dagtid. Muligens om natten hvis det bir mye våkentid og gråting. Ellers er sprinkelsengen satt opp, så det blir jo hovedsaklig sovestedet om natten. Her i huset er det lite samsoving, med mindre det har begynt å bli morgen :p

Jeg har ei vogge min gamle bestefar laget til meg da jeg ventet jentungen. Den står riktignok i stuen som et pyntemøbel nå, men skal brukes iallefall på dagtid. Muligens om natten hvis det bir mye våkentid og gråting. Ellers er sprinkelsengen satt opp, så det blir jo hovedsaklig sovestedet om natten. Her i huset er det lite samsoving, med mindre det har begynt å bli morgen :p

Så koslig da, nok bra det:) Sprinkelseng har jo vi også, men den står på bebirommet, han kan jo ikke ligge der alene i begynnelsen stakkars(A) Hehe, samsoving er ikke bare bare!:P

Så koslig da, nok bra det:) Sprinkelseng har jo vi også, men den står på bebirommet, han kan jo ikke ligge der alene i begynnelsen stakkars(A) Hehe, samsoving er ikke bare bare!:p

Her har vi bare to fungerende soverom. Vurderer om vi skal kjøpe oss noe annet, eller prøve å fikse til et tredje rom, men foreløpig blir sprinkelsengen hos oss. De fleste som har ekstra rom til ungen, ordner jo gjerne det med alt som trengs, og de fleste jeg har hørt om har da valgt vugger, kurver etc. Man har jo disse "sengene" som står inntill foreldrenes seng også.

Om vi så får det tredje rommet før oktober, holder jeg meg til vuggen. Lillemor sov rundt fra da hun var 2 måneder, så er veldig glad vi ikke kjøpe en svindyr "ting" hun kunne sove i hos oss :p Kan jo være greit å kjøpe kurv eller vugge , for den kan du jo eventuelt bruke andre steder i huset, enn bare på rommet, om det blir en mulighet :)

Det er ikke bare bare den sovedelen altså :p

Her har vi sprinkelseng med tykk beskyttelse på siden...men de første mnd skal vi ha sleepyhead oppi der,slik at det ikke blir så stort i begynnelsen. Da ligger lille Oliver James beskyttet og trygt. Vil han til og begynne med ikke ligge oppi sengen alene, tar vi bare sleepyheaden ut av og legger mellom oss i sengen<3
Denne har vi:
http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=1062124&b_kid=133144

Den så jo grei ut!:) Vil jo ha han på vårt rom i begynnelsen,men redd for å "denge" til han i søvne å, så den så jo veldig praktisk ut. Sprinkelsenga får vi ikke plass til inne hos oss, og jeg vil jo ikke at han skal sove på sitt eget rom så tidelig.

Den så jo grei ut!:) Vil jo ha han på vårt rom i begynnelsen,men redd for å "denge" til han i søvne å, så den så jo veldig praktisk ut. Sprinkelsenga får vi ikke plass til inne hos oss, og jeg vil jo ikke at han skal sove på sitt eget rom så tidelig.

Ja, den der er genial:D

Vi har bedside crib på vårt rom til han i begynnelsen :) Etterhvert har vi vanlig sprinkelseng :) På dagtid får han sove i vogn, tror jeg :)

Her blir det sprinkelseng på natta på vårres rom den første tia ;)
På dagtid ska ho sove i en kurv i stua den første tia så blir det nåkk utesoving i vogna etterkvært ;)

På rommet vårt har vi bedsidecrib/vugge (denne: http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=983421&b_kid=1112235). Så har vi sprinkelsengen på barnerommet, som han forhåpentligvis flytter til når han er for stor til bedsidecriben (rundt 6 mnd?) :P På stua har vi en lekegrind med leketeppe i, og et sånt babynest som mamma skal sy som han kan sove i oppi der (lekegrinda er jo litt stor for han i starten). Lekegrinda har vi pga. at vi har hund som er mye inne sammen med oss, ellers kunne vi sikkert brukt kurv, vugge eller noe, men trengte noe med litt høyde og som står stabilt :-)

Vi får vugge som svigerfar skal lage, den blir brukt på dagtid (og vognen når hun skal sove ute), mens på natten blir det sprinkelseng. Jeg vurderer å lage et slikt "babyrede" for å ha i sprinkelsengen( og evt. i vår seng ved behov) :)

Sprinkelseng om natten, og i en softbag oppi lekegrind om dagen (bl.a. pga storebror ;) )

har både sprinkelseng og vugge, men er åpen i forhold til samsoving etter sist erfaring med en gutt med et voldsomt stort nærhetsbehov. jeg sover heller dårlig med barnet i sengen enn å ikke sove i det hele tatt. så her vurderer vi det alt ettersom, men blir i utgangspunktet vuggen i starten så over i sprinkelsengen etter hvert.

Sprinkelseng på vårt soverom om natten. Tar av den ene siden og fester sengen inntil min side av sengen slik at det blir som en bedside crib. Veldig praktisk med tanke på ammming om natten! ;) På dagtid blir det vugge i stuen og vogn ute. Skal også sy et babyrede slik at han kan sove i lekegrinden inne i helgene og ellers når storesøster er hjemme på dagtid. Stoler ikke på at hun hadde latt vuggen få stå i fred med lillebror oppi :p Babyredet vil nok også bli brukt i sprinkelsengen i begynnelsen. Husker vi slet veldig med å få storesøster til å sove i den store sprinkelsengen. De liker jo å ha det litt trangt og godt rundt seg, disse små nyfødte ;)

Kommer til å ha sprinkelsenga på rommet vårt i begynnelsen, og dagsoving blir vel gjerne i vognen.. Kunne gjerne hatt en sånn moseskurv på stativ, men vet ikke om jeg gidder å bruke penger på det :P

Back
Topp