Morsmelkerstatning -

Nina 2barns mamma

Glad i forumet
Ser dere skriver mye forskjellig hvordan dere lager den, så du blandt annet skrev Lille-My at du blandet i pulveret når vannet var varmt?Andre som gjør det?

Forstår ikke hvordan dere klarer det, da blandes jo ikke pulveret ut,klkumper seg bare.Vannet m være varmt. Pleier å koke opp vann,til det blir ca 37 grader så hiver jeg i mme og ristergodt.Men når barna er 5mnd så trenger man ikke koke vannet lenger,så nå er det kaldt vann rett fra springen å i microen i 50 sekund, så oppi med mme.Klar te servering[:D]

Jeg pleier å koke opp vann, ha i malt og sette til avkjøling i kaldt vann til tempen er rundt 20-30 grader har i mme og rister.

Til Othilie så pleide jeg å koke opp vann, la det stå å avkjøle seg, til ca 40-45 grader. Heldte det i en termos, så blanda jeg til når hu skulle ha mat, slik at mme'n var ferskest mulig.

Vannet taper litt varme når det blir heldt over i flaska og ristet.

Husk; Mme skal serveres ferskest mulig, pga bakterievekst!

ja slik gjør jeg og. mener opperst når jeg skrev at jeg hadde lest at du Lille-My hadde det i kaldt vann???

Jeg har også i mme-pulveret i kokt avkjølt vann og rister godt. Klumper seg ikke hos meg.. (Bruker Nan2)
Varmer så opp i micro.
Det går bare med to flasker om dagen nå for tiden så jeg lager de etter hvert.

[:D]Det vil si du har i mme pulveret i kaldt vann?

Bare 2 flasker det var lite,hvor og ka får han til mat nå da?Kjekt å vite.Lurer på om Sofie får for mye melk jeg!

1 - Kl.0600 på morningen 200ml mme
2 - Kl.0930 grøt og ca 100 ml mme
3 - kl.1315 (ca) middag og 100ml mme
4 - kl.1630 180ml mme
5 - Grøt og 200ml mme (som hun aldri drikker opp (går opp gir resten i senga når hun griner etter hun er lagt,alt i fra 15-1time etterpå

Sko ønske hu tolk vann til middagen,men det er kje snakk om,liker det ikke, bare brekker seg!!

Kjekt om dere andre og hiver dere ppå lista og forteller nå hvordan dere gjør og gir, nå som de runder et halvt år[:D]

Ja, i kaldt vann som oftest..

Kl 8: en porsjon grøt (dosering på pk) + eplejuice m vann
kl 1030: 240 ml mme
kl 14: et halvt 6mnd middagsglass + et halvt glass 6mnds fruktmos + eplejuice m vann
kl 1630: 240 ml mme
kl 19: en porsjon grøt + eplejuice m vann

Ikke bestandig han spiser opp alt..

Ja det er veldig forskjellig hvor mye hun spiser av det hun får her også.

Vi hadde nettopp barseltreff på helsestasjonen, da sa jeg at jeg hadde lyst å få sofie til å drikke noe annet enn melk, å ville prøve meg på nestle sine frukt juicer. Men ble sterkt frarådet det.Var mye konserveringsmiddell i det, og ikke vits i å lære så små unge det å kjenne, gjor ingenting om de fikk vann[8|]Å samtlige av de andre 4 morene som er i min barsel gruppe var skjønt enig med hs.Så jeg gjor jo ikke det da, men har nå prøvd lenge med vann,og hun liker det IKKE[:'(]
Hva skal jeg gjøre?

De fraråder jo ALT i dag.. Skulle ikke overlevd jeg forstår jeg.[:D]
Jeg gir HIPP sin eplejuice som er allerede utblandet med vann og i tillegg har jeg i over dobbelt så mye vann som juice.

Jeg har en Nestlè pæredrikk her.. og på den står det: konserveringsmidler og fargestoffer er ikke tillatt i barnematproduksjon.
Så da lurer jeg litt [8|][:-]

blander allid melka med varmt vann..spurte de på hesestasjonen om jeg kunne slutte å koke vannet,men de anbefalte å koke det,,nå er hn snart 5 måneder.men det er vel for bakterie og sånn..mn det
går jo fort å hive på vann kokeren da[:D]

her er det kun pupp igjen....[8|][;)]

ORIGINAL: Guttemammaen

ORIGINAL: ale82

Tihi, her oxo [;)]

heldige nurk[:D]

ORIGINAL: Bens mamma

Tihi, her oxo [;)]

merker at thea-emilie er ei ordentlig puppe jente!! tobias va`kke så interessert han....[8|][;)]

ORIGINAL: Bens mamma

Tihi, her oxo [;)]

merker at thea-emilie er ei ordentlig puppe jente!! tobias va`kke så interessert han....[8|][;)]

Utrolig deilig da.. *misunnelig*

Ja ikke vet jeg.Har lyst å prøve, men de var mest på det at de mente de ikke burde få smaken på den slags "søte" drikker, når de ikke viste bedre, skulle tidsnok komme. Og vann var det beste for nurka.Men når mitt lille nurk ikke vil ha vann, tror jeg at jeg og skal prøve meg på juicer å se.Kan jo ikke skade!

Må si at jeg frykter heller for tenna når de kommer.. jeg kommer til å trappe ned.
Vann MÅ han bare like.[:)]

Hjemme bruker jeg pulver/mikro. Ute bruker jeg ferdig begere som jeg ber folk varme for meg eller jeg tar flasken under varmt vann.

Back
Topp