MORSOME SITATER

nesco

Elsker forumet
Sist jeg gikk gravid kjøpte jeg ei sitat bok som er skrevet av jordmødrer... Her er det div uttallelser de har hørt under fødsel/i forbindelse med fødslen.

Les og le:

"HERREGUD SKAL JEG KLIPPES? Jeg vil ikke klippes eller syes eller broderes eller NOOOE! Jeg vil HJEM!"
                                                                                         (motvillig snart nybakt mamma, 31 år)

En kommende far som ringer føden: "Kan vi komme? Vannet er gått, og det er 3 min mellom riene. Har dere et ledig rom?"
Jordmor (med humor på stengrunn): "Det er stappfullt her i herberget, men selvsagt kan dere komme. Ta med en feltseng!"
Noen timer senere på føden...
Jordmor: "Det tok jammen sin tid.
Far: "Var ikke SÅ lett å få låne en feltseng av noen kl tre om natta!!"

Fødselsmerter kan sammenlignes med å trekke underleppa så langt ut at man kan vrenge den bak over hodet, helt ned til nakken. Der stiftes den.
                                                                                         (Norsk munnhell)

"Å føde er som å trykke ut en 3 seter" sa den ene søstera til den andre.
"En 3 seter?!! For meg føltes det mer som å trykke ut en hjørnesofa!!" var svaret fra den andre søstera.

"Jeg har ombestemt meg! Jeg VIL ikke! Ivar! Hører du! HØRER DU???
                                                            (Kvinne 32, med 6 cm åpning)

Et nyfødt spebarn er den eneste skapningen som er mer hjelpesløs enn en nybakt far.

"Nei TENK, jeg har ikke gått på KURS!  Jeg har faktisk pustet i hele mitt liv!
                                                             (sinna førstegangsfødene som blir mast på om å puste riktig)

ÅPNINGSSERMONIEN ER I GANG
"Hånden din er alt for STOR!! Hvorfor måtte du absolutt være MANN?
                                                             (Rasende førstegangsfødende til fødselslegen)

"Jeg skjønner ikke dette med 10 cm åpning. Hvorfor stoppe DER liksom? 10 cm er jo INGENTING!
                                                             (eplekjekk førstegangsfødende, med 1 cm åpning)

ORIGINAL: nesco

(Kvinne 32, med 6 cm åpning)

Et nyfødt spebarn er den eneste skapningen som er mer hjelpesløs enn en nybakt far.

"Nei TENK, jeg har ikke gått på KURS!  Jeg har faktisk pustet i hele mitt liv!
                                                            (sinna førstegangsfødene som
blir mast på om å puste riktig)

ÅPNINGSSERMONIEN ER I GANG
"Hånden din er alt for STOR!! Hvorfor måtte du absolutt være MANN?
                                                            (Rasende førstegangsfødende til fødselslegen)

"Jeg skjønner ikke dette med 10 cm åpning. Hvorfor stoppe DER liksom? 10 cm er jo INGENTING!
                                                            (eplekjekk førstegangsfødende, med 1 cm åpning)

Stakar han med feltsenga, huff...[:D]

he he-kanskje du er sitert i boka da [:D]

Da jeg gikk på videregående, hadde vi en lærer som akkurat hadde fått barn, og vi jentene var jo selvfølgelig veldig interessert i hvordan det var å føde.. Hun svarte:

"Jo, det skal jeg si dere. Det var som å drite ut en vannmelon!!!!!"[:D][:D][:D][:D]

(Kvinne 32, med 6 cm åpning

Disse var skikkelig morsom, synes sånne sitat bøker er så bra. har du navnet på forfatteren og hva boken heter? den der må jeg bare kjøpe meg :-)

Back
Topp