Morsomme måter å fortelle kommende besteforeldre?

Sheannet

Blir kjent med forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Tips til morsomme måter å fortelle? Tenkte kanskje å lage en pakke med noe i :)

Med første fortalte vi det på bursdagen min, jeg pakket inn en body og babytøfler og sa noe a la «se hva jeg fikk av X (mannen min)» :p

Denne gangen sa vi «vi tok et bilde av barnebarnet deres i går» og ga ultralydbilder :hilarious:

Begge ble litt corny, men de skjønte bildet :) Vurderte også å kjøpe T-skjorte til storesøster hvor det står «storesøster», men ville ikke kjøpe en T-skjorte som bare ble brukt typ 1 gang, kunne kanskje lage en krone eller noe slik til storesøster.

Siden jeg har termin rundt 17 mai tenkte jeg å lage noe med 17 mai eller vår tema. Koselig 17 mai antrekk til baby eller noe slik, body med 17 mai sløyfe e.l. Men det ble ikke det allikevel :)

Andre venner som ikke er så nære men som vi kommer til å fortelle over melding o.l. Blir det kanskje ultralydbilde, kanskje noe med storesøster. :)

Har sett mange kreative annonseringer på sosiale medier, mye morsomt der, men vi kommer ikke til å annonsere på face. Blir kanskje indirekte ved at vi legger ut noen bilder hvor magen er synlig i julebilde eller noe slik, men vi poster svært sjeldent på Facebook osv.

En annen enkel og koselig gave er jo kopper med bestemor, tante osv, inviterer dere på middag kan dere ha bordkort med «mormor, onkel osv.»

Lurer på om de skal få UL-bilde i julegave, er jo langt på vei da, men klarer nok å skjule det.

Jeg er glad i spill og slikt, så til min familie og venninner har jeg tenkt å lage til noe de må gjøre/spille. Har flere tanker der, og ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gå for.

Lage hangman, en gåte, et puslespill eller skrive bokstaver på firkantete lapper, dele dem inn i ord, og så må de stokke bokstavene til de rette ordene og lage en setning av ordene til slutt. Eller kanskje kahoot.

Sønnen min ønsker også at vi skal avsløre det til familien på en gøy måte. Og så ønsker han å gjøre en gender reveal, slik det finnes mange videoer av på tiktok:hilarious:

Jeg har ikke sagt det til alle enda, men da jeg fortalte det til min søster og min mor (hver for seg), sa jeg det i et kort jeg hadde skrevet.

I kortet skrev jeg at det hadde vært en ære å få kalle dem søster/mamma, at jeg er glad i dem etc, og avsluttet med at jeg er heldig som har de i livet, og enda heldigere er babyen vår som får de som tante/mormor. De er herved forfremmet til tante/mormor.

Begge likte kortene veldig godt, og ble veldig overrasket :happy::Heartred

Sist fikk vi storebror til å hviske i øret at han skulle bli storebror.

Denne gangen kommer jeg til å ha mage da de kommer til oss i november. Litt usikker på hvordan vi gjør det enda :)

Ei i familien latet som hun tok bilde (mens hun istedet filmet) og sa "si cheese- jeg er gravid". Morsomt å se alle uttrykk og følelser til de som ble filmet :)

Vi skal invitere svigers på kaffe og servere i kaffe i nye kopper med «bestemor og bestefar» på. Samme tenkte vi med svigersøstra mi.

Jeg har kun fortalt det til mim bestemor (mammaen min døde da jeg var 13år, så hun har fungert som mamma for meg, og er min nærmeste pårørende etter sambo). Da sendte jeg UL bilde med tekst «hei oldemor! Jeg ankommer i mai, og håper du vil strikke noen klær til meg til da»

barna mine tenkte vi å gi en gave hver. Pakke inn en pk med smokker, en pk med gulpekluter og ett babyteppe (tre barn, som får hver sin pakke). Også si når de har åpna at fra mai av så får nye ukepenger muligheter. Som å bytte bleie, passe baby osv:p de to eldste er da 12 og 11år:)

Back
Topp