Morsmelkerstatning uten noen form for melk

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Finnes det? Jeg foreslo Nan Ha1, men den reagerer også barna på...

Nan Ha 1 er kumelk ja. Det finnes en god del som kan brukes av melkeallergikere, alle selges på apoteket. Nutramigen, altera, pepticate, neocate, alfamino. Har du snakket med barnelege?

Nan ha1 er bare for å "forebygge" allergi, den inneholder melk og skal ikke brukes dersom det allerede er allergi. Den skal brukes hvis feks søsken eller foreldre har allergi men ikke barnet.

Vanligvis prøver folk nutremigen 1/2 (avhengig av alder 0-6/6+) først. Finnes også andre på apotek men de er veldig dyre og står bak disken og man må spørre etter de.

Ja.
Basert på aminosyrer. Selv mme for se med kumelkallergi er basert på kumelk, men proteinene er spaltet så immunforsvaret ikke gjenkjenner de og reagerer. Men så har du noen som her helt uten også. Ingen av delene får du kjøpt uten resept.

Ja.
Basert på aminosyrer. Selv mme for se med kumelkallergi er basert på kumelk, men proteinene er spaltet så immunforsvaret ikke gjenkjenner de og reagerer. Men så har du noen som her helt uten også. Ingen av delene får du kjøpt uten resept.
Joda du får kjøpt de uten resept, men det koster skjorta og en del av typene må bestilles :)

Ja.
Før du får resept/vedtak på blå resept, må den prøves ut i så og så lang tid og man får tilbake kostnadene om blå resept/vedtak blir godkjent. Slik var det for oss i hvert fall. Måtte ta vare på alle kvitteringer, få de stemplet og signert av farmasøyt for at de skulle være gyldige

Finnes det? Jeg foreslo Nan Ha1, men den reagerer også barna på...

Bor du i Oslo? Jeg har en del MME (ikke åpnet) som vi ikke trenger. Vi har vedtak på melkeproteinallergi så har dette på blå resept. Fikk en del av legen i påvente av vedtaket, men det kom samme dag. Min klarte seg likevel på min morsmelk da jeg hadde melkefri kost. Så om du bor i nærheten kan du få de og prøve ut. Ellers koster vel en boks Nutramigen rundt 2-300kr uten resept.

Bor du i Oslo? Jeg har en del MME (ikke åpnet) som vi ikke trenger. Vi har vedtak på melkeproteinallergi så har dette på blå resept. Fikk en del av legen i påvente av vedtaket, men det kom samme dag. Min klarte seg likevel på min morsmelk da jeg hadde melkefri kost. Så om du bor i nærheten kan du få de og prøve ut. Ellers koster vel en boks Nutramigen rundt 2-300kr uten resept.
Seriøst? :D Vettu, jeg skal høre med hu det gjelder om hun vil det (det regner jeg absolutt med) :D

Pepticate funket her.. ikke nan

Back
Topp