Morsomme sammentreff

mari@

Glad i forumet
Noen litt artige sammentreff fra min tid som gravid:

[:)] Sammentreff nr 1
Spindel og jeg møttes i 1998 på et Trang Fødsel-forum (husker det var kjempeflaut å si at vi ble kjent med hverandre gjennom internett liksom[8D]). Nå, nesten 10 år etter, gjenopptar vi kontakten fordi vi finner ut at vi har termin med 6 dagers mellomrom. Og nå er vi nok en gang på samme forum[;)] (Det er fødsler som har holdt oss sammen[:D])

[:)] Sammentreff nr 2
I begynnelsen av graviditeten var jeg endel kvalm, så jeg gikk til min faste akupunktør. Jeg hadde regnet ut at jeg hadde termin 19. august, og etter noen behandlinger fikk jeg vite at hun også hadde termin 19. august! (Hennes termin ble senere flyttet til 20. august, men hun fikk et septemberbarn. Min termin ble flyttet til 14. august, men jeg fødte 19.[:)])

[:)] Sammentreff nr 3
En venninne av meg, med termin i slutten av mai, fødte dagen etter en jentekveld hos A. Den 18. august var vi nok en gang på jentekveld hos A, og alle spøkte om at jeg kom til å føde dagen etter..haha, tenkte jeg, og fødte dagen etter[:D]

[:)] Sammentreff nr 4
Halvveis i svangerskapet fikk jeg vite at en tidligere klassevenninne hadde termin samme dag som meg, 14. august. Og som ikke det var nok, fødte vi begge 19. august (hun 7 timer før meg)! Så hun ble trillet ut av fødestua akkurat da jeg var på vei inn på nabofødestua[:D]

Flere som har lignende opplevelser?[:)]

eneste sammentreffe æ har hadd, e at når æ va innom føden den 13 august
(min termindag) så møtte æ lillefrøkensnorkmus i korridorn på føden!
d va litt festli [:D]

ho va sikker på at æ sku føde da æ å, men snuppa kom den 15 august[:D]

Hmmmm... Ikke helt noe sånt, men:

Mammas menstermin når hun ventet meg var 22. desember - jeg kom på dagen en uke før, den 15.
Min menstermin med Gabriel var 18. august - han kom den 11., på datoen en uke før.

Jeg veide 3800g, han veide 3720g - ganske tett opp til mamma, spesielt med tanke på at pappaen hans veide bare 2kg da han ble født!
Og både jeg og junior var 51cm. [:)]

Og en kollega på jobben ble pappa for andre gang i etasjen over bare noen timer før jeg fikk Gabriel. [:)]

En venninne som jeg ble kjent gjennom barnimagen forumet.
Vi hadde termin samme dag den 19 august. Vi gikk begge 14 dager over termin og fødte 02 september med ca 3 t mellomrom. Vi fikk forresten begge jenter og vi fødte på samme fødeavd.

Kanskje ikke så veldig sammentreff, men hadde termin 18.09, men fødte 19.08. Bytta bare om på 8 og 9!

ORIGINAL: ophelia

Kanskje ikke så veldig sammentreff, men hadde termin 18.09, men fødte 19.08. Bytta bare om på 8 og 9!

Mannen min og jeg gjorde noe lignende, ble sammen 8/7 og giftet oss 7/8[:)] (Ikke samme år da..[8D])

*slår seg for pannen*

Og så er junior født på bursdagen til søsteren min, DET glemte jeg jo!
Hadde fått streng beskjed om å ligge unna bursdagen hennes, men lille knotten VILLE, han! [:D]

Har en sammentreff til. Snuppa ble født 02.09. Pappan har bursdag 02.08 og jeg har bursdag 25.09.
Så snuppa bestemte seg for å ta det beste av sine foreldre hvis jeg ikke tenker på utseende[;)][:D],
dato til pappa og måneden til mamma[:)][:D]

Back
Topp