morsmelkerstatnings-spørsmål

brasilia

Flørter med forumet
Jeg har ett spørsmål ang. morsmelkerstatning og hvordan vi forbereder denne.Jeg er av den typen som følger bruksanvisningen og er litt nøye og kontrollerende når det kommer til ting som skal inn i mitt barn sin kropp.
Så derfor hadde jeg en diskusjon med "svigermor",for hun følger ikke oppskriften og heller kokende vann oppi flaska med melkepulveret.Hun sier at slik har hun alltid gjort det med sine barn og med barn hun har passet på.
Med det så er jeg veldig usikker.
Kan noen av næringsstoffene eller lignende bli ødelagt av å få kokende vann blannet inn i seg?
Er det ikke så nøye med den bruksanvisningen?
Er det det samme om man varmer opp melka i vannbad eller heller kokendee vann oppi og kjøler ned etterpå i vannbad?
Håper noen der ute vet noe om dette så jeg kan få "fred"[;)]
 
Er næringsstoffer som går tapt om du har pulver oppi sammen med kokende vann ja...[8|]
Er jo en grunn til at det står på bruksanvisninga at det skal kjøles ned først...[;)]
Med erstatning har vi kokt opp vann,avkjølt til rikitg temp i kaldt vannbad
og så hatt oppi pulver så melka blir klar med en gang...[;)]
 
Vi koker opp vann, heller riktig mengde i flasker og lar det stå i kjøleskapet.
Tar så frem flaske og varmer opp i vannbad og heller pulver oppi.
 
Hei, vi kokte opp vann og helte på flaskene så de var klare til dagen etter. Så er det inn m pulver (nøye der jeg da) og så i vannbad m flasken til riktig temp. Funker supert. Men kjøp ferdigblandet til svigermor (når hun skal mate) så slipper du å tenke på hvordan hun gjør det. LYKKE TIL!
 
ORIGINAL: Monkey mom

Hei, vi kokte opp vann og helte på flaskene så de var klare til dagen etter. Så er det inn m pulver (nøye der jeg da) og så i vannbad m flasken til riktig temp. Funker supert. Men kjøp ferdigblandet til svigermor (når hun skal mate) så slipper du å tenke på hvordan hun gjør det. LYKKE TIL!

 
Signerer denne, god ide!![:)]
 
vi bruker ofte nesten kokende vann. avkjøler kun noen minutter, og har ikke lid noen nød her...men ideelt så skal man nok avkjøle vannet så ikke næringsstoffene blir ødelagt av for varm temperatur.. (men når det er sagt så er det jo fortsatt mye næring i kokt mat...)
 
ORIGINAL: Dollface©

jeg koker opp vann...
avkjøler det litt og heller over i et målebeger..
har pulveret oppi først - hvis ikke så blir det fukt på skjea og pulveret setter seg fast...
så har jeg vannet oppi og rister det og avkjøler det helt til passe temp...

ingen som har dødd her i huset enda jaffal

 
sånn jeg gjør det å..
 
Back
Topp