Moseskurv istedet for bedside crib?

Wanderlust97

Blir kjent med forumet
Påskekyllingene 2020
Noen som har erfaring med moseskurv på stativ, som seng på soverommet? Vurderer å kjøpe en slik istedet for bedside crib, men er litt usikker.. :)

Vi hadde det som dagseng som vi flyttet rundt på stue, kjøkken og bad. Men vi brukte den ikke som seng om natta. Det var fordi jeg ville ha mer luft rundt henne på natten enn det hun fikk i kurven da jeg også sov og ikke kunne følge med henne.

Noen som har erfaring med moseskurv på stativ, som seng på soverommet? Vurderer å kjøpe en slik istedet for bedside crib, men er litt usikker.. :)

Ville absolutt ikke gjort det.
Moseskurv er kjempesøtt og fint altså, men fordelen ved bedaide er jo at senga festes inntil din seng, og at dere ligger tettere. Det er også raskere å flytte sovende bebis. Hvis babyen ligger på typ en tynn gulpekøut (litt stor) kn du bare dra hele denne over i bedside, det vil ikke funke i kruv.
I tillegg blir kurv fort for ustabilt og skummelt når de begynner å sprelle eller snu seg på mage.
:)
I henhold til de rådene som finnes om trygt sovemiljø for spedbarn, er det heller ikke helt anbefalt på natt når du sover selv.
Men har du plass og råd, kan du jo ha en i stua :)

Vi hadde det som dagseng som vi flyttet rundt på stue, kjøkken og bad. Men vi brukte den ikke som seng om natta. Det var fordi jeg ville ha mer luft rundt henne på natten enn det hun fikk i kurven da jeg også sov og ikke kunne følge med henne.
samme her :) Genial på dagtid, men ikke så bra om natten

Jeg ville ikke vært foruten bedside crib, men savnet en moseskurv til dagtid. Spesielt hvis man får en baby som ikke vil i bæresele og hvis man har flere etasjer så er det greit å bare bære med seg babyen uten å være redd for å vekke baby :) er mange på Finn.no men jeg ville kjøpt ny madrass :)

Har hatt moseskurv til alle mine 3 barn. Kommer til å ha det til nr 4 også.

Brukte den på dagtid til å bære rundt (sov i vogna), og på natta hadde jeg den oppi sprinkelsenga.

Funket fjell, og det er jo begrenset hvor lenge de har plass i den uansett. Flytta barnet ut av kurven før det kunne snu seg selv. Da var det uansett litt trangt allerede :)

opplever den som veldig lun og go for barna :)

jeg ville nok ha valgt babynest oppi bedsidecrib eller oppi egen seng fremfor kurv. Bedside crib vil mange si er fyfy ift at det er kanter på den også, men de kantene er lavere samtidig som den oppleves som trygg. Litt lettere tilgang til babyen med bedside crib (med eller uten babynest ) ift amming eller å roe/trøste, man slipper å fysisk stå opp.

Back
Topp