Morsomme/fine måter å avsløre graviditeten på

Mamsen24

Flørter med forumet
Har dere planlagt hvordan dere skal fortelle familie og venner om graviditeten på?

Siste helga i november i fjor fortalte vi familien om graviditeten.. Da var jeg 17-18 uker på vei! Da hadde storesøster på en genser hvor det sto "jeg skal bli storesøster"! Denne gangen gjør vi det litt før og kunne tenkt oss å gjøre det på julaften. Jeg vil da være 9+3.. Kanskje dere har noen forslag? :happy:

Vi skal fortelle det på julaften! Da er jeg 10+4 [emoji5] vi tenkte å kjøpe inn en kopp til pappa som det står «verdens beste bestefar» siden dette blir hans første barnebarn og be han lese det høyt på julaften. Det samme blir til svigermor, men hun får den lillejulaften slik at vi kan se reaksjonen hennes (skal ikke feire med hun) [emoji173]️

jeg ønsker å holde på hemmeligheten så lenge som mulig.
Blir ikke å si noe før etter nyttår. Kan bli vanskelig da jeg allerede har fått synlig mage. Her går det mye i joggebukse og hettegenser.
Planen er å fortelle det til barna først og så bare la andre oppdage det selv. Er veldig spent på om det er noen som tør å komentere magen når jeg slutter å bruke hettegenser

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å avsløre det på julaften, men da er jeg bare 11+0. Nå har vi bestemt oss for å drøye det så lenge det går.

Når vi forteller det til mamma håper jeg vi får til en middag, og at jeg kan legge kopi av UL bildene (fra TUL) under tallerkene. Så oppdager de det etterhvert eller når vi rydder av bordet.
Etterpå skal vi fortelle til hans familie og pappa/stemor, og da håper jeg mest mulig av søsken og stesøsken er tilstede.

Jeg er 12 uker på julaften så planen har vært hele tiden å slippe bomben da :happy:

Tenkte ta det på julaften. Har bestilt storebror-T-skjorte, kler på den under finskjorta hans, så får han vise frem når han blir varm utpå kvelden :-) må fortelle det til han like før, ellers røper han det nok tidligere [emoji23]

Jeg kunne tenkt meg å tidd stilt til det hele var over ;)

Men neida, til foreldrene mine kommer jeg til å si det ganske snart tror jeg-bare fortelle det.
Til svigermor skal jeg handle garn og oppskrift på hentesett (hun elsker å strikke) med brev fra den lille samt ultralydbilde :)
(vi feirer ikke jul sammen)

Jeg er 11 uker på julaften, men hadde likevel tenkt å fortelle familien det da! :) Da er vi sammen med mine foreldre, min søster og hennes familie og våre døtre som er født i sept 15 begge to. Min søster venter en liten i mai, så jeg gleder meg veldig til å kunne dele nyheten med mine foreldre som ikke vet enda! <3 Tenkte kanskje storesøster skulle få ha på seg noe det stod storesøster på, eller gi en julestrømpe med noen babystrømper oppi :-D

Har dere planlagt hvordan dere skal fortelle familie og venner om graviditeten på?

Siste helga i november i fjor fortalte vi familien om graviditeten.. Da var jeg 17-18 uker på vei! Da hadde storesøster på en genser hvor det sto "jeg skal bli storesøster"! Denne gangen gjør vi det litt før og kunne tenkt oss å gjøre det på julaften. Jeg vil da være 9+3.. Kanskje dere har noen forslag? :happy:
Hva med å lage noen personlig hjerter å gi bort i førjulstiden eller til jul??
https://bluum.no/produkt/julehjerter-valgfri-tekst-4-stk/

Jeg har bestilt smokk fra navnesmokken.no som det står storesøster på. Tenker å pakke den inn til «storesøster» som blir 1år i desember og gi henne den på julaften rundt middagsbordet siden hun legger seg før pakkeåpning. Tenker at mormor eller morfar skal få åpne pakken for henne [emoji7]

Tenker det hadde vore utrolig koselig nyhet og fortelle i jula.
Me skal feire jul hos mine foreldrene. Enten skal Sønnen vår på snart tre år få sei det eller så pakker vi inn ei bok som handler om å bli storebror.
Skal på middag med svigerfamilien i romjula. Lurer på om me skal kjøpe ei T-skjorte som står storebror på.. Ellers kan han få sei det der også ☺️

Henger meg på her og lurer på det samme, blir da barn nr. 2 [emoji4]

Ved forrige gang fortalte vi det med en litt kamuflert hjemmelaget etikett på vinflaske [emoji3] Det ble godt tatt i mot og de brukte akkurat litt tid til å finne ut av det som vi ønsket [emoji173]

Last edited:
Back
Topp