Morsmelkerstatning

milly90

Andre møte med forumet
Jeg vet ikke helt om det er rett sted å skrive om dette. Er litt blank på dette stedet enda, men jeg prøver meg.
Datteren min er snart 2 måneder gammel og har brukt mme så og si helt siden hun ble født. Hun drikker mellom 120-130 ml pr måltid. Melka blir varmet slik at den ikke blir for varm at hun brenner seg, men hun er veldig glad i veldig varm melk. Nesten på nippet til å bli brent. Noen ganger blir melka fort kald. Det jeg da lurer på er om det er farlig å varme opp melka?

Jeg vet ikke helt om det er rett sted å skrive om dette. Er litt blank på dette stedet enda, men jeg prøver meg.
Datteren min er snart 2 måneder gammel og har brukt mme så og si helt siden hun ble født. Hun drikker mellom 120-130 ml pr måltid. Melka blir varmet slik at den ikke blir for varm at hun brenner seg, men hun er veldig glad i veldig varm melk. Nesten på nippet til å bli brent. Noen ganger blir melka fort kald. Det jeg da lurer på er om det er farlig å varme opp melka?
Ja du skal ikke varme melka mer enn en gang

Hva om hun ikke er ferdig med å spise? Si det er 50 ml igjen. Skal hun bare drikke det kaldt eller må jeg lage 50 ml på nytt?

Sniker fra juli ;)
Da jeg ga mme til jenta mi så varma jeg opp de siste 50ml forsiktig i mikron. Gikk bra det, jeg tenkte ikke på at det ikke skulle gjøres. Viste ikke bedre. Glad det gikk bra :)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Jeg har selv varma opp igjen de siste ml, men ikke flere en gang. Og til nå er det ikke skjedd noe galt

Jeg har selv varma opp igjen de siste ml, men ikke flere en gang. Og til nå er det ikke skjedd noe galt
Bakteriene kommer veldig fort når melka avkjøles og varmes opp på ny og barnet kan bli sykt. Det er ikke noe bra. Lag heller mindre porsjoner og heller del på to flasker. Det er bedre å vaske en flaske ekstra en og risikere barnet blir sykt.

Sant nok. Jeg følger bare hvor mange ml barnet skal ha på mme pakken. Og hun blir illsint om hun ikke får flaska i fred :p

Sniker;-)
Jordmor sa til meg at erstatning kunne man varme opp igjen en gang hvis den ble kald under måltidet:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp