Morsomme måter å fortelle at man er gravid!

Lineeey

Forelsket i forumet
Jeg er 4+0 i dag, alså veldig tidlig i svangerskapet, men jeg har allerede fortalt min mor nyheten. Vi tenker også å fortelle hans foreldre det snart (men venter selvfølgelig med å fortelle "alle andre" det før etter 12 uker..

Vi har lyst å finne på noe sprell eller en morsom måte å fortelle det til foreldrene hans på. Noen som har ideer? Istedenfor å bare si det rett ut liksom, hehe. Hvordan fortalte du det til besteforeldre eller hvordan planlegger du å gjøre det?

Vi fortalte ingen før 12 uker med førstemann.
Kjøpte 'Verdens beste bestemor' og 'Verdens beste bestefar' krus som jeg gav til mine foreldre. Iom at det var deres første barnebarn, så tenkte jeg det var en gøy måte å gjøre det på.
Min mor skjønte det ikke helt. Eller tror ikke det gikk opp for henne at det var det jeg mente med den. Hehe

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi fortalte ingen før 12 uker med førstemann.
Kjøpte 'Verdens beste bestemor' og 'Verdens beste bestefar' krus som jeg gav til mine foreldre. Iom at det var deres første barnebarn, så tenkte jeg det var en gøy måte å gjøre det på.
Min mor skjønte det ikke helt. Eller tror ikke det gikk opp for henne at det var det jeg mente med den. Hehe

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Min mor og jeg snakker sammen om alt, og hun viste godt at vi prøvde, så når hun spurte kunne jeg ikke lyve...

Samboeren er litt anderledes når det gjelder, han ønsker å vente litt før vi sier det til foreldrene hans, som er forståelig, men på den annen side så er det jo foreldrene hans... Om det skulle gå galt, så får de jo vite om det uansett...

Jeg tenkte også på å kjøpe kopper, eller lage på nettet selv, så det er en mulighet :-) :-)

Vi skal på ferie med hele hans familie (+ en haug til) i midten av juli, så regner med vi må ut med nyheten litt tidligere enn planlagt her! Iallefall til familie.

Morsomste vi gjorde ift forrige var til et vennepar. De fikk barn når jeg var ca 12 uker på vei. I velkommen til verden-kortet skrev vi at vi jobbet for lekekompis j januar. De visste vi prøvde men ikke at d hadde klaffet. Hun leste kortet om og om igjen og skrek januar er jo om 6 mnd!!! Da er du jo gravid jo!!! ;)

Morsomste vi gjorde ift forrige var til et vennepar. De fikk barn når jeg var ca 12 uker på vei. I velkommen til verden-kortet skrev vi at vi jobbet for lekekompis j januar. De visste vi prøvde men ikke at d hadde klaffet. Hun leste kortet om og om igjen og skrek januar er jo om 6 mnd!!! Da er du jo gravid jo!!! ;)
Så koselig :)

Jeg lurer på å bruke smokkene jeg vant i skravlekonken som rekvisita... legge dem på kakebordet på bursdagen min eller noe sånn...

Vi brukte historien om at jeg hadde vunnet en premie i en skravlekonk, og at det var noen babysmokker da vi fortalte min nærmeste familie at de kommer med inskripsjonen #3 :)

Når jeg ble gravid sist med lillejenta mi så fikk de alle kort under juletreet med bilde fra ultralyden:D vel å merke klaffet det jo da julaften var 2 dager før 12 uker :) alle ble kjempeglade :D og den koseligste julegaven de noen gang kunne ha fått :)

Vi har bestilt time hos fotograf med den kommende storebror.
Vi skal bruke to antrekk, det ene skal være en helt vanlig snikkerbukse lns. og på det andre skal vi bruke en body jeg bestilte fra lillemille.dk med teksten: I min mors mave, ligger det en gave. Jeg skal bli STOREBROR!

Så når vi får bildene så skal vi sette de 10 bildene inn i album, der 1 av de skal være det med bodyen på.
Så får vi se da, om de legger merke til hva som står på bodyen når de får se bildene ;-)

Vi tok med bildet fra tidlig ultralyd til et konditori og fikk det over på en kake, med på skriften: "Sees i september", denne satte vi på bordet med alle kommende besteforeldre og oldemor på plass...
Morsomt å se hvor lang tid det tok før de forstod hva det var...:-)

• Liker
Reactions: BMC
Back
Topp