Morsomme måter å fortelle den gode nyheten [emoji4]

Victoriak90

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Hei alle sammen.

Er det noen av dere som har gode tips til morsomme måter å fortelle den gode nyheten?

Planlegger å fortelle til foreldrene våre og søsknene våre til helgen og helgen etter der. Og i tillegg mormoren min, bestefaren til mannen min og beste vennen til mannen. (Jeg har alt fortalt det til mine 2 nærmeste venninner )

Det eneste jeg kommer på i farta, er:
- Kjøpe smokke/eller annen babyting å gi bort innpakket. Men dette passer bedre til bursdag/jul når det klaffer i perioden.
- Prøve å si det raskt som en bisetning, og se om de legger merke til hva jeg sa etter noen sekunder.
- eventuelt bare begynne å kalle de mormor/morfar/tante/oldemor etc...

Vi bor i Nord-Norge, så skal prøve å ikke si noe før vi skal reise til foreldrene mine i sommer. Blir da å gi den strikkeglade bestemoren en strikkeoppskrift på et fint hentesett og legge ved et kort der det står noe sånt som " Hei bestemor og bestefar! Dere vet jo hvor kaldt vi har det hos oss i januar. Denne hadde vært veldig fin å ha på seg på vei hjem fra sykehuset :)"

Vi bor i Nord-Norge, så skal prøve å ikke si noe før vi skal reise til foreldrene mine i sommer. Blir da å gi den strikkeglade bestemoren en strikkeoppskrift på et fint hentesett og legge ved et kort der det står noe sånt som " Hei bestemor og bestefar! Dere vet jo hvor kaldt vi har det hos oss i januar. Denne hadde vært veldig fin å ha på seg på vei hjem fra sykehuset :)"

Den ideen likte jeg veldig godt, må nok kanskje stjele den ideen til moren min som strikker en del også [emoji4]

Den ideen likte jeg veldig godt, må nok kanskje stjele den ideen til moren min som strikker en del også [emoji4]

Det skal du bare gjøre! Tror min mor vil synes at det er en veldig koselig måte å få vite det på :) Håper bare at magen ikke er så stor at hemmeligheten avsløres før vi får overrasket dem (er ca i uke 13 når vi skal på besøk..). Vi har ikke heeeelt bestemt oss for hvordan vi skal si det til mannen min sin familie, har lyst til å finne på noe gøy. Men tror kanskje vi bare skal få kommende storebror til å fortelle det til dem ;)

Ja absolutt! Hehe i tilfelle kan du gjemme den med litt flagrende sommerkjole[emoji4][emoji85] Jeg er veldig spent på når jeg får mage, førstemann til meg, så har hørt at man får ikke mage så fort med førstemann. Det er morro at storebror får fortelle det da, jeg skal ha lillebror/søster [emoji1]

Jeg kom på en måte til, hvis vi har et middagsselskap. Fortelle at det blir en liten forrett, for så å komme med graviditetstesten på et fat og åpne lokket...tada...kunne jo vært litt morro :)

Ja absolutt! Hehe i tilfelle kan du gjemme den med litt flagrende sommerkjole[emoji4][emoji85] Jeg er veldig spent på når jeg får mage, førstemann til meg, så har hørt at man får ikke mage så fort med førstemann. Det er morro at storebror får fortelle det da, jeg skal ha lillebror/søster [emoji1]

Jeg kom på en måte til, hvis vi har et middagsselskap. Fortelle at det blir en liten forrett, for så å komme med graviditetstesten på et fat og åpne lokket...tada...kunne jo vært litt morro :)

Ja, er det som er planen om den er for synlig. Hadde veldig liten mage sist gang. Hadde ikke antydning til mage på ordinær ultralyd, var da 20 uker på vei. Trodde magen kom til å komme raskt siden jeg var/er så tynn, men så er jeg samtidig ganske høy, så mulig det hadde noe å si :rolleyes: Kunne sikkert skjult graviditeten helt til siste trimester om jeg ønsket. Så blir det likt nå, så vil det ikke bli noe problem ;)

Haha, morro! Kunne evnt gjort det samme med ultralydbilde om en skal på tidlig ultralyd:)

Sønnen min blir 5 år i juni, han skal da få en bok som heter når jeg skal bli storebror i gave som han åpner i familieselskapet :)

Sønnen min blir 5 år i juni, han skal da få en bok som heter når jeg skal bli storebror i gave som han åpner i familieselskapet :)

Så koselig! Er det nummer to for dere? :happy: Litt off topic, men har dere noen spesielle planer for sommerferien om det er siste ferien med bare et barn?

Ja, er det som er planen om den er for synlig. Hadde veldig liten mage sist gang. Hadde ikke antydning til mage på ordinær ultralyd, var da 20 uker på vei. Trodde magen kom til å komme raskt siden jeg var/er så tynn, men så er jeg samtidig ganske høy, så mulig det hadde noe å si :rolleyes: Kunne sikkert skjult graviditeten helt til siste trimester om jeg ønsket. Så blir det likt nå, så vil det ikke bli noe problem ;)

Haha, morro! Kunne evnt gjort det samme med ultralydbilde om en skal på tidlig ultralyd:)

Ohh, jeg er 174 selv, så forholdsvis høy. Kanskje jeg ikke får mage før langt uti heller da. Veldig praktisk på en måte, men litt kjedelig siden er morro å vise frem magen [emoji1]

Kanskje ta den med ultralydbildet til tanten og søskenbarna mine som får vite litt senere[emoji1]

Så koselig! Er det nummer to for dere? :happy: Litt off topic, men har dere noen spesielle planer for sommerferien om det er siste ferien med bare et barn?
Jeg har en gutt på 5 og han har en på snart 7, blir vårt første sammen :)
Vi drar på campingferie med vogn for 3 året på rad, med begge guttene og magen :p

Det var en veldig koselig ide og artig, siden de alle må være oppmerksomme for å få det med seg[emoji23] Må kanskje stjele den til neste barn [emoji4]
Hehe ja, vi har det slik under bursdagsfeiringene at alle pakkene blir åpnet når vi har spist kaker, så da følger alle med å det blir åpnet en og en pakke.
Blir veldig spennende da 5 åringen har ønsket seg småsøsken så lenge at han har laget seg en fantasi lillebror :p

Ohh, jeg er 174 selv, så forholdsvis høy. Kanskje jeg ikke får mage før langt uti heller da. Veldig praktisk på en måte, men litt kjedelig siden er morro å vise frem magen [emoji1]

Kanskje ta den med ultralydbildet til tanten og søskenbarna mine som får vite litt senere[emoji1]

Jordmor mente hvertfall min mage var liten fordi jeg er såpass høy (175) og bærer derfor babyen "lenger bak", eller noe sånt :p

Jordmor mente hvertfall min mage var liten fordi jeg er såpass høy (175) og bærer derfor babyen "lenger bak", eller noe sånt :p

Blir spennende å se når den dukker opp [emoji4] Hadde vært litt herlig å slippe å bli så stor som en hvalross [emoji23]

Hehe ja, vi har det slik under bursdagsfeiringene at alle pakkene blir åpnet når vi har spist kaker, så da følger alle med å det blir åpnet en og en pakke.
Blir veldig spennende da 5 åringen har ønsket seg småsøsken så lenge at han har laget seg en fantasi lillebror :p

Hehe da forsvinner vel fantasi broren hans fort, så stas[emoji4] Morro å se reaksjonen hans kan jeg tenke meg [emoji1]

241820bec3403d5851a371dcba55b497.png
a347e4f4dd33cb7fded918c647f0ad9a.png
382be332be5f7def7aaabb6295683ffb.png

Henta på pinintrest [emoji4]

Åhh, jeg digger den med hjerte! Vi skal si det til mannens foreldre når jeg er 5+6, det er ca da hjerte begynner å slå ikke sant? Det blir kjempemorro [emoji1]
Vi fortalte det til mine foreldre i går. Mamma sa hun visste det allerede, hadde en magefølelse[emoji85]

Faren min fyller 60 i juni. Vi tenker å gi ham et kort med bilde fra TUL og skriver noe sånt som "Kjære morfar! Nå som du er 60 er det på tide å ta frem besteforeldreskillsa. Enda er jeg veldig veldig liten, men hvis alt går bra gleder jeg meg til å hilse på deg i januar. Gratulerer med dagen fra første barnebarn". Håper han synes det er moro :)

Last edited:
Faren min fyller 60 i juni, og velger å ignorere bursdagen sin og heller dra på ferie til utlandet. Vi tenker å sende et kort med samboeren hans som han kan åpne på dagen, der vi legger ved et bilde fra TUL og skriver noe sånt som "Kjære morfar! Nå som du er 60 er det på tide å ta frem besteforeldreskillsa. Enda er jeg veldig veldig liten, men hvis alt går bra gleder jeg meg til å hilse på deg i januar. Gratulerer med dagen fra første barnebarn". Håper han synes det er moro :)

Det hørtes veldig koselig ut! Kanskje du må få samboeren til å filme når han åpner kortet for å se reaksjonen hans [emoji1][emoji7]

Back
Topp