Morsmelkerstatning,noen som kan hjelpe

lillemg*

Forelsket i forumet
Jeg er såååå usikker..lese jo over alt at babyen ikke skal ha over 1 liter mme i døgnet, går greit av og til,men ikke over lengre tid..min sønn er 3 mnd nå, og har fått over 1 liter, 1,1 til 1,2 liter i over en mnd,dette må jo være over lengre tid...eller???
Var å veide han for ca 1 uke siden og han er litt over 7 kg, og da spurte jeg helsesøstra om hva jeg skal gjøre siden han drikker så mye..spurte henne også i jula..men hun sier ikke tenk på det du har lest..gså regna hun ut at han bør iallefall drikke 1,1 liter ca i døgnet nå med den vekta...men da drikker han jo over 1 liter hele tiden da og hun mener det er riktig..off,jeg er så forvirra..er jo redd jeg gjør feil,er førstegangs og sånn...
Ville dere prøvd gørt eller??uff..

Det var pussig.. Jeg fikk beskjed om å blande litt grøtpulver i flaska når han hadde drukket over 1 liter i bare et par uker.

ORIGINAL: Kittekat

Det var pussig.. Jeg fikk beskjed om å blande litt grøtpulver i flaska når han hadde drukket over 1 liter i bare et par uker.

Det har jeg hørt også, men har ikke noen personlig erfaring[8|]

Hvor har du lest dem ikke skal ha over 1 liter?
Bare av ren nyskjerrighet altså[;)] Har nemlig aldri hørt det før.

Ang grøt så annbefaler dem å vente til barnet er 4 mnd, men om du føler han har behov for det nå så kan du jo starte med å gi litt velling, å heller lage den litt tykkere å tykkere, kansje litt tøft for magen å gå rett på grøt....vet ikke, tenker bare hva jeg kansje ville gjort.

Syns du kan gjøre som Kittekat sier, blande et par teskjeer grøtpulver i mme'en...
Han trenger nok mer mat, og når han nærmer seg 4 mnd kan du begynne på grøt, det gjorde eg med jenta mi. Eg lot ho smake på tynn grøt når ho var 3 1/2 mnd faktisk, hs sa det var heilt ok [:)]

ok..hvor ofte blander dere pulver i mmen da og hvor mye??

jeg leste det på matportalen feks...bare google det..

Jeg har ikke hørt at man ikke skal gi dem mer enn 1 liter i døgnet, men det kan være riktig for det. Men jeg gav velling (altså litt grøtpulver i melka) på kvelden fra snuppa var ca 4 mnd, så du kan alltids prøve d ?? (kjøp da det pulveret som egner seg for å blande i melk)

Back
Topp