Morsomme måter å fortelle den gode nyheten på.

miniz

Flørter med forumet
Hei. Tenkte å lage en tråd der man kan komme med ideer om hvordan man skal fortelle besteforeldre, familie m.m. på en artig, søt eller kul måte når den tid kommer:cool14

Hvordan har du fortalt det tidligere eller har du noen ideer på hvordan du ønsker å fortelle det denne gangen her?

Selv er jeg veldig usikker på hvordan vi skal fortelle nyheten på til både barna våres og kommende besteforeldre. Fant en tunika som hadde vært kul å plutselig dukket opp i uten å si noe i et familieselskap eller noe, det det står " This is the last one. Seriously.":cool05
 
Haha, hva med hvordan man forteller mannen?! :cool14 Blir hans første barn, å jeg er såå redd for reaksjonen hans! Er nøyaktig en måned siden jeg fjernet hormonspiral imorgen, hadde ikke regnet med det skulle gå SÅ fort :laughing001
 
Haha, hva med hvordan man forteller mannen?! :cool14 Blir hans første barn, å jeg er såå redd for reaksjonen hans! Er nøyaktig en måned siden jeg fjernet hormonspiral imorgen, hadde ikke regnet med det skulle gå SÅ fort :laughing001

Pakke inn testen?:happy:

Hadde tenkt vente med å fortelle det til samboeren og overraske han med et eller annet når jeg fikk positiv test, men da jeg så 2 streker på testen, så løpte jeg bare rett ned til han og hoppa overlykkelig som en gal og spurte om han også så det:hello2 Så den overraskelsen ble ikke gjennomførtlaughing6
 
Hei. Tenkte å lage en tråd der man kan komme med ideer om hvordan man skal fortelle besteforeldre, familie m.m. på en artig, søt eller kul måte når den tid kommer:cool14

Hvordan har du fortalt det tidligere eller har du noen ideer på hvordan du ønsker å fortelle det denne gangen her?

Selv er jeg veldig usikker på hvordan vi skal fortelle nyheten på til både barna våres og kommende besteforeldre. Fant en tunika som hadde vært kul å plutselig dukket opp i uten å si noe i et familieselskap eller noe, det det står " This is the last one. Seriously.":cool05

Hehe, jeg så den samme tunikaen og tenkte også på det :p

Men lurer på om jeg vil ta bilde av storebror og lillebror der de holder hver sitt skilt, og skrive størst på storebror sitt, og så på lillebror sitt så skriver vi minst med kryss over og så mellomste under der :) tror det hadde vært koselig. Men det blir jo helst for de vi vil fortelle via snap og sånn da
 
Hehe, jeg så den samme tunikaen og tenkte også på det :p

Men lurer på om jeg vil ta bilde av storebror og lillebror der de holder hver sitt skilt, og skrive størst på storebror sitt, og så på lillebror sitt så skriver vi minst med kryss over og så mellomste under der :) tror det hadde vært koselig. Men det blir jo helst for de vi vil fortelle via snap og sånn da


Artig! Tror det hadde vært kult. Eller bare ta på ungene et t-shorte med skrift: jeg skal bli storebror..igjen og bare la de vase rundt i middagsselskap, så får man se hvor lang tid det tar før noen legger merke til skriften
:knegg:
Når jeg gikk gravid jentungen så valgte vi å ikke fortelle det på face eller snap. Kun til familie og venner. Var veldig artig å plutselig poste et bilde av ei nyfødt baby på facebook:laughing002

Tenkte å gjøre det samme denne gangen. Og i tillegg så ønsker vi ikke å vite kjønnet før baby er født, siden det er vår siste, så er det litt artig å få en ekstra overraskelse:drunken_smilie

Har veldig vanskeligheter å holde graviditeten hemmelig, men ønsker å gå så lenge som mulig med bare vår lille hemmelighet - selvom jeg helst bare vil rope det ut:bounce
 
Hehe, så mange søte, gode og morsomme ideer her!

Sist gang som var første gang vi ble gravide kom jeg grav alvårlig inn i stuen med testen bak ryggen for å fortelle det til Husbonden. Han syntes jeg så så alvårlig ut at han trodde noen hadde dødd! Da jeg viste ham testen ble han utrolig glad og komplett himmelfallen.
Vi klarte ikke å holde oss så vi ringte våre foreldre og fortalte den gode nyheten med en gang etter at Husbonden fikk vite det.
Jeg valgte å være litt mer sprellsk når jeg fortalte det til mine brødre da. Pakket inn smokker til dem og overrakte de på julaften. Det falt i smak:happy:


Denne gangen har vi bestemt oss for å vente et stykke før vi forteller det til noen. Vi flytter snart inn i nytt hus og har lurt på å invitere familiene våre på besøk når vi har kommet i orden og fortelle det da. Kanskje vi får noen tidlige ultralyd bilder vi kan la ligge framme eller ramme inn og si det på den måten?
 
Last edited:
Artige ideer. Vi tenker å overraska familien på mannen sin bursdag - da er alle samlet og jeg er 12/13uker. Vi ønsker å ha en tidlig ultralyd i uke 10/11, det hadde vi med storesøster og det var veldig fint :)
 
Fortalte at vi hadde bestilt oss valp.
Tispe, glatthåret. Ca 19 september men kunne bli senere eller tidligere. Blir gamle, og er ikke ferdig med valpestadiet før rundt 17-18 år :D
 
Denne kom mannen hjem til i dag :laughing002 Tenkte han skulle få gå med den når vi forteller mine foreldre :laughing002
 

Vedlegg

  • IMG_20200624_145855.jpg
    IMG_20200624_145855.jpg
    23,4 KB · Visninger: 88
Jeg fikk utrasvak strek i dag, 9dpo. Er litt tidlig å være her, men OM det skulle være spire, så hadde det vært kjekt å vente til tirsdag med å si det til samboeren, for da har han bursdag. Da hadde jwh i så fall pakka inn en digital❤ men jeg veit jo at jeg ikke klarer vente med å si det helt til da om jeg fortsatt får positive de neste dagene :hilarious:
 
Jeg fikk to svake streker i dag, tør nesten ikke håpe på at det er sant ennå, men skal ta en Clearblue i morgen. Og så må jeg overraske mannen! Jeg har ikke sagt noe ennå, vil være litt mer sikker først... så må finne på noe fint :cat:

Termin 7. mars om det går bra! :nailbiting:
 
Alle vet om det her for jeg er på lillehammer med hyperstimulerte ovarier. Ble aldri noe hemmelighet og jeg bryr meg ikke så mye om det, ingenting er sikkert dor hverken meg eller familie før det er gått 3 måneder sån er det med de fleste, etter min mening har det ikke koe å si om en sier det eller ikke, det er ens eget valg. Funker det ikke så får en litt forståelse og kansje oppmuntring til neste forsøk.
 
Samboeren min har en plan om å feste ultralydbildet under kakefatet av glass når vi feirer bursdagen hans om ei uke. Da er vi 10+6, bilde fra TUL 9+4.
Men jeg tror ikke de kommer til å se det, siden det er mønster i glasset fra 4cm fra midten, kommer bare til å vises under kaka liksom. Pluss at han vil ha sjokoladekake, mulig fatet bare blir brunt...
Det kan jo selvfølgelig fungere om vi ikke fester det, slik at det ligger igjen på bordet når jeg tar ut kaken.

Komplisert.

Hvorfor kan vi ikke bare si det!?
(jeg har sykt dårlig pokerfjes, så de kommer til å merke at det er noe på gang uansett...)
 
20200828_164804.jpg Jeg har sendt dette rundt til noen venner og familie. Har også tenkt til å brodere et pokemonegg (jeg og kjæresten har spilt mye pokemon go sammen!) hvor det står hatching March 2021.
 
Spennande tråd! Fortalte det berre til dei nermaste i veke 13 på første og veke 18 på neste. Skulle på ferie sammen så måtte det då.

Trur ikkje det blir tidligare denne gongen heller.
Men hadde vore kjekt å gjort noko gøy :)
 
Til min mormor altså barnets oldemor skal jeg ha med en strikkeoppskrift på mariusbody og si at jeg legger inn en bestilling på en sånn en:hilarious: gleder meg spesielt til å si det til henne fordi hun mistet bestefar ifjor og hans største ønske før kreften tok han var å bli oldefar❤️
 
Back
Topp