Morsomme leker og underholdning til fest

Kengu

Forumet er livet
VIP
Jeg skal ha noen venner på besøk for å feire bursdagen min og tenkte å finne på litt underholdning , foreløbig har jeg laget en Kahoot! , men tar gjerne i mot tips til annen underholdning jeg kan ha:)

En lek vi har hatt mye med venner er noe vi kaller kjendisleken. Alle skriver navnet på tre kjendiser på tre forskjellige lapper og putter i en bolle. Så deles det inn i to lag. Første runden skal man beskrive den man trekker med så mange ord man vil uten å si navnet. De andre på laget gjetter. Hver deltager har 30 sekunder på sin runde og det gjelder å klare så mange som mulig. (Som Alias med andre ord) men så når alle lappene er trukket teller man opp poeng og putter alle lappene tilbake i bollen. Ny runde og nå skal man beskrive den man trekker med kun ett ord. Samme opplegg, men ett ord. Så da gjelder det jo å huske på hvilke navn som ligger oppi bollen. Tredje runden, samme opplegg, men da skal det mimes.
Vi har hatt denne både på fest, hyttetur, jobbfest etc. Alltid mye moro og engasjement! :)

Back
Topp