Morsmelkerstatning

dottdott

Flørter med forumet
Har lite melk og må gi gullet morsmelkerstatning (NAN) i tillegg til amming. Ser det står på pakken at man bare skal lage til ett og ett måltid, men på barneklinikken lagde de opp til hele dagen om morgenen (brukte NAN der og). Vi har begynt å koke opp vann for så å kjøle det ned og blande det kalde kokte vannet med pulveret. Lar det stå i kjøleskapet og varmer opp flasken i en skål med varmt vann til måltid. Da gjør vi det på akkurat samme måte som på barneklinikken. Tenker at når de gjør det på den måten der og gir til de sykeste og minste barna og må det være greit nok å gjøre det hjemme også? Hva tenker dere? Og hva pleier dere gjøre når dere skal ut?

Jeg har kokt varm vann på termos, flasker i kjøleskapet med kaldt kokt vann i. Og bokser med ferdig oppmålt pulver på benken. Når jeg skal gi babyen mat, tar jeg en flaske fra kjøleskapet og fyller på med varmt vann opp til den mengden han skal ha. Så tar jeg i pulveret, å da er maten ca riktig tempratur. Når jeg skal på tur så har jeg kjøpt en liten termobag som passer til to flasker , også fyller jeg på varmt vann på dem. Da er flaskene varme i ca fire timer.

Jeg har kokt varm vann på termos, flasker i kjøleskapet med kaldt kokt vann i. Og bokser med ferdig oppmålt pulver på benken. Når jeg skal gi babyen mat, tar jeg en flaske fra kjøleskapet og fyller på med varmt vann opp til den mengden han skal ha. Så tar jeg i pulveret, å da er maten ca riktig tempratur. Når jeg skal på tur så har jeg kjøpt en liten termobag som passer til to flasker , også fyller jeg på varmt vann på dem. Da er flaskene varme i ca fire timer.
Sånn har eg hørt flera som gjør.

Husker eg kokra Upp vann . Hade det i flaska avkjølte det satt i kjøleskap.
Så nær vi skulle laga så hellde eg opp antal ml vann i flaskan og værmde antal sekunder i mikro å så pulver. Men da var hon 8 Mnd.

PS afipran hjelper før å øka melkeproduksjonen . Har du prøvt det.? Da må du ha resept av legen.

Hvor mye mer jobb er det å varme opp ferdig kokt vann og deretter blande i pulver vs. å varme opp ferdig blandet mme? Og dermed unngå faren bakterievekst osv. Bare lurer☺

Nr 1 var flaskebarn. Vi hadde alltid flasker klart m ferdig kokt vann, varma opp i mikro og hadde pulver ferdig oppmålt i beholdere, blanda sammen. Var vi på tur - da hadde vi kokt vann på termos. Evt så finnes flaskevarmere til bil.

Vi hadde alltid kokt vann på termos (kokte opp på morgen for å ha på dagen og kvelden til natta/ dagen etter), samt kokt avkjølt vann på flasker i kjøleskapet. Hadde også Dispenser med riktig mengde nan på. Så når frøkna var sulten blandet vi riktig temperatur fra flaskene og hadde i Nan. Ikke noe stress og relativt enkelt å tilberede. Lagde aldri klart utblandet mme før vi skulle gi det..

Vi hadde alltid kokt vann på termos (kokte opp på morgen for å ha på dagen og kvelden til natta/ dagen etter), samt kokt avkjølt vann på flasker i kjøleskapet. Hadde også Dispenser med riktig mengde nan på. Så når frøkna var sulten blandet vi riktig temperatur fra flaskene og hadde i Nan. Ikke noe stress og relativt enkelt å tilberede. Lagde aldri klart utblandet mme før vi skulle gi det..
Vi gjorde samme med eldstemann. Og etterhvert kan man bruke kaldt vann fra springen, som gjør måltidene enda enklere :)

Vi brukte å koke opp vannet på forhånd, ha de i kjøleskapet og varme opp når vi skulle ha de. Pulvere tilsatt vi til slutt :) syns det var enkelt nok :)

PS afipran hjelper før å øka melkeproduksjonen . Har du prøvt det.? Da må du ha resept av legen.
Fikk resept da vi var på barneklinikken. Hjalp en liten stund før det gikk ned igjen. Har hatt brystbetennelse på ene brystet, har nesten ikke vært melk i det etter betennelsen. Er tydelig størrelseforskjell på brystene :p Har kjøpt hjelpebryst nå (se ammehjelpen.no) for å se om det kan hjelpe. Er mye styr, så spørs hvor lenge jeg gidder å holde på med ammingen.

Fikk resept da vi var på barneklinikken. Hjalp en liten stund før det gikk ned igjen. Har hatt brystbetennelse på ene brystet, har nesten ikke vært melk i det etter betennelsen. Er tydelig størrelseforskjell på brystene :p Har kjøpt hjelpebryst nå (se ammehjelpen.no) for å se om det kan hjelpe. Er mye styr, så spørs hvor lenge jeg gidder å holde på med ammingen.
Syns du er god eg Som har prøvd å prøvar :-)

Her står vannet på vannkoker en ferdig kokt eller på flaskene i romtemperatur. Når jeg trenger melk, varmes flaske i Micro og så puttes pulver i.

Back
Topp