Sist jeg gikk gravid kjøpte jeg ei sitat bok som er skrevet av jordmødrer... Her er det div uttallelser de har hørt under fødsel/i forbindelse med fødslen.
Les og le:
"HERREGUD SKAL JEG KLIPPES? Jeg vil ikke klippes eller syes eller broderes eller NOOOE! Jeg vil HJEM!"
(motvillig snart nybakt mamma, 31 år)
En kommende far som ringer føden: "Kan vi komme? Vannet er gått, og det er 3 min mellom riene. Har dere et ledig rom?"
Jordmor (med humor på stengrunn): "Det er stappfullt her i herberget, men selvsagt kan dere komme. Ta med en feltseng!"
Noen timer senere på føden...
Jordmor: "Det tok jammen sin tid.
Far: "Var ikke SÅ lett å få låne en feltseng av noen kl tre om natta!!"
Fødselsmerter kan sammenlignes med å trekke underleppa så langt ut at man kan vrenge den bak over hodet, helt ned til nakken. Der stiftes den.
(Norsk munnhell)
"Å føde er som å trykke ut en 3 seter" sa den ene søstera til den andre.
"En 3 seter?!! For meg føltes det mer som å trykke ut en hjørnesofa!!" var svaret fra den andre søstera.
Les og le:
"HERREGUD SKAL JEG KLIPPES? Jeg vil ikke klippes eller syes eller broderes eller NOOOE! Jeg vil HJEM!"
(motvillig snart nybakt mamma, 31 år)
En kommende far som ringer føden: "Kan vi komme? Vannet er gått, og det er 3 min mellom riene. Har dere et ledig rom?"
Jordmor (med humor på stengrunn): "Det er stappfullt her i herberget, men selvsagt kan dere komme. Ta med en feltseng!"
Noen timer senere på føden...
Jordmor: "Det tok jammen sin tid.
Far: "Var ikke SÅ lett å få låne en feltseng av noen kl tre om natta!!"
Fødselsmerter kan sammenlignes med å trekke underleppa så langt ut at man kan vrenge den bak over hodet, helt ned til nakken. Der stiftes den.
(Norsk munnhell)
"Å føde er som å trykke ut en 3 seter" sa den ene søstera til den andre.
"En 3 seter?!! For meg føltes det mer som å trykke ut en hjørnesofa!!" var svaret fra den andre søstera.