Moseskurv eller vugge?

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Hei:) Vet mange som liker å ha en moseskurv eller vugge de første månedene, siden sprinkelsenga fort blir altfor stor. Eller tenker dere å ha sprinkelsengen ved siden av sengen deres? Har dere noe erfaring med en eventuell moseskurv?:dance011

Har ingen erfaring å komme med siden jeg delte rom med storesøster når hu ble født, men har veldig lyst på sånn vugge på stativ denne gang å ha på soverommet :)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Jeg synes det er litt bortkastede penger å ha to forskjellige "senger". Samme med vogner med bager som kun varer i 3-4mnd. Jeg brukte sprinkelsengen fra begynnelsen med sønnen min og kommer til å gjøre det nå også.

Kjem til å ha mi gamle vugge i stova og sprinkelsenga på soverommet.

Har både vugge å sprinkelseng men blir å bruke sprinkelsenga på soverommet å vugga i stua kor lille jenta kommer til å sove på dagen :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg har arvet min gamle kurv som jeg og min bror sov i som jeg pusser opp (les: svigermor syr og reparerer), kommer til å ha den på stua i 2.etg for å slippe å løpe opp og ned hele tiden. Tror vi kommer til å ha sprinkelsenga inn på rommet vårt i starten, har ikke helt bestemt meg der enda hvordan vi gjør det.:)

Har ei vugge i stua og ei sprinkelseng inne på vårt soverom. Har kjøpt et babynest for å bruke til samsoving/i sprinkelsenga :)

Jeg har bare en kurv som kan henge fra en krok i taket eller henge på et stativ. Har ikke plass til noe sprinkelseng når vi bor hos foreldrene mine. Skal kjøpe ei reiseseng etterhvert som hun kan sove i til vi får tak i ei sprinkelseng.

Vi brukte Moseskurv i ca 3 mnd. Var veldig grei da hun også kunne sove i stuen mens jeg holdt på med andre ting. Ellers har vi en sprinkelseng, men syns den er litt stor. Er en sånn seng som kan brukes fra nyfødt til 3 år. Så vi bruker moseskurv de første mnd.

Blir å bruke sprinkelseng på soveromme og vogge som morfaren til min kjære har skjært ut mønster i på stua :)

<3 venter en gutt 06.02.2014<3

Jeg skal ha familievugge som går i arv på stua for dagsoving, og babynest i sprinkelseng med lav side inntil min side på soverommet. Da kan jeg bare dra hele babynestet over i sengen vår ved amming om natten. Så har jeg fått en simo kombi 2008 som blir ståendes på altanen (bor i fjerde uten heis) for utesoving, også har vi kjøpt en Emmaljunga Super Nitro med Quadrolift til trillevogn som blir ståendes nede ved inngangen i blokken. Innelåst da, såklart :)

Familievugga går i arv, så den har vi ikke betalt noe for.
Babynestet har svigermor sydd, så den har vi ikke betalt noe for.
Sprinkelsengen med lav side kjøpte jeg på salg.
Simo Kombivogn fikk jeg gratis av mine foreldre som har hatt den til sånn "passe barnebarn"- vogn.
Emmaljunga Super Nitro med Quadrolift kostet flesk, men noe luksus må man ha:P

Emmaljunga Super Nitro med Quadrolift kostet flesk, men noe luksus må man ha:P

Har du bilde av vogna? Og kvifor valgte du den? (Leitar etter vogn og blir ikkje enig med meg sjølv :P )

Har du bilde av vogna? Og kvifor valgte du den? (Leitar etter vogn og blir ikkje enig med meg sjølv :P )
Jeg har ikke fått den enda, skal hente den i januar. Men du finner den på emmaljunga.no :) jeg har sort understell og vogn i dark grey.

Jeg valgte akkurat den modellen etter å ha prøvetrillet utallige vogner av forskjellige merker og modeller, og både jeg og samboer ble umiddelbart overbevist om at det var den rette vogna for oss.

For det første er understellet smalt, så den passer greit i vår lille bil. Det betyr også at vognen er enkel å trille i butikker og på sentre og sånt, fordi den er slank. Jeg har ikke lappen, og skal derfor trille denne vognen frem og tilbake til helsestasjon, på sentere, på buss osv. Jeg ville derfor ha en lett, men stødig vogn, som er enkel å manøvrere.

Det er en firhjuling med svingbare hjul i front. I utgangspunktet ville jeg ikke ha svingbare hjul fordi det kan være vanskelig å trille i snø og på ulendt terret. Men på den nye 2014-modellen har de oppdatert disse hjulene til å bli mye større enn tidligere. Siden de også er låsbare, så betyr det at man i praksis har en tradisjonell firhjuling hvis man låser hjulene, eller man har en veldig smidig vogn som er superlett å trille og svinge på trange plasser når man er på et senter f.eks.

Jeg ville ha en tradisjonell vogn med klassisk utseende. Jeg ville også ha en firhjuling pga stødighet. Jeg ville ha en vogn som jeg kan ha med meg både til byen, og ut på tur i forskjellig terreng, uavhengig av vær og omgivelser.

Jeg ville ha en kombivogn, ikke en duovogn. Dette fordi jeg bor i fjerde uten heis. Jeg må kunne ta med meg både bag og baby opp trappene etter trilletur. Valget falt da på en Quadrolift. Dette er en mykbag som bare legges oppi sportsvognen. Quadroliften er også helt topp fordi vi bare tar den med oss når vi er i besøk rundt omkring, så har babyen et sted å sove når vi er hos venner eller familie. Men man kan også kjøpe en tradisjonell bag til hvis man heller vil ha det, det koster noenlunde det samme.

Puh, dette ble langt, men jeg håper du fikk noe ut av det. Valg av vogn er vanskelig, og vi har alle forskjellige behov. Jeg ville ha en alt-mulig-vogn, og er strålende fornøyd men den modellen vi fant. Kan jo nevne at vi trodde vi skulle ha en helt annen modell, helt til vi fikk kjenne på denne, så jeg vil anbefale deg å reise litt rundt i butikkene og trille litt.

Vi hadde også tenkt på denne, men da vi skulle bestille fikk vi stygt svar av butikkansatt om at vi måtte reise tilbake over en måned i tid for å bestille den da, dersom vi ønsket å ha den før baby kom. Synes det var et såpass frekt svar, så vi har helt gått bort ifra den. Litt synd, for det er ei utrolig flott vogn.

Vi hadde også tenkt på denne, men da vi skulle bestille fikk vi stygt svar av butikkansatt om at vi måtte reise tilbake over en måned i tid for å bestille den da, dersom vi ønsket å ha den før baby kom. Synes det var et såpass frekt svar, så vi har helt gått bort ifra den. Litt synd, for det er ei utrolig flott vogn.

Seriøst?? Vi bestilte vår i september da, vet det er litt ventetid på emmaljunga, men det der hørtes jo helt utrolig frekt ut. Går an å si det på en ordentlig måte liksom.

Har sprinkelseng på soverommet også har vi fått låne en vugge til å ha i stuen :)

Vi har en sprinkelseng på vårt soverom! Har som mål at den skal sove i egen seng fra starten av! :)
Ellers, når det gjelder vogn har vi kjøpt Mountain Buggy Urban Jungle! :)

kommer til å ha sprinkelseng på soverommet vårt og vugge i stua!

Back
Topp