Morsmelke/ mme?

Mamma13

Glad i forumet
Jeg fullammer, men syntes det er en mare å pumpe meg hvis jeg skal noe uten barn:-/ må jo pumpe dagevis i forveien for noen få måltider og det tar ca 1 time hver pumping. Kan jeg gi mme de få gangene jeg skulle ha behov for barnevakt? Hva tenker dere? Jeg kan ingenting om mme og har aldri brukt det!
 
Jeg ville nok brukt mme til så sjeldne tilfeller om jeg hadde ammet. Ikke vanskelig å bruke. Jeg hatet pumpen som pesten.:p

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Jeg hater pumpa, syns den er så vond! :p Så di gangene vi har hatt barnevakt har vi sendt med mme :)
 
Klart du kan gi mme:) men lurt å teste ut hvem h*n liker, er ikke alle babyer som liker alle typene;)
 
Da skal jeg teste det ut:) slipper jeg å kvie meg for å Evt finne på noe uten barn:)
 
Du har sikkert tenkt det, men bare sier det ;) Første gangene du prøver bør du gjøre det på dagtid når dere ikke har andre planer, sånn i tilfelle det blir reaksjon. Og har dere noe melkeallergi i familien? Da er værtfall NAN HA1 den mildeste (må kjøpes på apotek i Norge)
Du får også kjøpt ferdigblandet melk på små kartonger på alle butikkene :) Da er det bare å varme opp å gi.
 
Jeg gir også mme når jeg skal noe uten barn:) men lurt å prøve med det før du drar bort, jeg hadde barnevakt til snuppa en mandag og da tok hun flaska helt fint og når vi skulle på kino fredagen etter tok hun plutselig ikke flaska og da var jeg på kino :/ vi hadde ikke gitt noe flaske i mellomtiden:/ men det ordnet seg, hun tok flaska til slutt :)
 
Vi gir også erstatning hvis jeg skal noe, da vi hadde barnevakt tok hun flaska helt fint, men da vi prøvde en gang forrige uke tok hun den absolutt ikke! Så vi må nok øve litt igjen, for har har så lyst å dra på en konsert i sommer!
 
Er jo ikke så lang holdbarhet på mme. Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt sånne små kartonger på 200ml, de er ikke De billigste men hvis det bare er en gang i blant.
 
Alle mener forskjellig hvilke som er bra, jeg bruker hipp. Den funker veldig bra her. Å så er den ikke så dyr så de andre, fikk hard mage av nan.
 
Siden du bare skal gi en gang i bland så vil jeg og anbefale kartongene. Og merket tror jeg er det samme :) Her bruker vi NAN uten malt, og ingen problemer :) Men greit å øve med flaska ja!
 
Et tips til barn som ikke er vant med flaske er at det ofte er lettere om pappa gir, hos mamma blir de gjerne snurt når de ikke får pupp.

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Da har heg kjøpt mme av hipp, økologisk. Blir spennende å se om han liker det:)noen som har prøvd den?
 
Da har heg kjøpt mme av hipp, økologisk. Blir spennende å se om han liker det:)noen som har prøvd den?
Vi brukte den i starten, men snuppa sprutgulpet av den, så vi ble nødt til å bytte til NAN. Har hørt om mange som har det motsatt, så du må nesten bare prøve deg frem. Sikkert ikke så nøye med gulping når det blir så sjeldent:)
 
Oki, da blir det spennende å prøve:) håper han tar drt fint.. Da blir jeg plutselig litt friere ved behov:)
 
Oki, da blir det spennende å prøve:) håper han tar drt fint.. Da blir jeg plutselig litt friere ved behov:)
Ja, det er absolutt den store fordelen med å gi mme. Jeg skulle så klart ønske jeg fikk til ammingen, men det er veldig deilig å være fri til å gjøre hva jeg vil når det ikke gikk den veien:)
 
Back
Topp