morsmelkerstatning

mamma2010

Betatt av forumet
Jeg har ammet nå i litt over 8 månder, men vil trappe det litt ned og slutte. Må barnet mitt da få morsmelkerstatning? evetuelt hvor lenge skal han få det? hvor mange ganger per dag? skal han ha melk til HVERT eneste måltid?

Barn skal ikke ha vanlig kumelk før de er 1 år. Når de blir 10 mnd kan en forsiktig begynne med bittlitt surmelk som biola og yoghurt og tilvenne.

Derfor skal en gi mme fram til de er 1 år.

Her har aldri jr. vært særlig glad i melken. Han takket nei til pupp når han var rundt 7 mnd og etter lang kamp måtte jeg gi opp det ja.
Så han har fått først nan2 og så når han var 9 mnd gikk vi over til nan3.
Nå er han 11 mnd og jeg gir ham en liten flaske med 125 ml om morgenen og han drikker ca 250 ml før sengetid. Stort sett ikke interessert i melk ellers på dagen....
Men det står jo anbefalinger på eskene.
Nan3 inneholder mer jern enn nr 2, skal  være tilpasset aldersbehovet. Vet mange velger å fortsette på nr2 til barnet slutter med mme. Nr3 er dyrere pr liter enn nr 2.....

Etter 1 år og de drikker vanlig melk skal de ha en halv liter pr dag, men deler kan byttes ut med ost på skiven og yoghurt. Er jo totalen av melkeprodukter og kalsium de skal ha i seg.

Ja absolutt. De trenger melk frem til ett år når de kan begynne med kumelk også.
Begynner du med Nan, tar du Nan2 nå som supplement ved nedtrapping fra amming og går over til Nan3 etter 9mnd. Evt velge Hipp2 eller noe du kan bruke frem til mme-slutt.

Ved 9-10mnd sluttet vi med nattflaske og ga litt melk utenom måltidene for så å gå mer mot morgen/kveld og til litt måltider ved ett års alder. Det viktigste er at de får i seg melk :))

Nan 3 er IKKE mme, kun tilskuddsblanding. Dvs at den kun skal drikkes til måltider, aldri som et flaskemåltid alene. Den er altfor næringsfattig og i mine øyne et tulleprodukt.

HI,barn skal ha mm/mme til de er året gamle. Sånn aller helst iallefall. :)

Labambie skrev:
Nan 3 er IKKE mme, kun tilskuddsblanding. Dvs at den kun skal drikkes til måltider, aldri som et flaskemåltid alene. Den er altfor næringsfattig og i mine øyne et tulleprodukt.

HI,barn skal ha mm/mme til de er året gamle. Sånn aller helst iallefall. :)

Yes!! Endelig noen som har fått med seg det!!! 

Back
Topp