Morsom måte å gi pengegave i bryllup?

• Trådstarter Trådstarter FrkOtilie
  • Opprettet Opprettet
F

FrkOtilie

Guest
Trenger litt tips til hva annet enn å skrive kort og legge pengene i en konvolutt.
Noen som har noen tips?

pengetre
En kjøper et tre og veksler pengene inn i 50lapper, 100lapper evnt 1kr og 5kr. Så fester en pengene på treet

Venninna mi kjøpte pengetre og hang opp alle pengene i femmere på treet. Og snøret var i samme fargetema som resten av bryllupet. Utrolig kreativt, kjempebra! 

Jeg har tidligere gitt bort en fin blomst og laget sommerfuglpenger. Da har jeg brettet pengene frem og tilbake mange ganger og festet dem med blomsterpinner i metall slik at det ser ut som sommerfugler som svermer over bomsten. Har selv også fått ei ramme med bilde av et tre hvor pengene var brettet som bladene på treet, kan se om jeg finner en link :)

ser mitt tips allerede er kommet her - for jeg har brukt å lage en bukett av bjørkekvister (evt andre kvister med blader) og brettet sommerfugler av pengene og hengt de på med sytrå

Eller brette og scrappe ei eske og legge pengene nedi. Eller så fins det butikker som blåser opp stoooore ballonger med pengene inni.

Har laget pengeblomsterbukett til konformasjon.
Fikk ikke til å legge inn bilde, men: metalltråd med 5kr festet i ene enden (sammen med en perle) og en metallperle (=rot) i andre enden. LAge mange sånne blomster, feste de sammen som en bukett og bruke 50lapper brettet i vifte som blader.

Ligner forresten på denne: http://www.foreldremanualen.no/wp-content/uploads/2011/05/Pengeblomst.jpg
bare at jeg brukte 50lapper og lagde blader, istede for 200lapp som stilk.

I ett bryllup vi var i fikk brudeparet et pengehus, sirlig brettet med tak og dør

I firrige bryllup jeg var, så hadde de fått et bilde laget av 5 eller 10 200-lapper. Den første lå helt flatt, den neste var brettet litt og lagt oppå den andre slik at motivet passet. Og slik gjorde de med alle sammen; brettet litt mer for hver seddel. De rammet dem inn, og det var faktisk stilig

Eller sånn som mannen min fikk til konfirmasjonen: en paraply som hadde en 50-lapp hengende fra hver spile når han slo den opp

Back
Topp